Gå til innhold

Forslag til stasjonær pc til gaming

Anbefalte innlegg

Snekkeren: Satt selv og kikket på det oppsettet idag. Gir mye for pengene, særlig hvis man fjerner "unødvendigheter" som lydkort, mus ol. Men etter det jeg har forstått så vil trådstarter helst slippe å bygge selv, og da tror jeg oppsettet fra komplett er beste løsning. Stacker-kaninett, god 700W PSU, Phenom-CPU og HD3870 ferdigbygget med OS til en relativt hyggelig pris.

Gryterett: Du kan fint gå for Antec Nine Hundered som er et alternativ i oppsettet. Det får mange gode tilbakemeldinger, og har alt av "ræl" som sidevindu og LED-vifter. Stacker-kabinettet er nok bedre (og penere etter min mening, men hver sin smak:P), men så lenge det er ATX (som det helt sikkert er siden det er et alternativ i oppsettet) så vil det fungere fint. Sparer litt penger gjør du også.

HD3870 er ATI/AMDs svar på nVidida 8800GT, altså øvre mellomklasse. Når det nå er et AMD-system oppsettet til komplett bygger på blir ATI et naturlig valg siden man får utnyttet muligheten for Crossfire (hvilket jeg igjen anbefaler deg å gjøre;) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snekkeren: Satt selv og kikket på det oppsettet idag. Gir mye for pengene, særlig hvis man fjerner "unødvendigheter" som lydkort, mus ol. Men etter det jeg har forstått så vil trådstarter helst slippe å bygge selv, og da tror jeg oppsettet fra komplett er beste løsning. Stacker-kaninett, god 700W PSU, Phenom-CPU og HD3870 ferdigbygget med OS til en relativt hyggelig pris.

Gryterett: Du kan fint gå for Antec Nine Hundered som er et alternativ i oppsettet. Det får mange gode tilbakemeldinger, og har alt av "ræl" som sidevindu og LED-vifter. Stacker-kabinettet er nok bedre (og penere etter min mening, men hver sin smak:P), men så lenge det er ATX (som det helt sikkert er siden det er et alternativ i oppsettet) så vil det fungere fint. Sparer litt penger gjør du også.

HD3870 er ATI/AMDs svar på nVidida 8800GT, altså øvre mellomklasse. Når det nå er et AMD-system oppsettet til komplett bygger på blir ATI et naturlig valg siden man får utnyttet muligheten for Crossfire (hvilket jeg igjen anbefaler deg å gjøre;) )

Det må da blir heftig grafikk med to grafikkort?

Synes det så litt tøft ut med blå neonlys, det praktiske med gjennomsiktig sidevindu er at jeg kan følge meg på hvor mye støv og dritt som kommer inni der.

Kommer garantert til å bruke oppsettet ditt siden det var ganske rimelig innenfor det jeg skal bruke på en pc :D

Takker for at du gidder å hjelpe meg :D

Lenke til kommentar

Jeg leste så vidt innlegget hans, så fikk ikke med meg at han ikke ønsket å bygge selv. Er nok av samme poster, så tok det som en selvfølge.

Foresten, jeg har byttet nick ettersom det er en annen her på forumet som kaller seg noenlunde det samme. Sånn at du ikke blir forvirret :p

Lenke til kommentar

345356

Komplett Din Side PC - Februar

- Miljøgebyr 80.00 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 345356

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

Colin McRae: DIRT,

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Norman IC,1 år lisens, Virus Control,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 550W Bulk, black,

Asus P5K, P35, Socket-775, DDR2,

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Seagate Barracuda 7200.10 250GB SATA2

Seagate Barracuda 7200.11 500GB,

XFX GeForce 8800GT 640M 512MB XT GDDR3,

USB2 multikortleser 3.5" sort,

Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE

Saitek Eclipse Keyboard, blått lys

Logitech X-530 Høyttaler 5.1,

MS COA Label Windows

MS Win Vista Home Premium Norsk

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

BenQ 22" LCD T221W TCO03 Silver

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 1 stk 2008-02-12

Pris: ca 12000

Hvordan er det oppsettet da? Er det vits med Quad core?

Hvordan er det i forhold til dette?:

Varenr.: 343751

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

Colin McRae: DIRT,

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Norman IC,1 år lisens, Virus Control,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske

Cooler Master Stacker 831 Sølv, 2x12cm

Fortron/Source Epsilon 700W, Blå Vifte,

Gigabyte GA-MA790X-DS4, AMD 790X, DDR2,

AMD Phenom 9600 2.3 GHz Boxed,

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

PowerColor Radeon HD 3870 "PCS" 512MB,

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

NEC DVD-brenner AD-7200S Black

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

MS COA Label Windows

MS Win Vista Ultimate Norsk

MS MANUALS Win Vista Ultimate

MS ROYALTY Vista Ultimate

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 1 stk 2008-02-14

Pris eks. frakt: kr 10.415

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Jeg mener du får absolutt mest for pengene i det siste oppsettet. AMD Phenom er også firekjerner og yter omtrent like godt som Q6600. Det er uansett få programmer som idag kan utnytte fire kjerner og både Phenom og Quad henger med i svingene.

