Gå til innhold

Lagre og spille av en DVD - Film fra ekstern Harddisk


Heine M

Anbefalte innlegg

daemon brukes helst til spill ja. hva heter de "mange filer" som du skrev i starten eller hvilke filer e det? mulig du må bruke et program for å gjøre de filene dine om til en eller annen img fil som feks avi, iso el img for å kunne spille de av

 

De "mange filer" på en DVD er bl.a. VOB, IFO og BUP, altså en helt vanlig DVD-struktur som fint lar seg spille av i WMP eller f.eks. PowerDVD. De behøver ikke å konverteres til noe som helst først.

WMP? PowerDVD?

Endret av Heine M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det er dvd2iso som ikke funker ja (har ingen erfaring med det), prøv med nevnte dvd shrink og se. ;)

WMP=Windows Media Player

PowerDVD er et program som følger med på en del PC-er til video avspilling, er et helt greit program, men hvis du ikke har det allerede så er det ikke noe poeng i å kjøpe det da det finnes mange gratisalternativer som er like gode. :)

Lenke til kommentar

Ok, det er greit, jeg fikk laget en iso fil som fungerte, men når jeg prøverå legge den inn på harddisken, står det at den er for stor for den, men det er den ikke, den er bare 4 gb, og det ER plass nok på hd. Det var en som sa til meg at det er fil-oppsettet på hd som gjorde at den ikke ville ha iso-filmer. Men det kunne bli trøbbel med hd hvis du endra fil-oppsettet.... Noen som har noen å si rundt dette? :ermm:

 

(Ps: Har "FAT 32" fil-oppsett.)

Endret av Heine M
Lenke til kommentar

"Start -> kjør -> cmd -> covert E: /FS:NTFS" Er det som skal til for å konvertere til ntfs (bytt ut E med ønsket stasjonsbokstav). Fat32 tar iso-filer, men støtter ikke filer på over 4gb. Å endre filsystem skal ikke være noe problem hvis du ikke bruker noen linux distroer som ikke støtter ntfs (det kan vel lastes ned støtte som en pakke ganske enkelt) med den disken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...