Gå til innhold

Hardware.no: flere hovedkort tester

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De må ikke teste Asus Maximus selv om du har det da :!:

Spøk til side - når det gjelder X38 kort så er det ikke noe problem - ALLE er bra, ingen kan sies å være noe bedre/dårligere enn andre.

Men enig i at det burde vært flere hovedkorttester, men det er vel for tid og ressurskrevende.

Lenke til kommentar
De må ikke teste Asus Maximus selv om du har det da :!:

Spøk til side - når det gjelder X38 kort så er det ikke noe problem - ALLE er bra, ingen kan sies å være noe bedre/dårligere enn andre.

Men enig i at det burde vært flere hovedkorttester, men det er vel for tid og ressurskrevende.

ja, stort sett er alle x38 gode, veeeeldig gode. Men det er jo en grunn til at alle velger asus, og da maximus..... :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvor iallverden har det du i fra at ALLE velger Asus Maximus - Jeg kjenner flere med Abit iX38 og Gigabyte X38-DQ6 ;-)

Hvis det selges flere Asus Maximus så er det IKKE pga de er "best", men pga av at Asus er den største produsenten og opphyping.

blant annet ja, og det hjelper på salget....PR og slikt, senker'e ikke vett....

Lenke til kommentar
hva med smugkikk på x48kort? Må da gå an for hw.no å skaffe noen sånne? Asus P5E3 Premium f.eks.? Mot hakket billigere kort... eller noe i den duren.

mhm, det hadde vært en fin-test....ikke det at X48 er såå stor forskjell fra x38, men det er nytt og uprøvd...

Lenke til kommentar

Presist min tanke også Lusken. Jeg skal kjøpe pc om noen få mnd, og innen den tid så er nok X48 i handelen i aller høyeste grad, og da kunne jeg tenkt meg å få et innblikk mellom de praktiske forskjellene på de forskjellige X48kortene. Men siden hw.no ikke tester noe så.....

Lenke til kommentar
Presist min tanke også Lusken. Jeg skal kjøpe pc om noen få mnd, og innen den tid så er nok X48 i handelen i aller høyeste grad, og da kunne jeg tenkt meg å få et innblikk mellom de praktiske forskjellene på de forskjellige X48kortene. Men siden hw.no ikke tester noe så.....

vell, det skjer svært lite på x48 chipsettet, det er kun en "stor" endring, og det er støtte for 1600 Fsb...

Lenke til kommentar

Asus Maximus Extreme Intel X38 Express har også støtte for 1600 :)

Men enig med trådstarter, savner flere tester.

For de som liker (og behersker) engelske tester, så kan jeg foreslå PCSTATS. De har mye bra tester, også på hovedkort.

Se under Recent Motherboards News Stories (helt øverst), der ligger det et par tester (linker) av X48.

Lenke til kommentar
Alle X38 kort har støtte for 1600 FSB fra produsenten, men det er ikke offisielt støttet av Intel.

hmm, kan godt hende...hehe...jeg bare leste hva hw.no skrev om forskjellen mellom X38 og X48,, der de sa at det kun var støtte for 1600, offisielt..sikkert...

Lenke til kommentar

Hei, vi har gjort en ALT for dårlig jobb med hovedkort de siste par årene. Det beklager vi - det er jo mye spennende som skjer på den fronten. Her MÅ det bli forandringer!

Forresten ,dersom det er noen der ute som kan tenke seg å teste hovedkort for oss, ta gjerne kontakt med undertegnede på PM :)

Lenke til kommentar
hmm, kan godt hende...hehe...jeg bare leste hva hw.no skrev om forskjellen mellom X38 og X48,, der de sa at det kun var støtte for 1600, offisielt..sikkert...

Her har du det hvitt på blått på ett Gigabyte X38-DQ6 :!:

hehe....BTW: hva er egentlig forskjell på Offisiel støtte for 1600 og ikke-offisiel?

l

Lenke til kommentar

Hey... svar fra høvdingen. Positivt sådan også. Ikke dårlig. Har inntrykk av at HW.no er underbemannet når det kommer til testing av en del hardware. Stemmer dette? Virker som dere gjerne VIL teste, men ikke har nok testere (vell... på hovedkortfronten har dere kanskje vært generelt slappe, uansett hvordan man snur og vender på det).

Føler egentlig at det gjelder litt annen hardware å... cpu, lydkort osv. Skjermkort og spesielt PSU'er har dere blitt ganske gode på.

Lenke til kommentar
Hey... svar fra høvdingen. Positivt sådan også. Ikke dårlig. Har inntrykk av at HW.no er underbemannet når det kommer til testing av en del hardware. Stemmer dette? Virker som dere gjerne VIL teste, men ikke har nok testere (vell... på hovedkortfronten har dere kanskje vært generelt slappe, uansett hvordan man snur og vender på det).

Føler egentlig at det gjelder litt annen hardware å... cpu, lydkort osv. Skjermkort og spesielt PSU'er har dere blitt ganske gode på.

synes det er nesten for mange PSU tester.... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...