Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har ikke D300 allerede gått ned i pris? Mener den lå litt i underkant av 15.000,-, nå ligger den rett under 14.000,- hos JP.

vent noen timmer ;-)

Okey, mener du den skal gå ytterligere ned i pris?

Come on! ;)

Sier det samme:P Come on! Dette ble jo rene pinebenken!=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke D300 allerede gått ned i pris? Mener den lå litt i underkant av 15.000,-, nå ligger den rett under 14.000,- hos JP.

vent noen timmer ;-)

Teaser!! :p

No teaser, just another couple of more hours, we work very hard on this case...

Stephan

Nice! Kan jo se ut som dere har et par salg på vent da ;)

Lenke til kommentar
Ser på D300 jeg også. Ser at noen Hong Kong selgere tilbyr 3 years extended warranty, slik at man kan få det serviced at yout local shop. Er dette ett Nikon papir, eller noe slik Mack opplegg?

Trodde du var Sony entusiast??

Er det, og det blir nok tungt å skilles fra babyen min, men mulig noe av utstyret forblir i familien, men endel av glasset selges nokk unna.

Det er ingenting i veien med A700 (eller E-3 eller 40D for den saks skyld) men D300 passer mitt bruk best, samt at i ny jobb har jeg tilgang på mye Nikon gear.

Eneste jeg kan utsette på Sony har vært at systemet ikke har vokst kjappt nok for meg, mye av det jeg har behov for er enda ikke tilgjengelig. Men mtp at de bare har vært på markedet en kort tid, har de fått gjort utrolig mye og rullet ut kvalitet både på glass og hus i langt høyere tempo enn de mer etablerte kreftene på markedet.

Lenke til kommentar
Japan Photo er på offensiven nå ja.

D300 hus til 12.999,-

D300 + 18-200VR til 17.999,-

Nice! :thumbup:

Da er det bare å få bestemt seg for system. Nullstilte meg i fjor høst, men klarer ikke helt å bli enig med meg selv om det (endelig) nå blir Nikon eller Canon. Står mellom 40D eller D300. Med D300 blir det et "billig" objektiv i første omgang. En 50 mm 1.4, f.eks, bare for å ha noe å skyte med frem til NY tur. Da står en 17-55 mm 2.8 samt 70-200 mm på lista. Dersom D300, er det da lurt å vente på firmware oppdatering fra fabrikk, eller er det bare å gunne på å gjøre oppdateringen selv når kamera er i hus?

Hmm, først må jeg bli enig med meg selv om system... Ble litt "skremt" når jeg var i en JP butikk for et par uker siden, og ble der rådet om å kjøpe Canon fremfor Nikon. Begrunnelsen var bedre og enklere service, samt et par andre mindre vesentlige ting som jeg ikke i farten kommer på hva var. Vedkommende selger hadde åpenbart lang erfaring innen foto, og virket sikker i sin sak. MEN, nå er det jo ofte sånn at man blir litt farget av det systemet man har gått for og jobbet med i lengre tid. Men han hadde definitivt et poeng i forhold til servicen. Litt tråkig å måtte sende huset til et annet europeisk land for service. Litt safere med Canon og Kolbotn da...

Hadde Nikon 35 mm og var fornøyd med det. Har hatt Canon 30D og var også fornøyd med det, bortsett fra noen sinnssykt irriterende software problemer. Programvaren kjente ikke igjen kameraet osv. Reinstallerte og gjorde det jeg kunne, men nope.... Var i lang dialog med Canon (Sverige), men måtte etterhvert kaste inn håndkle og droppe den medfølgende softwaren til Canon. Sånt liker jeg ikke! Forhåpentligvis er dette fikset i den nye SW.

:hmm::hmm:

Edit: leif

Endret av Linken
Lenke til kommentar

Det at det har vært til tider store problemer med Nikon; bør du ikke la veie tyngst. Nikon er, såvidt jeg har skjønt, oppmerksom på problemene, og jobber med de.

Når det gjelder Canon sin programvare så er det viktig å installere oppdateringene. Jeg vil også anbefale å bruke kortleser til å hente inn bildene; mest på grunn av fart.

I og med at du er på bar bakke; så bør du også se nærmere på Olympus, Pentax og Sony.

Tom

Lenke til kommentar
Det at det har vært til tider store problemer med Nikon; bør du ikke la veie tyngst. Nikon er, såvidt jeg har skjønt, oppmerksom på problemene, og jobber med de.

Når det gjelder Canon sin programvare så er det viktig å installere oppdateringene. Jeg vil også anbefale å bruke kortleser til å hente inn bildene; mest på grunn av fart.

I og med at du er på bar bakke; så bør du også se nærmere på Olympus, Pentax og Sony.

Tom

Prøvde alt av oppdateringer, samt reinstalleringer, men ingenting nyttet. Til og med ekspertene i Sverige måtte kaste inn håndkle. Vet Canon har slitt litt med tidligere programvare og MS Vista, men i dette tilfellet var det XP Professional. Skrev litt om det på forumet her også. Kortleser er veldig greit og raskt, men liker at ting fungerer som det skal. Kameraet kommuniserte rett og slett ikke med SW :(

Ja, hører du sier det... :whistle: Heller nok mot Nikon eller Canon. Har vært litt borte i Sony systemet, og det appelerte ikke til meg.

Lenke til kommentar
Var på Japan Photo og desimerte kontoen i dag - nå står batteriet til D300'n til lading! De timene går uendelig sakte..

Hvor mye betalte du?

Samme som internettpris, 12.999,-

JP er skikkelig på hugget med prisene nå, tipper det er for å benytte anledningen til å øke kundemassen etter FotoVideo-problemene.

Tror de selger mange D300 nå, på samme tidspunkt som meg var det 1 annen som kjøpte, i dag var jeg innom for å spørre om noe, og da var det også en som kjøpte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...