Gå til innhold

Stor forskjell mellom 5600+ og 6400+?

Dammed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei 6400+ er absolutt ikke verdt det - da er du oppi prisklassen til de rimeligste Intel E8x00 prosessorene og selv uklokket lager de hakkemat av egentlig alt AMD har å komme med - inkludert Phenom. Tar du med overklokkingspotensiale som 6400+ har svært lite av så blir det ett enda dårligere kjøp.

AMD X2 er en grei cpu som gir igjen greit for penga så lenge man styrer unna de dyreste og ikke skal overklokke, da er Intel E21x0 serien et mye bedre valg hvis man skal spare penger.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

ok, så hvis jeg har planer om å bruke 1000kr på cpu, er da intel et bedre valg?

Kan sikkert prøve med med litt overklokking hvis det er ikke for avansert. Men hvor mye ekstra kan jeg få ut av en cpu i 1000kr klassen? Tenker da å sammenligne intel og amd. Med en vifte til rundt 2-300kr.

Og hvor stor forskjell vil jeg oppleve fra en 3500+ (singel core) til en 5600+ (dual core)?

Lenke til kommentar

Det som bekymrer meg er om kondensatorene (?) som er rundt vifta, er de for nærme? De har en høyde på 1,5-2cm, så ifølge nettsiden så skal det gå bra, men de er som sagt veldig nærme cpu'en...

Her har jeg ringet det som jeg tror kan være et problem, alle komponentene er lavere enn 2,5cm, men de er som rimelig nærme cpu'en:

DSC00141.jpg

DSC00139.jpg

DSC00134.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...