Gå til innhold

Rareste drømmen du har hatt

iver89

Anbefalte innlegg

Hva er den rareste/morsomte/teiteste drømmen du noen gang har hatt?

Jeg har faktisk hatt en datarelatert drøm hvor jeg overklokket hjernen min. Jeg var på Bislet stadion og hadde laget en slags hjelm som dekket hele hodet untatt øynene, munnen og nesen. Hjelmen var av kobber og funkerte som en vannblokk. På ryggen hadde jeg en tank med vann (sånn 5 liters beholder som man har Whitesprit i) og en pumpe pluss en stor vifte med gitter rundt. Og det funket faktisk, jeg løp mye fortere og tenkte mye bedre. Og så voknet jeg :evil: .

Av andre drømmer har jeg vært kriminell, kidnappingsoffer (drømt 2 ganger) og skuespiller i en Men in Black II sammen med naboen min som jeg ikke viste at jeg spilte i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drømte engang at jeg lå å kikket oppi taket og tenkte da at det ikke var noen vits i å drømme at man stirrer meningsløst oppi taket. Jeg skjønte altså i drømmen at jeg egentlig var våken, men at det ennå ikke hadde gått helt opp for meg at jeg drømte med øynene åpne. Hvordan jeg tilslutt klarte å våkne vet jeg ærlig talt ikke ennå...:shrug:

Lenke til kommentar

Drømte at jeg sto å oppmuntret en folkemengde til å løpe å klippe en venn av meg(som da hadde langt hår), og så løper de uten meg(Jeg sto fortsatt i sengen å messet om opprør og klipping). Jeg løp etter dem i søvne og falt og slo ryggen ganske bra, våknet opp neste morgen med en fin pøl med blod i senga og drit vondt i ryggen.

Lenke til kommentar
Drømte engang at jeg lå å kikket oppi taket og tenkte da at det ikke var noen vits i å drømme at man stirrer meningsløst oppi taket. Jeg skjønte altså i drømmen at jeg egentlig var våken, men at det ennå ikke hadde gått helt opp for meg at jeg drømte med øynene åpne. Hvordan jeg tilslutt klarte å våkne vet jeg ærlig talt ikke ennå...:shrug:

Noe slikt har jeg også opplevd. bare at det var i en drøm. og ikke noe slikt kvasi tull som det du opplevde. Drømte at søsteren min var blit drept av noen jævler, også alt var trist og leit. men så tenkte jeg at faen. nå må jeg våkne. og konsentrerte meg om å våkne. og det gjorde jeg :) litt sykt egentlig. Har også drømt at jeg vant 10 mill i lotto, gikk og la meg og drømte (i drømmen), så våknet jeg (i drømmen og RL), og var i kjempehumør. tenkte på alt jeg skulle kjøpe og hvilke organisasjoner som skulle få en slant. Reagerte ikke på det før jeg stod i dusjen. da ble jeg veldig skuffet :(

Lenke til kommentar

Merklig sammentreff. Hadde en skikkelig rar drøm inatt.

Here it goes:

Drømte at det plutselig stod lang tynn person foran meg, du kunne se knokler osv under huden så tynn var han. Av en eller annen merkelig grunn begynte han og løpe etter meg.. Jeg kom meg hjem. dvs at nå var hjem plutselig der moren min bor i nederste etasje i en blokk. Fikk låst igjen døra og han dunket og banket på døra. plutselig ble det stille og jeg satte meg ned ved gangen. Men så plutselig så kom han ut fra badet! Nå var det bare et svart(!) skjelett igjen, huden var borte. vi sloss og jeg klarte og slå han bevistløs. (ja skjelettet!) Jeg tenkte jeg måtte få det til å slutte å følge etter meg så jeg rev og slet og fikk dratt av han hodeskallen. Det var som om det var av seig plastikk, det ville liksom ikke slippe nakken. Til slutt fikk jeg dratt det løs, og jeg løp opp en etasje i trappeoppgangen i blokken og kastet det i søplesjakten. Av en eller annen grunn var søplesjakten nå blitt ett rom med 4 hull i (sjaktene) og jeg kastet det oppi en av de. Jeg løp ned igjen og tenkte jeg fikk kaste resten av delene etter skjelettet i sjakta. Jeg fikk løsna ben og armer og løp opp med de også. Så kastet jeg de ned i samme sjakt, men akkurat da jeg kastet siste del hørte jeg en mase knasing og merkelige lyder der nede. Jeg ble selvfølgelig redd og løp ned til leiligheten igjen og låste døra. SÅ snudde jeg meg rundt og BOOM der stod skjelettet like ekkelt og så på meg!! Han spurte om jeg hadde sett noen ryggvirvler, og jeg fant ut at jeg hadde glemt og kaste alle så jeg fant de frem fra skapet. Han fikk de og tok meg i hånda. Så plutselig ble vi bestekamerater og så spilte vi cs mot hverandre på nettverket hjemme...

