Gå til innhold

Hva er maks temperatur på en q6600? Og hva er optimal temp?

PyrionZ

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en ganske kraftig vannkjøling på maskinen min ,stor radiator 3 vifter.

Er fra auqa computer duplex pro kjøleblokk til quad cpu.

Jeg synes det er noe muffins her. vann temp ligger på 25c ca. og full load ligger på ca60c

seriøst? det er 35 kelvin i forskjell det? begynner å lure på om kjølepastaen er ordentlig på denne her...mulig jeg trenger et tykkere lag.

Detta kan vel ikke være normalt med vannkjøling? når vann temp er på 25c?

Mvh

Rune

post-61883-1206017603_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du er sikker på vannblokken din er designet for Intel quads? Swiftech Storm f.eks, som er en meget bra blokk for singel/dualcore er helt ubrukelig med quads, samme gjelder til dels standard Swiftech Apogee

http://vcore.dk/shop/ac-cuplex-xt-1072p.html denne har jeg AC Cuplex XT di - Double Impact 478/775 G1/4

Skal prøve å se om det hjelper å få et skikkelig lag.

Værste er at den pasten skal være den beste på markede.. den "herder" etter noen dagerog da blir temp enda bedre. dog det klatten jeg hadde på, har nå vært der en god del dager

brb .skal smelle på sausen her, så skal vi se =)

Lenke til kommentar

Min Q6600 går på maks 48grader @ 3.8ghz, det er med Prime95 small FFT. Jeg har en dobbel waterchill radiator og bruker Asetek Xtreme pumpa som hørte til settet, har bare byttet nipler og slange (fra 10mm ID til 1/2" OD) og satt på en Swiftech Apogee GTX blokk.

Lenke til kommentar
Min Q6600 går på maks 48grader @ 3.8ghz, det er med Prime95 small FFT. Jeg har en dobbel waterchill radiator og bruker Asetek Xtreme pumpa som hørte til settet, har bare byttet nipler og slange (fra 10mm ID til 1/2" OD) og satt på en Swiftech Apogee GTX blokk.

Hva ligger vanntemp. under idle og load?

min er ca 22idle til ca 25c load. ...og da er cpu 63 grader..testet 30 min ca. med prime95 small fft.

virker som ikke overføringen er god nok, fra cpu til vannblokk. har så store forskjeller på vanntemp og cpu at det ikke ligner grisen.

Lenke til kommentar

ASUS AI Suite V1.03.19 for Windows 2000/XP/2003/Vista & Windows 64bit

1. Fix fail to load program after BIOS update.

2. Fix CPU temperature detection problem after BIOS update.

mener det stod noe om biosen også. så oppdaterer dette her.

på forumet viser det seg at noen har fått +-15 grader for mye på tempen sin.

Håper det stemmer..... :cry:

Lenke til kommentar
Auda.. tror Coretemp stemmer bedre.....

Har ikke oppdatert bios, men fant en side der en fyr hadde funnet ut at coretemp brukte fail tj.max

her har du forskjellen.... ligger på 47-50c nå med real temp. det burde stemme bedre med vann temp som nå er 25.4C

post-61883-1206035536_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg hater AI Suite, Uguru, Easytune, Corecenter eller hva de nå pakker med hovedkortene, skal man tweake bruker man bios og skal man lese av temps osv. så bruker man Coretemp eller Everest o.l

Prøv Everest å se hva den sier, jeg har en tendens til å stole på Coretemp p.g.a av at den aldri har gitt meg noe grunn til annet med ei RØYS med hovedkort cpu´er - se om Everest stemmer med Coretemp.

Lenke til kommentar
Jeg hater AI Suite, Uguru, Easytune, Corecenter eller hva de nå pakker med hovedkortene, skal man tweake bruker man bios og skal man lese av temps osv. så bruker man Coretemp eller Everest o.l

Prøv Everest å se hva den sier, jeg har en tendens til å stole på Coretemp p.g.a av at den aldri har gitt meg noe grunn til annet med ei RØYS med hovedkort cpu´er - se om Everest stemmer med Coretemp.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=179044

artig artikkel som forteller litt om realtime temp programmet og de andre

Endret av Rhulken
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=179044

artig artikkel som forteller litt om realtime temp programmet og de andre

Ny flash av bios..... 29c...er bare et par grader over vann temp....full load på 3.5Ghz er 36-37C så må si meg meget fornøyd med det=)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
min ligger paa 36 idle 42load klokket til 3ghz med boxed-kjoeler. :thumbup:

Det der tror jeg er "litt" feil :whistle:

leser temperaturene fra everest, speedfan osv. i bios dukker samme verdier opp.

Men er imponert over at idle ligger pa 36 med boxed vifte, klokket til 3ghz og eist slaatt av :ph34r::yes:

(romtemperatur ligger paa normalen av og til litt hoyere, 2vifter 14cm front 12 bak)

Edit: Er en go-revisjon kjopt i slutten av desember2007

Load betyr det 100% belasting? Som ved bruk av occt? Da havner den pa over 60 grader mener jeg aa huske...

Ja, det er litt rart at enkelte av stock-kjølerne virkelig er så gode. Jeg har kjørt min Q6600 på 3,0 GHz i ett par måneder nå for fullt på ca 53-54 grader. Og da har jeg det i tillegg varmt inne ca 27-28 grader der den maskina står. Den andre står på et kjøligere sted, er vannkjølt, samme klokking og likeverdig minne, samme programmer, samme arbeidsbelastning og allikevel 10-11 grader varmere kjernetemperatur (63-65 gr). Forstå det de som kan.

Lenke til kommentar
Du er sikker på vannblokken din er designet for Intel quads? Swiftech Storm f.eks, som er en meget bra blokk for singel/dualcore er helt ubrukelig med quads, samme gjelder til dels standard Swiftech Apogee

http://vcore.dk/shop/ac-cuplex-xt-1072p.html denne har jeg AC Cuplex XT di - Double Impact 478/775 G1/4

Skal prøve å se om det hjelper å få et skikkelig lag.

Værste er at den pasten skal være den beste på markede.. den "herder" etter noen dagerog da blir temp enda bedre. dog det klatten jeg hadde på, har nå vært der en god del dager

brb .skal smelle på sausen her, så skal vi se =)

Rart synes Aquacomputer Duplex Pro ble nevnt. Hvorfor skulle den ikke være god nok for Quad 6600. Varmt blir det men den produserer jo mindre varme enn mange eldre Pentium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...