NikkaYoichi Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Nå har jeg diskutert i flere timer med min kjære samboer om skjegg-/hårvekst og barbering. Hun påstår hardnakket at man får mer skjegg-/hårvekst om man barberer hårene. Jeg kan ikke forstå at jeg får mer/hardere/mørkere skjegg om jeg barberer meg ofte enn om jeg ikke barberte meg. Er det noen som kan komme med ett svar på dette? Kom gjerne med en troverdig kilde som viser at det ene eller det andre. Jeg mener bestemt at om man barberer hyppig så har det null å si for skjeggveksten, hun mener altså det motsatte. Jeg har forøvrig svigerfar på min side. Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Dette vil svi, men madammen har nok rett. Om man barberer seg regelmessig vokser hårene ut litt tykkere, og også raskere har jeg hørt. Hvorfor aner jeg ikke. Hvordan vet hårroten at håret har blitt kuttet lengere opp? Magi? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Du har selvfølgelig rett. Du får ikke mer skjeggvekst av å barbere deg. Det hele er bare en myte. Ofte begynner man å barbere seg i puberteten når man uansett hadde fått mer skjeggvekst, lett å koble dette til selve barberingen. En annn ting som kan få det til å se litt tettere ut når du barberer deg er at du kutter hårene på det tykkeste, og når de da vokser ut vil håret få en noe tykkere spiss...til det blir slitt igjen. Kilde Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Haha, skjønte ingenting! Trodde det var en mann som hadde fått dun i en alder av 43 :!: Ref. linken over ! Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Du har selvfølgelig rett. Du får ikke mer skjeggvekst av å barbere deg. Det hele er bare en myte. Ofte begynner man å barbere seg i puberteten når man uansett hadde fått mer skjeggvekst, lett å koble dette til selve barberingen. En annn ting som kan få det til å se litt tettere ut når du barberer deg er at du kutter hårene på det tykkeste, og når de da vokser ut vil håret få en noe tykkere spiss...til det blir slitt igjen. Kilde Hva, så det er bare tull? Har hørt det så mange plasser at jeg trodde det måtte være noe i det. Eh, wharryagonnado? Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) du får tykkere skjeggstubber(tror jeg), men du får ikke mer skjeggvekst. Endret 10. februar 2008 av Sangesland Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hvem er det som har fortalt deg dette da, Snerk? Kusina til en venn av søstere til en kompis av en dude som er i slekt med far din? Kilder? Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Er det noen som kan komme med ett svar på dette? Kom gjerne med en troverdig kilde som viser at det ene eller det andre. Virker som om du har rett Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hvem er det som har fortalt deg dette da, Snerk? Kusina til en venn av søstere til en kompis av en dude som er i slekt med far din? Kilder? Ja, kusina til en venn av søstere til en kompis av en dude som er i slekt med far min.. Twat.. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Tusen takk for alle svar. Blir spennende å se hvordan diskusjonen utvikler seg nå. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Hvem er det som har fortalt deg dette da, Snerk? Kusina til en venn av søstere til en kompis av en dude som er i slekt med far din? Kilder? Ja, kusina til en venn av søstere til en kompis av en dude som er i slekt med far min.. Twat.. Twurp. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Alle damene jeg har vært sammen med er helt hysteriske når det gjelder "shaving" med høvel. De mener det dama til trådstarter mener. At håra vil bli svartere og tjukkere. Mer synlig altså. Noe dem ikke ønsker. Jeg må også si at jeg har merka at jenter som bruker høvel på beina har mere hår på beina. Det vokser fortere og tettere. Alle folk er forskjellige og jeg har aldri sett før eller etter sammenligning så jeg vetta faen egetlig.. Lenke til kommentar
Romhelten Spiff Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 ta en tannkost og kjenn på børsten. Ta en saks og klipp av langt nede. Kjenn igjen. Børsten kjennes tykkere og stivere ut, men er det ikke... Samme prinsipp for menneskehår. Dette er i allefall det jeg har hørt Lenke til kommentar
TheInfamous Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Bra eksempel, akkurat det som står i linken over. Myth Busted spør du meg :!: Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Riktig det Spiff, eit hår på 4mm vil kjennes tynnare ut enn eit på 1mm, det er jo logisk. Eg har lese og høyrt ørten ganger at ved å barbere seg blir det tjukkare, lengre osv...godt å sjå nokre kjelder frå folk som faktisk har peiling, for det er jo ingen logikk i desse mytene. Dumt for alle jentene/damene som sprader rundt med bart, skjegg og gudane veit kva i frykt for at det blir 10 ganger verre ved å barbere seg. Lenke til kommentar
sharpspear Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 er det også slik da at hvis man barberer seg oftere vil man få tettere skjeggvekst? mitt vokser så ujevnt og jeg er 20 år. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. juni 2008 Del Skrevet 1. juni 2008 Kan ikke en fjortis på forumet kun barbere høyre ansiktshalvdel i et par år? Da får vi bekreftet eller avkreftet myten :!: 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå