WildRover Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hei! Jeg er rimelig ny i gamet så har ikke erfart tidligere hvordan prisene på nye modeller holder seg. Noen som har en formening om når vi kan forvente oss at d300 begynner å falle i pris? Øyvind Lenke til kommentar
fleric Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 litt off-topic, men planlegg ferien din smart i år. Kjøpte i Hong Kong tidlig i slutten av des for 8.830,- Ingen norsk garanti, litt over hva du kan ta inn uten å betale mva., men ellers helt greit. Dette var hos seriøs forhandler. Omtrent samme pris på Manhatten. Lenke til kommentar
arela Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Det er klart at når en ny modell i denne klassen kommer, så vil det påvirke prisen. Likeså liknende modeller i samme segmentet (fra andre merker). Eller for å si det på en annen måte; liten sjanse for prisøkning! Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 hvis det koster åtteåtte på manhattan er det billigere å fly over og kjøpe D300 der enn å kjøpe det i Norge. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 hvis det koster åtteåtte på manhattan er det billigere å fly over og kjøpe D300 der enn å kjøpe det i Norge. Artig liten sak Kansje man skulle gjort det? haha Lenke til kommentar
tjorven78 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hmmmm... jeg har ei uke ferie i april som jeg forsåvidt ikke har bestemt meg for hva jeg skal bruke til... Noen som har en favorittbutikk i NY? Lenke til kommentar
WildRover Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 w00t! Såpass prisforskjell ja! Hvordan er det med garanti på Nikon hvis man kjøper fra feks USA eller Europeiske land? Ot: Noen som vet om seriøse butikker i Nederland tilfeldigvis? Lenke til kommentar
tjorven78 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Drar du seriøst? Hehe, har faktisk tenkt på det noen uker. Får billetter til 3500 t/r den uka, og NY med lav dollarkurs er digg... uansett om det blir kamerakjøp eller ikke:). Blir uansett objektivkjøp hvis jeg drar. Så spørsmålet er faktisk seriøst, ja. Lenke til kommentar
El chico Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Det er bare et spørsmål om tid. Alpha 700 og 40D har falt i pris, så antar at D300 også gjør det om ikke så lenge. Prisene på elektronikk går bare nedover og nedvoer og kvaliteten går bare oppover og oppover. Hmmmm... jeg har ei uke ferie i april som jeg forsåvidt ikke har bestemt meg for hva jeg skal bruke til... Noen som har en favorittbutikk i NY? OT: BH Photo i NY. Har handlet der over nettet og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar
cmi Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Drar du seriøst? Hehe, har faktisk tenkt på det noen uker. Får billetter til 3500 t/r den uka, og NY med lav dollarkurs er digg... uansett om det blir kamerakjøp eller ikke:). Blir uansett objektivkjøp hvis jeg drar. Så spørsmålet er faktisk seriøst, ja. Tøft! BH foto er vel meget godt valg, de har veldig godt rykte Lenke til kommentar
fleric Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 (endret) BHphoto er latterlig kul butikk! Kan også anbefale J&R musicstore (JR.com) i New York. De har en stor butikk noen få kvartaler unna B&H. En ting å sjekke nøye på B&H før en kjapp tur for handling er åpningstidene! Ortodokse jøder som eier sjappa og bare jøder som jobber der, så har litt sære åpningstider, spesielle høytider de holder stengt. Blant annet stengt lørdager, og tidlig stengt på fredager. Husk også +6% på alle priser i New York på ting som kjøpes over disk. Ingen taxrefund over there.. Meget bra service på både JR 0g B&H. Muligens litt lettere å prute hos JR. http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCente...OfOperation.jsp Nikon garantier Kamerahus = lokal garanti (dvs. garanti som gjelder kun gjelder for USA, kun for Europa etc.) Objektiver = Internasjonal garanti Få deg transfer via London. Sjekket priser på vei bort sist jeg var på tur. Faktisk bedre pris i en Dixon butikk på Heatrhow enn noen butikk i NY (var snakk om et D200 hus). Endret 11. februar 2008 av fleric Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ser på D300 jeg også. Ser at noen Hong Kong selgere tilbyr 3 years extended warranty, slik at man kan få det serviced at yout local shop. Er dette ett Nikon papir, eller noe slik Mack opplegg? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Ser på D300 jeg også. Ser at noen Hong Kong selgere tilbyr 3 years extended warranty, slik at man kan få det serviced at yout local shop. Er dette ett Nikon papir, eller noe slik Mack opplegg? Trodde du var Sony entusiast?? Lenke til kommentar
Linken Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Har ikke D300 allerede gått ned i pris? Mener den lå litt i underkant av 15.000,-, nå ligger den rett under 14.000,- hos JP. Endret 13. februar 2008 av el_oso Lenke til kommentar
JPstoney Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Har ikke D300 allerede gått ned i pris? Mener den lå litt i underkant av 15.000,-, nå ligger den rett under 14.000,- hos JP. vent noen timmer ;-) Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 noen timer has passed now Lenke til kommentar
intel_inside Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Har ikke D300 allerede gått ned i pris? Mener den lå litt i underkant av 15.000,-, nå ligger den rett under 14.000,- hos JP. Var mandag på på Japan Photo i Akersgata og kjøpte en D300 til 14.138,- Fikk ikke den til nettpris (13.989,-) fordi selger la til tiltenkt frakt på nettprisen... Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Har ikke D300 allerede gått ned i pris? Mener den lå litt i underkant av 15.000,-, nå ligger den rett under 14.000,- hos JP. Var mandag på på Japan Photo i Akersgata og kjøpte en D300 til 14.138,- Fikk ikke den til nettpris (13.989,-) fordi selger la til tiltenkt frakt på nettprisen... Meget spent på "kunngjøringen" fra JPStoney jeg også, går den enda mer ned står jeg på døra! Lenke til kommentar
Linken Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Har ikke D300 allerede gått ned i pris? Mener den lå litt i underkant av 15.000,-, nå ligger den rett under 14.000,- hos JP. vent noen timmer ;-) Okey, mener du den skal gå ytterligere ned i pris? Come on! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå