Gå til innhold

Overdreven bruk av "Det er det verste jeg veit"

Boomerang

Anbefalte innlegg

Folk sier dette altfor ofte. Bare det er noe de ikke synes noe særlig om, er det mange som slenger ut at det er det verste de vet. Dette fører til at det før en gang så kraftige uttrykket mister sin effekt. I dag betyr det bare at "Det er ikke spesielt bra/godt".

Flere som irriterer seg over dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke det bare en ironisk overdrivelse da? Noe spesielt tragisk synes jeg ikke det er, tenk over følgende: Hvor ofte har du EGENTLIG bruk for å si at noe virkelig er det aller verste du vet? Vet du egentlig hva som er det definitivt verste du vet? Tror aldri jeg egentlig har brukt det uttrykket i sin sanne mening, rett og slett fordi det ikke er noe man har bruk for å si ofte. Så at uttrykket mister sin mening og brukes i slike sammenhenger som du skisserer ovenfor, synes jeg er helt greit.

Og får ikke uttrykket ofte en slags sammenheng med situasjonen? Som f.eks. på McDonalds hvor man skal rydde opp etter seg selv, hvis noen sier "det verste jeg vet er når folk ikke rydder opp etter seg", så mener man jo at i den situasjonen, på restauranten, så er det det verste du det. Ikke det verste i hele verden.

Endret av Irgendwer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...