Gå til innhold

[LØST]-Bruke boksen ett annet sted?

Anbefalte innlegg

i leiligheten er parabol-antenna innstilt på viasat(eller, de det skal være) hvis jeg kobler til en canal digital boks som jeg tar med hjemmefra huset til foreldra mine f.eks, får jeg da lett sett canal digital kanaler? eller må jeg gjøre noe spess?

har kort og alt seff;)

Endret av Zaft
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
i leiligheten er parabol-antenna innstilt på viasat(eller, de det skal være) hvis jeg kobler til en canal digital boks som jeg tar med hjemmefra huset til foreldra mine f.eks, får jeg da lett sett canal digital kanaler? eller må jeg gjøre noe spess?

har kort og alt seff;)

Hvis du får inn NRK kanalene på Viasat, så har du sikkert en parabol med sidemating (to hoder). Viasat bruker Sirius satelitten, mens NRK bruker Thor. Canal Digital sender også på Thor. Thor ligger 1 grad vest, mens Sirius ligger 5 grader øst. Så hvis parabolen har 2 hoder, kobler du bare CD mottakeren til Hodet på sidematingen. Hvis den har bare ett hode, så må du vri parabolen 6 grader vestover mot Thor satelitten.

Lenke til kommentar

Prøv å kople deg direkte til det høgre hovudet. Då får du eigentleg dei kanalane du har bruk for, dette tilsvarar antenna hos foreldra dine. Dersom du får signal då kan du prøve å leike deg litt med å kople deg til via svitsjen slik at du kan bruke begge hovuda. Då må du endre oppsettet i dekoderen til å bruke svitsj og til å bruke to antenner. Då vil du få ein og annan gratiskanal i tillegg. Dersom du ikkje får signal når du koplar direkte til høgre hovudet må du sannsynlegvis stille inn parabolen på nytt.

Lenke til kommentar
Prøv å kople deg direkte til det høgre hovudet. Då får du eigentleg dei kanalane du har bruk for, dette tilsvarar antenna hos foreldra dine. Dersom du får signal då kan du prøve å leike deg litt med å kople deg til via svitsjen slik at du kan bruke begge hovuda. Då må du endre oppsettet i dekoderen til å bruke svitsj og til å bruke to antenner. Då vil du få ein og annan gratiskanal i tillegg. Dersom du ikkje får signal når du koplar direkte til høgre hovudet må du sannsynlegvis stille inn parabolen på nytt.

skal prøve etter jeg har sett film ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...