Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Vista går til svart skjerm under oppstart

Anbefalte innlegg

Når jeg skal starte pcen, så loader den. Når pcen har loaded, og skal til å starte opp vista så skjer det ingenting, hele skjermen blir helt svart. Det er helt svart, og du har oppi venstre hjørne en hvit blinkende _ . Du får ikke skrevet noe, eller gjort noe. Skrur du av og pcen på nytt igjen, så er det samme problemet der.

Pcen klikka etter at den hadde gått tom for strøm, mens man kjørte noen programmer, og når man skulle starte opp så var det bare sånn.

Noen som veit hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg skal starte pcen, så loader den. Når pcen har loaded, og skal til å starte opp vista så skjer det ingenting, hele skjermen blir helt svart. Det er helt svart, og du har oppi venstre hjørne en hvit blinkende _ . Du får ikke skrevet noe, eller gjort noe. Skrur du av og pcen på nytt igjen, så er det samme problemet der.

Pcen klikka etter at den hadde gått tom for strøm, mens man kjørte noen programmer, og når man skulle starte opp så var det bare sånn.

Noen som veit hva det kan være?

Start opp i sikker modus, tapp F8 under oppstart. Også stiller du tilbake pc-en til f.eks. i går.

Start > Tilbehør > Systemverktøy > systemgjennoppretting. Sett datoen tilbake til 9 februar.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva jeg skal gjøre?

har ikke peiling, kan trykke F2 eller F12.. få opp boot menu og sånn..

men har ikke peiling på det her.. noen som vet der ute? =)

Boot opp fra en xp eller vista dvd, velg reparer,på kommando linjen skriv: chkdsk /f /r

Lenke til kommentar

"With some computers if you press and hold a key as the computer is booting you will get a stuck key message. If this occurs, instead of pressing and holding the "F8 key", tap the "F8 key" continuously until you get the startup menu."

bare trykk omigjen og omigjen på F8 etter du har trykket på powerknappen, så kommer du

til safemode menyen etter hvert :)

Om du har Nvidia kort kan du prøve å koble til tv til tv-out

og se om den viser noe bildet, om du hører oppstarts lyden

så er det muligens der problemet ligger. Vet det er noen problemer

med spesefike drivere med spesefike kort akkurat der.

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar
"With some computers if you press and hold a key as the computer is booting you will get a stuck key message. If this occurs, instead of pressing and holding the "F8 key", tap the "F8 key" continuously until you get the startup menu."

bare trykk omigjen og omigjen på F8 etter du har trykket på powerknappen, så kommer du

til safemode menyen etter hvert :)

Om du har Nvidia kort kan du prøve å koble til tv til tv-out

og se om den viser noe bildet, om du hører oppstarts lyden

så er det muligens der problemet ligger. Vet det er noen problemer

med spesefike drivere med spesefike kort akkurat der.

om han nå kjører checkdisk vil problemet løse seg, behøver ikke sitte som en maniac å knaske løs på tastaturet^^ :dribble:

Lenke til kommentar

hadde samme type feil som deg. Blinker et par ganger den _ så blir alt bare sort med litt lys i bakgrunnen. Fant ut etter litt tasting at det er corrput kernel file noe som betyr KRISE. Prøv å smell inn Vista cden å kjør repair. funka nå ikke for min del så jeg klør meg i hue enda.. har lite lyst å formatere.

Lenke til kommentar
hadde samme type feil som deg. Blinker et par ganger den _ så blir alt bare sort med litt lys i bakgrunnen. Fant ut etter litt tasting at det er corrput kernel file noe som betyr KRISE. Prøv å smell inn Vista cden å kjør repair. funka nå ikke for min del så jeg klør meg i hue enda.. har lite lyst å formatere.

Får å bruke repair funksjonen må du vite hva som er feil, bruke rett kommando! Fikses ikke problemet med chkdsk /f /r så er det sannsynlig at du må formatere! Prøv nå da med checkdisk!

Lenke til kommentar

Jeg tenker på den automatic repair saken.. Men du refererte kanskje til cmd repair saken nederst på lista ? Husker ikke hva det står der..

Men har du svaret på hvilken kommando som skal brukes når kernel er corrupt ? Funka ikke engang med chkdsk på min disk, fikk bare error :\

Endret av 029kid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...