Gå til innhold

Lagre og spille av en DVD - Film fra ekstern Harddisk


Heine M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deamon-tools virker også til film, virker til alle forskjellige imager som er støttet av programmet, og film er inkludert.

 

Når du ripper fra dvd til eksterne disken, hvilket format ripper du til, og med hvilket program?

 

Selv har jeg rippet mye med dvddecrypter, men husker ikke helt om det kan gjøres direkte om til f.eks iso.

 

Og vet at vlc skal klare å spille av noen image filer direkte

Lenke til kommentar
Deamon-tools virker også til film, virker til alle forskjellige imager som er støttet av programmet, og film er inkludert.

 

Når du ripper fra dvd til eksterne disken, hvilket format ripper du til, og med hvilket program?

 

Selv har jeg rippet mye med dvddecrypter, men husker ikke helt om det kan gjøres direkte om til f.eks iso.

 

Og vet at vlc skal klare å spille av noen image filer direkte

 

Jeg bruker "Folder2iso" men da er det mulig at det fungerer dårlig?

Lenke til kommentar

OK. HER:

Jeg vil lagre en dvd film (kjøpt i butikken) på den eksterne harddisken så jeg kan spille den av på andre datamaskiner.

 

Jeg har prøvd: Å lage en iso-fil av filmen med Folder2iso. Og så mounta iso-fila i Daemon Tools. Men da funka bare èn av de tre dvd`ene etterhvert.

 

Og nå kommer jeg ikke lenger. Det beste hadde vært å fått filmen til en fil du kunne spilt av i media player o.l. uten et ekstra program som f.eks. "Daemon Tools"

Lenke til kommentar
daemon brukes helst til spill ja. hva heter de "mange filer" som du skrev i starten eller hvilke filer e det? mulig du må bruke et program for å gjøre de filene dine om til en eller annen img fil som feks avi, iso el img for å kunne spille de av

 

De "mange filer" på en DVD er bl.a. VOB, IFO og BUP, altså en helt vanlig DVD-struktur som fint lar seg spille av i WMP eller f.eks. PowerDVD. De behøver ikke å konverteres til noe som helst først.

Lenke til kommentar
Hvis du har en .iso fil så kan du bare åpne den i VLC uten å mounte den i Deamon Tools. :)

 

Nja, da er det vel ikke noen meny eller noe å velge? For det funka veldig dårlig her... Er det mulig at Folder2iso ikke funker ordentlig?

Endret av Heine M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...