Gå til innhold

Onkyo Wavio SE-200PCI. Erfaringer/betraktninger/råd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke kjøpt noe som helst enda, men skal bestille så fort hovedkortet og prosessoren kommer på lager hos nettbutikkene.

 

Ser ut til at jeg kanskje må vente med onkyokortet til feriepengene kommer, men den som venter på noe godt, osv. Skal uansett ha kortet! :)

 

Prøvde forøvrig å swappe front/bak utgangene på sblivekortet med KXdriverne her om dagen. Forskjellen fra AC97 til I2S dac var GODT merkbart. Spesielt med tanke på støy. Har hatt en irritabel knitrelyd som såvidt kunne høres hele tiden før, men denne forsvant sporenstreks. Syntes romfølelsen/stereofølelsen også ble litt bedre, og hører detaljer i det øverste diskantområdet nå som jeg ALDRI har lagt merke til med dette lydkortet før. Faktisk så spekulerte jeg på hva i all verden de lydene var første gangen.... til jeg innså at det var deler av musikken jeg hadde gått glipp av før o0

 

Så med tanke på hvor imponert over jeg ble over akurat dette, gleder jeg meg vilt til å høre overgangen til onkyokortet!

 

Nå er det ikke lenge siden jeg oppgraderte fra "lakrissnører" til Argon 5005. Må forsåvidt bytte denne kabelen igjen når jeg får onkyokortet. Vil en Argon 5055 være en "god nok" kabel i denne sammenhengen? Tviler på at jeg vil høre noen stor forskjell på disse og dyrere kabler, men... Det som er viktigst i med mine ører og forhold tror jeg er god skjerming.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
gisledaus: du kan spare litt harddiskplass ved å bruke flac eller andre lossless-format, samme lydkvalitet (nøyaktig den samme digitale datastrømmen) ved mindre bitrate.

 

Men den største bonusen er vel kanskje kombinasjonen lossless + metadata? :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder kabler som skal brukes med en pc så er det viktigste God skjerming. Kommer en del ´støy´fra pcer. Jeg bruker selv Nordost Wyrewizard Dreamcaster RCA. Utrulige kabler.

 

BTW vist du har et lydkort til 2000kr hvorfor bare bruke 200kr på kabelen som skal overføre lyden?

Endret av Otern
Lenke til kommentar

tja, har du en forsterker til 5t så er vel det like greit, men har du en til 25t så ville no jeg ha invistert litt mere. og det er ingen problem og låne med seg kabler hjem for og teste:) ivertfall ikke hos hificenter

Endret av Otern
Lenke til kommentar
BTW vist du har et lydkort til 2000kr hvorfor bare bruke 200kr på kabelen som skal overføre lyden?

En tommelfingerregel i Hi-Fi verden er å bruke ca 10% av et anleggs verdi på kabler.

En 200 kroners kabel til et 2000 kroners lydkort høres fornuftig ut i mine ører.

Å kjøpe den Nordostkabelen du foreslo blir litt overkill.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
BTW vist du har et lydkort til 2000kr hvorfor bare bruke 200kr på kabelen som skal overføre lyden?

En tommelfingerregel i Hi-Fi verden er å bruke ca 10% av et anleggs verdi på kabler.

En 200 kroners kabel til et 2000 kroners lydkort høres fornuftig ut i mine ører.

Å kjøpe den Nordostkabelen du foreslo blir litt overkill.

 

tja du må jo se på hel heten, lydkortet er jo bare en del av annlegget. har du en stereo til 20t-40t så er den nordostkabelen ganske ok:) sier ikke at man må ha go kabel, det er bare prikken over i en

Lenke til kommentar

Nå har jeg forsåvidt anlegg like under 10000,-kr klassen, så tror en "noen-hundrelapper-kabel" vil funke for min del. Derimot vil jeg _påstå_ at jeg hørte forskjell fra lakrissnører til "ok" skjermetkabel.

 

 

Mye påkostede høyttalerkabler er jeg derimot ganske skeptisk til... Her mener jeg at godt tverrsnitt er stort sett godt nok.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Er det mulighet for å koble til "front panel" kabler til dette lydkortet, til f.eks headset?

 

Jeg har et coolermaster centurion kabinett med x-fi extreme music lydkort nå, der jeg bruker denne løsningen for å slippe å trekke kabler bak kabinetttet. Kabinettet har kabler med plugger for ac97, hd audio (azalia) og "merkede løse ender for selvkabling" (front, rear, + - osv)

 

Er dette mulig med onkyo?, da jeg vurderer dette lydkortet selv!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har ikke kjøpt SE-200PCI, men SE90PCI (stereokortet) og er strålendes fornøyd :)

Absolutt ingen støy (100% på windowsmixeren når ingen lyd spilles) og det fungerer like fint i spill, musikk og film...

 

Bare pass på å installere siste driver hvis du skal spille...

Hvordan funker kortet i spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...