oizann Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Har satt opp en server her i huset,brukes primært til torrentflux.Er ikke akkurat noen racer på linux. Problemet er at jeg ikke kommer inn på den boksen fra utsiden av LAN,altså over internett.Det går fint med SSH,så det er ikke noe router eller noe som blokkerer. Begynner å bli frustrert Endret 20. februar 2008 av oizann Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Du ma apne port 80 i routeren. Lenke til kommentar
oizann Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg har åpnet den,akkurat som jeg har åpnet for FTP å SSH,å begge disse virker... Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 (endret) Får du opp torrentflux på en annen maskin i hjemmenettverket? Dvs, får du tak i torrentflux på innersiden av routeren, men fra en annen maskin enn den som kjører torrentflux? Post 1001 Endret 12. februar 2008 av Kagee Lenke til kommentar
oizann Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Ja .Men ikke på utsiden,altså over internett Lenke til kommentar
oizann Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Nå har jeg også installert ddclient(dyndns) Men har ikke rørt noe config den bare spurte etter pass å domain osv,så når jeg nå ser på dyndns.com så står ipen min som 192.168.0.102 ..Hvor skal jeg endre dette?på siden,eller i config på server?Må jeg adde noe i nettverks instilliger på servern også?isåfall hvordan? Lenke til kommentar
snabelkost Skrevet 18. februar 2008 Del Skrevet 18. februar 2008 Du har åpnet i routeren for de portene du skal velge, men har du lagt inn forwarding i routeren? Virtual-server(på noen routere), den må peke porten 22 til serveren din som jeg da antar er på 192.168.0.102.. I forhold til dyndns.. Den velger tydeligvis den lokale IP'en, og ikke den IP'en som routeren har. Husker ikke helt hvordan dyndns fungerer, men det burde vel stå noen guides på sidene deres? Lenke til kommentar
oizann Skrevet 18. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2008 Problemet var faktisk at NGT router all trafikk fra port 80 rett inn i routerns web interface,så når man får gått(telnet) forbi den sperren funker alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå