Agrostar Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har eit Aopen AX4PER-GN som eg no har 2 Apacer 512 MB PC2700 DDR SDRAM på. Tenkte eg skulle oppgradere til 2GB da det no begynner å bli litt minnne når eg spelar. Eg har overklokka maskina så det nye minnet må tåle litt overklokk. Dreiv å leitte etter nytt minne, men eg gjekk meg fort vill... Så hvis nokon kan finne minne som passar og til ein grei pris så er eg takknemnleg. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Me prøvar igjen: Hjelp Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Minnevelgern på Komplett kom frem til disse brikkene. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Utifra det som stod der så kan eg bruke 3200 og ikkje berre 2700. Det vil vel da sei at eg kan kjøpe andre (billigare og bedre) minnebrikker enn kun dei ifra det merket? Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 15. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2008 BUMP Samtidig so lure eg på om dårleg minne kan gjera at maskina blir ustabil? Har overklokka og eg har litt tull med den no, so eg lure. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 16. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2008 Vil eg foreksempel kunne bruke desse? HJELP, skal ha maskina klar til TG og eg vil få maskina mest muleg stabil før eg reiser så eg får eit hyggeleg opphold. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Jeg tok en titt på det hovedkortet ditt og der står det også PC2700. Nå går det vanligvis greit (iallfall på nyere kort) å kjøre med noe høyere (PC3200 i dette tilfellet) og den kjører da automatisk på støttet hastighet, men for å unngå noe krøll så kan du like godt holde deg til PC2700. Det er ikke all verden til forskjell likevel. Da kan du f.eks kjøpe disse brikkene. Jeg fant ikke noe billigere på Prisguiden, så det blir et par hundre mer enn de du linket til. Dårlig minne vil allitd føre til ustabil maskin, men det trenger ikke nødvendigvis være noe feil på minnet selv om du får trøbbel etter overklokking. Det har vel da sine naturlige årsaker i nettopp overklokkingen Hva slags problemer fikk du? Hvis den ikke starter/restarter skikkelig, så kan du sette timingene litt høyere. Har du de på f.eks 4-4-4-12 så skift til 4-4-4-15, evt. 5-5-5-15. Du kan jo også øke volten litt hvis du har noe å gå på der. Håper du ble litt klokere nå da Edit; feil på link til hovedkortet, nå skal den vel funke. Endret 20. februar 2008 av cheeba Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Klokka maskina fra 133 til 142 hz trur eg det var. i alle fall så maskina blei 3GHz, den var 2,8. Men da fekk eg noko tull etter ei stund med at lyden klikka og nettet datt ut. Men lurar no på om det kanskje var virus. Klokka i alle fall ned til 2,9 og da blei vel minnet på 358mhz eller noko. Så eg lurar også litt på om det var minnet som ikkje takla hertzen. Prøvde meg på 3,06GHz, men da starta maskina ikkje skikkeleg og den restarta kom eg inn i windows. Men no på 2,9 har den vore heilt stabil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå