JFM Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Her Og så er det bare å brenne ut image og boote fra plata Jeg booter fra plata. Så etter kommer det masse tall og bokstaver opp. Det står OK bak dem. Regner med at det er loadinga. Men etter hver står det bare masse rart om Loading Fail. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har du brent ut .iso filen du lastet ned som image eller som vanlig data dvd? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Nøyaktig hva står det? Har du prøvd safe graphics mode? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Jeg valgte burn image on disk. Brente på en CD plate. Foresten så vet jeg forskjell på image og vanlig data dvd Endret 10. februar 2008 av JFM Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Da skal det ikke være noe problem Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Nøyaktig hva står det? Running local boot scripts. Så kommer det masse som det står: bcm43xx:error: microcode: bcm43xx_microcode5.fw not available or load fail Har du prøvd safe graphics mode? Det samme skjer da. Endret 10. februar 2008 av JFM Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Det har med nettverkskortet ditt og gjøre. bcm43xx-kortene er problematiske. Dersom det er et eksternt kort kan du prøve å ta det ut og prøve på nytt, så kan du få det til å virke med ndiswrapper eller nyere kjerne senere Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Det har med nettverkskortet ditt og gjøre. bcm43xx-kortene er problematiske. Dersom det er et eksternt kort kan du prøve å ta det ut og prøve på nytt, så kan du få det til å virke med ndiswrapper eller nyere kjerne senere Det er innebygd og går ikke å ta ut. Hvordan bruker jeg ndiswrapper? Nettverkskortet skal støttes av kjernen 2.6.24 Endret 10. februar 2008 av JFM Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Du får ikke gjort noe med ndiswrapper før du har bootet pcen, men du kan prøve å skru av wireless i bios (eller hvis du har en ekstern switch sånn som enkelte laptoper har) Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Prøvde å deaktivere i Bios. Nå kommer jeg bare til det står: Running local boot scripts. Ingenting skjer Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Det pleier å ta litt lang tid når du kjører det fra cd. Ventet du lenge? Lenke til kommentar
JFM Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Det pleier å ta litt lang tid når du kjører det fra cd. Ventet du lenge? 5-10 minutter Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Burde ikke ta så lang tid, men prøv å vente lengre. Har hatt problemer med bcm43xx selv, men ikke med livecder som ikke vil starte, men du kan jo prøve å se om det er noe galt med cden. Den har en sjekkrutine du kan velge ved oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå