Mundus Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg er i ferd med å kjøpe meg ett Pentax K10D hus , og har vannvittig lyst på 18-250 objektivet, ut i fra den naive betraktningen om *alt i ett objektiv* . Noen som har prøvd objektivet? Eller har synspunkter på det? Lenke til kommentar
kimare Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Den type objektiver må svært ofte inngå en del kompromisser, men på tross av disse kompromissene er 18-250mm objektivet bedre enn alt annet som kan sammenlignes av tilsvarende objektiver. Forøvrig vil jeg anbefale deg å kikke på Canon 30D som selges til en latterlig billig penge hos Japan Photo. Her kan du også kjøpe 18-250mm (begge er lagd av Tamron). Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Takker og bukker Får kjøpt begge Pentax`ene i Usa for 1200 Usd..syns det er billig..:)700 for huset og 500 for objektivet. Lenke til kommentar
Symbiose Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Du får en meget god pakke med K10D og 18-250, og til en gunstig pris. Du vet jo allerede at dette er et "kompromiss-objektiv", men et meget bra sådan. Så kan du heller komplettere med et mer lyssterkt fast-objektiv og/eller blits etterhvert. Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Takker for svar, men begge to legger vekt på dette med kompromiss, eksakt hva er det jeg *taper* på dette objektivet ? Det har en fast minste fokuseringsavstand på 45 cm over hele området, så det ser jeg kan være en bakdel når jeg skal krype i gresset og bruke vidvinkeldelen av det. Det veier 450 gram..kan være ett poeng at det er tungt for å bli brukt som std objektiv? Jeg kan skyte inn at jeg på 80 tallet brukte Pentax Me Super / div objektiver , og var en ivrig fotograf. Så kom familie og mer og mere jobb inn i bildet, og fotoutstyret samla støv. Kjøpte meg ett Nikon Coolpix 4,3 Mp i 2003, men mista fort gløden når jeg oppdaga at motivet var vekk før bildet blei tatt. SÅ ble jeg invitert i barnedåp i januar, og spurt om jeg kunne stå for fotograferinga...Joda , og ett moderne dslr skulle jeg få låne..ett Nikon.. Etter noen timer i kirke og selskap var jeg hekta !! Dette er rein heroin jo! Jeg fyrte av i øst og vest, så enkelt så lett , og så fine bilder!! Da kjente jeg at fotografen i meg kom fram fra hula..Jeg er hekta .. Har hatt stor glede og mang en latter med å bla meg gjennom dette forumet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Dette er rein heroin jo! Jepp og i tillegg er den lovlig Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Lovlig ja, men like forbanna dyrt Lenke til kommentar
Mundus Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Til moderatorene: Ser at jeg har posta denne tråden på feil plass, beklager det , tilgi en overivrig nyfrelst fotograf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå