Beef Supreme Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Mitt system: MSI K8T Neo HK 1GB + 512MB + 512MB TWINMOS PC3200 CL3 DDR AMD Athlon 64 3000+ 2GHz HIS Radeon X1950 PRO Kjøling: Ram: Ingen CPU: Zalman CNPS9700 3D: Zalman VF700 Fatality Som dere ser er det et rimelig gammelt system; bortsett fra 3D-kortet. Vil gjerne overklokke systemet litt så jeg henger litt bedre med i spillene, men vet ikke hvilke programmer som er bra, og hvor mye noen av disse komponentene vil klokkes. Noen tips eller erfaringer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Man bruker ikke programmer når en overklokker, da bruker en aller helst biosen... Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Overklokkingspotensiale: begrenset-til-medium Du kan overklokke CPU/FSB noe Du kan overklokke ditt skjermkort også noe FOr overklokking av CPU/FSB, bruk BIOS (jeg vil annbealfe at du googler guider på dette, eller spør om mer spesifikk hjelp, da jeg dessverre ikke har tid for å komme med steg-for-steg instruksjoner). For overklokking sv skjermkort er "ATI tool" (google det) et godt verktøy, både for åsette overklokkingsverdiene og å teste at det ike vil produsere artifacts (feil i bildet), mens det er overklokket. Les opp på bruksmanualen for programmet og google gjerne en guide på hvordan det brukes. Håper det hjelper, selv om det ikke var veldig spesifikt. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå