Gå til innhold

Pentax K10 med 18 -250

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den type objektiver må svært ofte inngå en del kompromisser, men på tross av disse kompromissene er 18-250mm objektivet bedre enn alt annet som kan sammenlignes av tilsvarende objektiver.

Forøvrig vil jeg anbefale deg å kikke på Canon 30D som selges til en latterlig billig penge hos Japan Photo. Her kan du også kjøpe 18-250mm (begge er lagd av Tamron).

Lenke til kommentar

Takker for svar, men begge to legger vekt på dette med kompromiss, eksakt hva er det jeg *taper* på dette objektivet ? Det har en fast minste fokuseringsavstand på 45 cm over hele området, så det ser jeg kan være en bakdel når jeg skal krype i gresset og bruke vidvinkeldelen av det. Det veier 450 gram..kan være ett poeng at det er tungt for å bli brukt som std objektiv?

Jeg kan skyte inn at jeg på 80 tallet brukte Pentax Me Super / div objektiver , og var en ivrig fotograf. Så kom familie og mer og mere jobb inn i bildet, og fotoutstyret samla støv. Kjøpte meg ett Nikon Coolpix 4,3 Mp i 2003, men mista fort gløden når jeg oppdaga at motivet var vekk før bildet blei tatt.

SÅ ble jeg invitert i barnedåp i januar, og spurt om jeg kunne stå for fotograferinga...Joda , og ett moderne dslr skulle jeg få låne..ett Nikon.. Etter noen timer i kirke og selskap var jeg hekta !! Dette er rein heroin jo! :D Jeg fyrte av i øst og vest, så enkelt så lett , og så fine bilder!! Da kjente jeg at fotografen i meg kom fram fra hula..Jeg er hekta ..:) Har hatt stor glede og mang en latter med å bla meg gjennom dette forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...