Må vel være en av de merkligste drømmene mine...

Lenke til kommentar

Noe slikt har jeg også opplevd. bare at det var i en drøm. og ikke noe slikt kvasi tull som det du opplevde.

Hvis du ikke skjønner at jeg sov med øynene åpne og drømte, syns jeg du bør unngå å kritisere noe du ikke forstår.

Hvordan vil du beskrive tilstanden mellom bevissthet og drøm?

Hvordan vil du ordlegge de tankerekker som farer gjennom hodet når du er iferd med i bli bevisst i en drøm?

Har du hørt om Vajrasattva sove meditasjon?

Lenke til kommentar

Drømte en gang en nokså vanlig drøm, men slutten var helt j*****g! Jeg drømte at jeg gikk ned på rommet mitt og der så jeg meg selv sove i sengen min! Jeg tenkte ikke på det før etter jeg våknet, men der sto jeg og tittet på megselv og så bestemte jeg meg for å skremme meg selv. Jeg samlet pusten og brølte ut mens jeg ristet på sengen min og da våknet jeg. Hmm.. Er vel litt Scitzo jeg :roll:

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke si jeg husker så mange drømmer. Men en her nylig ligger lagret ganske vagt.

Det var det vanlige utgangspunktet.. Jeg ble jaget av busemannen... :roll: Det foregikk innendørs, hjemme. Anyway, jeg var livredd (våknet opp søkksvett etterpå, noe som skjer svært skjelden) Men helt på slutten av drømmen, så var pluselig busemannen som jaktet på meg, en jævlig ålreit fyr! Satte oss ned og pratet om saker og ting :lol: Så jeg våknet glad og fornøyd, riktignok var jeg søkksvett fra da jeg var vettskremt, men alt i alt, en hyggelig slutt :lol:

Lenke til kommentar

drømte at jeg var på besøk hos b-real(tror det var b|real, som jeg aldri har møtt forresten(kan også ha vert en annen)) og så på tv med noen bra damer, så stikker to av de av med min grønne lille skoda og jeg blir piss forbanna. løper ut og begynner å kjøre med en tanks, hvordan jeg fikk den vet jeg ikke. finner de til slutt hos naboen min, parkerer tanksen og glemmer og sette på håndbrekket. tar nøklene til skodaen fra jentene og ser tanksen trille nedover gata, når den treffer en personbil blir den til en veteranbil som folk bare stirrer på. og vips våknet jeg og lurte på hva faen som hadde hent.

ellers drømte jeg at foreldrene kom med en gammel opel til meg. vet da faen hvilken modell. bare det at det var en V16 GTI og hadde mahogni intrenør. og selvfølgelig en støgg gulfarge med masse hvite reklame klistremerker på.

så har jeg drømt at jeg kræsjet lærekjørebilen i skogen utenfor Førde, eneste problemet var at 2 mnd etterpå kræsjet jeg bilen min på nøyaktig samme måte 8km fra sogndal.

og en drøm som virket som en helt vanlig dag la meg til og sove, når jeg voknet opp og skulle på skolen kom jeg 3 timer for sent (trodde det var en torsdag, var en onsdag) og hadde ikke med meg en eneste rett bok. første jeg spør læreren er om det var onsdag. etter det sjekker jeg alltid hvilken dag det er.

så er det de normale psykodrømmene at jeg ser en kompis forvandle seg til min elskverdige bror, og ja jeg har funnet ut hva helvete egentlig er. det er det værste barndomsmarerittet ditt om og om igjen. viss de er realistiske mener jeg. du vet hva du kommer til å gjøre men får ikke gjort noe med det i det hele tatt, et sekund varer en evighet. helt jævli (opplevd det selv i min ville ungdomm, ergo jeg er nykter)

Lenke til kommentar

Hmmm....jeg husker ikke drømmene mine 99.999% av de gangene jeg drømmer, men noen husker jeg.