Det er viktigere å se på GPUen når det kommer til spilling og her er det siste oppsettet best da du får muligheten for crossfire. Det første oppsettet med P5K har et 8800GT. Dette koret yter kun en smule bedre enn HD3870. Samtidig har P35-kort ikke mulighet for SLI (dvs to nVidia GPU'er), kun Crossfire. Samtidig får du ikke full hastighet på PCI-E-portene hvis du kjører Crossfire på P35, ettersom båndbredden er max x16 (dvs. 2 x x8). Kort sagt fungerer crossfire dårligere på P35-kort, og du har ikke mulighet for å putte inn ett ekstra grafikkort i det første oppsettet.

Synes dessuten det virker litt merkelig med en disk på 250GB og en på 500GB. Hvis du har behov for to disker, så gå for 2 stk 500GB (Samsung T166 er veldig gode) og hør om komplett kan sette dem opp i RAID 0 (gir en del bedre ytelse).

Dessuten er PSUen svakere og kabinettet dårligere.

Trodde ikke du trengte skjerm forresten??

Lenke til kommentar
Jeg mener du får absolutt mest for pengene i det siste oppsettet. AMD Phenom er også firekjerner og yter omtrent like godt som Q6600. Det er uansett få programmer som idag kan utnytte fire kjerner og både Phenom og Quad henger med i svingene.

Det er viktigere å se på GPUen når det kommer til spilling og her er det siste oppsettet best da du får muligheten for crossfire. Det første oppsettet med P5K har et 8800GT. Dette koret yter kun en smule bedre enn HD3870. Samtidig har P35-kort ikke mulighet for SLI (dvs to nVidia GPU'er), kun Crossfire. Samtidig får du ikke full hastighet på PCI-E-portene hvis du kjører Crossfire på P35, ettersom båndbredden er max x16 (dvs. 2 x x8). Kort sagt fungerer crossfire dårligere på P35-kort, og du har ikke mulighet for å putte inn ett ekstra grafikkort i det første oppsettet.

Synes dessuten det virker litt merkelig med en disk på 250GB og en på 500GB. Hvis du har behov for to disker, så gå for 2 stk 500GB (Samsung T166 er veldig gode) og hør om komplett kan sette dem opp i RAID 0 (gir en del bedre ytelse).

Dessuten er PSUen svakere og kabinettet dårligere.

Trodde ikke du trengte skjerm forresten??

Trenger det egentelig ikke, er litt redd for at responstiden på den gamle kanskje er litt sein. Det er 16 ms responstid på den jeg har nå og de skjermene nå har 5 ms, har det mye å si?

Hvor lenge tror du de oppsetta vil holde da? 1-2 år? Før jeg må oppdatere noe.

Jeg bryr meg ikkeno så voldsomt om detaljene, som at oppstarten tar 1 min mindre om jeg har den prosessoren eller ikke.

Jeg regner med at Crysis er på toppen av den lista over pc-spill som krever mest på maskinen, så om jeg kan spille det kan jeg spille det meste.

Btw, maskina skal også brukes som en "familie pc" Regner ikke med at det er noe problem.

Trenger jeg noe lydkort når jeg skal ha høytalere på den 1.? Bruker hele tiden headsett når jeg gamer så må ha noe å regulere styrken med.

Følger det med dvd rom uten at jeg må krysse på flere ting?

Virker sikkert litt dum som spørr etter så mye men det er første gangen jeg skal ha en gaming pc. :)

Edit: Den med hardiskene har jeg ikke endra på, noe jeg ikke tenkte over når jeg så over oppsettet. :p

Endret av Gryterett
Lenke til kommentar

Skjermer finnes det så mange av i forskjellige prisklasser at jeg hadde ventet med å bestille det hvis jeg var deg. Test den gamle først og se om du er fornøyd. Dessuten er ikke komplett de billigste når det kommer til monitorer, så det kan lønne seg å kjøpe et annet sted.

Hehe, det med levetid på PCen er det ikke helt enkelt å svare på. Det kommer ann på hvilke krav du har. Men jo, den vil helt sikkert virke fint om et par år selvom den sikkert ikke drar de helt nye spillene på max. Men fordelen med komplett sine PCer kontra feks Dell og HP sine er at det er enkelt å oppgradere disse siden de følger ATX-standarden. Så neste gang du trenger noe ny innmat, så trenger du ikke kjøpe helt ny PC...og det er jo fint :new_woot:

DVD-brenner følger med ja, men pass på å velg den som heter NEC AD-7200S OEM SATA. Da slipper du brede flatkabler inne i kabinettet = bedre luftflyt og ser penere ut (siden du vil ha vindu ;))

Lydkort finnes integrert i hovedkortet, så der kan du koble til høytalere.

Hehe, hva du mener med familie-PC vet jeg ikke helt, men du kan fint se film, surfe på nettet og bruke Word på den hvis det er det du mener.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...