Gå til innhold

Perc4 PCI-e i p5k-deluxe

sof

Anbefalte innlegg

Hei,

Har et p5k-deluxe HK, og vurderer en Perc4 PCI-e kontroller for noen u320 disker jeg har liggende.

Spørsmålet er om hva som skjer når jeg dytter PCI-e 8x kortet i min PCI-e 4x port på HK'et. Vil jeg kunne bruke kortet?

Takk for tips.

sof

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Har et p5k-deluxe HK, og vurderer en Perc4 PCI-e kontroller for noen u320 disker jeg har liggende.

Spørsmålet er om hva som skjer når jeg dytter PCI-e 8x kortet i min PCI-e 4x port på HK'et. Vil jeg kunne bruke kortet?

Takk for tips.

sof

Et LSI 3000 series pci-e x4 sas kontroller funker fint i den sorte pci-e x16 (8 elektrisk) slotten.

Adaptec 31605 og 31205 som begge er pci-e x8 funker også i samme sloten.

Det er jo bare å teste? Det gjorde jeg, da INGEN andre hadde peiling om det funka.

Lenke til kommentar
Det som skjer er at det vel ikke går? Kortet (PCIe x8) vil jo være fysisk større enn porten (PCIe x4). Passer de dog fysisk vil det fungere helt fint siden man vil bruke minste felles multiplum (dvs. x4).

Det finnes ikkje fysisk pci-e x4 på p5k deluxe. Det finnes pci-e x16 (x16), pci-e x16 (x8), og 2 stk pci-e x1.

Lenke til kommentar
Det finnes ikkje fysisk pci-e x4 på p5k deluxe. Det finnes pci-e x16 (x16), pci-e x16 (x8), og 2 stk pci-e x1.

Jepp, det er den sorte x16 porten jeg vil bruke. Har jeg misforstått, er denne faktisk 8x og kortet er 8x er det jo full klaff?!

Takk for svar :-)

sof

Lenke til kommentar

Jepp, det er den sorte x16 porten jeg vil bruke. Har jeg misforstått, er denne faktisk 8x og kortet er 8x er det jo full klaff?!

Takk for svar :-)

sof

:thumbup:

Lenke til kommentar

:thumbup:

Takk igjen!

har du noen tips til hvor jeg kan se de andre alternative du nevner? SCSI kontrollere ser ikkeut til å stå høyt på lista til diverse norske nettbutikker...

Er ikke die-hard på at det skal være en Perc4, men ser jeg kan få tak i til ca. 250$ på ebay, men betaler gjerne litt mer og får noe som ikke er brukt eller refurbished :)

sof

edit: ser at kortene du nevner er SAS, så da faller jo de bort... :) Men greit å vite at interfacet virker uansett...

Endret av sof
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hei,

Kjøpte Perc4e/dc på Ebay for en tusenlapp og kan bare verifisere at det virker over all forventning. Satte opp 2 Cheetah10k u320 146Gb disker i raid0, 1 på hver kanal, og det yter såvidt jeg kan se veldig bra :-)

Takk for tips.

sof

Endret av sof
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...