Gå til innhold

Trådløst Tastatur/Mus med rekkevidde 4 m

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er inne på et problematisk tema der. Jeg har et Memorex tastatur og mus. Etter en del testing, så har jeg funnet ut at musen stopper ved ca 2m og 5cm (!), tastaturet virker mye lenger, vet ikke nøyaktig hvor langt, sikkert 4m.

Jeg kontaktet support for Memorex. De var veldig hyggelige, men kunne bare bekrefte at utstyret ikke skulle virke utover 2m. Det var konstruert som desktop erstattere, ikke som fjernstyring av PCen. Det synes jeg var litt kjedelig, ettersom dette brukes til fjernstyring av en PC som er koblet mot TVen i stua.

Min løsning var å kjøpe noen PS/2 tastatur forlengerledninger, men jeg er ikke 100% fornøyd med den løsningen. Fjernstyringsenheten er da innenfor 2m rekkevidde av musen.

Har du USB, så er det begrenset hvor lang skjøteledning man kan bruke.

Vi har noen Logitech tastaturer på jobben, og de virker garantert mer enn 2m.

Lenke til kommentar

Logitechs' "LISA" svarer da jeg spør ang. Logitech® MX™700 Cordless Optical Mouse, quote:

> In general, the range should be up to 6 ft., with the exception of the TrackMan® Live™/SurfMan, which offer up to 30 ft on the High setting. <

...eh, gjorde en test med iTouch-musa ( Cordless Wheel Mouse ) nå - målte 7m med målebånd, da gadd jeg ikke mer siden det blir vanskelig å se pekeren bevege seg. Merket og klippet tekst på oppgitt avstand.

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...