En som jeg kommer på nå som jeg hadde for 2-3 år siden var i "Monty Python an the quest for the holy grail" style. Det var meg og ca 5-6 av kameratene mine som "red på hester med kokkosnøtter", og vi kom til en landsby hvor plutselig alle kom løpende ut av byportene. Vi lurte på hva det var som hadde skremt de, og da så vi en edderkopp som kom hoppende etter dem. Vi "red" avgårde i full fart, og kom så til en elv. Vi la oss ned i vannet med vann opp til nesen, og prøvde å være så stille som mulig. Edderkoppen kom frem til vannet, og hoppet uti (et edderkopphopp var ca 1 meter, og edderkoppen var vanlig tarantall-size).

Vi var da i en running rundt edderkoppen, og vi var alle så stille som mulig, mens den sto oppå vannet og lyttet etter lyder. Da nøys plutselig en av oss, og den hoppet på hånda hans. Han som nøys skulle absolutt tørke nesen, så han førte hånde opp mot ansiktet, og edderkoppen krøp inn i nesen hans. AAHAHADHDFHDASFHD;,,,,,,

Da våknet jeg, og greide ikke sove mer den natten.

Jeg har araknofobia (fear of spiders), og tanken på edderkopper som kryper inn i nese/munn/ører freaker meg ut. Uff... så ekkelt.

Jeg har hatt Eight legged freaks på maskinen i et par måneder, og har enda ikke orket å se den, men det gjorde jeg i går. Jeg dro frem 14" TV-en med mono høytaler, og stålsatte meg. I begynnelse daua jeg nesten, og klødde over hele kroppen, men etter at edderkoppene ble store ble det bare tåpelig. De lagde jo masse silly lyder, og ropte "Banzaiiii" osv.

Jeg trodde den skulle ta nattesøvnen fra meg, men den gav meg bare en god latter.

Lenke til kommentar

Eng gang jeg drømte, så stod jeg i skolegården atmed gammle skolen våres, og pluttselig vet jeg at jeg drømmer. Så, hva kan man gjøre da, annet en å gå rundt å herpe ting, og ha det litt morrosomt? :D

Dette var da min plan, men så våknet jeg av ett eller annet. :(

Når jeg var liten, drømte jeg alltid om at jeg detter utenfor fjell, og ble drept.

Når jeg gikk i barnehagen hadde jeg en tendens til å ha mareritt hver eneste gang jeg sov, det var blant annet at jeg så søstra mi dette utenfor et fjell, og jeg ikkke kunne gjøre noe, eller at en annen dude i barnehagen og jeg gikk over en sump, og han druknet, sank sakte men sikkert ned mens jeg så på han druknet.

Nå drømmer jeg det meste om at det klikker for meg, og at jeg dreper folk jeg ikke liker, folk i familien min, på dem est forferdelige måte (irriterende) Jeg husker bare marertittene for det meste, og det er for det meste bare dritt, jeg må flykte fra politiet fordi jeg har drept noen, jeg flytter hjemme ifra eller noe i denne duren.

Har egentlig ikke noen spesiellt merkelig drømmer...

Vær dag jeg våkner (nesten) har jeg hatt en eller annen forferdelig drøm, som jeg av en eller merkelig grunn jeg er glad over at jeg lever i denne verdenen, og ikke at drømmene er sanne.

Lenke til kommentar

Ingen her som har klart å kontrollere hva de vil drømme ?

Førtste gang jeg falt fra et høyt fjell eller en bygning, var det ekkelt, også våkna jeg... Men nå synes jeg det bare er gøy med det evie suget i magen når jeg faller nedover. Og jeg våkner ikke lenger av det. :D (tror jeg må begynne med fallskjermhopping.. ) :woot:

Mange ganger får jeg superkrefter i drømmene også, og baker opp alt og alle skurkene som måtte være der, og selvfølgelig... Imponere damene med de... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...