Gå til innhold

As Roma (Offisiel Side!)

Lusken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja liker det jeg ser fra Roma nå. Forsvarer seg godt på midtbanen, ligner litt på hvordan det italienske landslag spiller forsvar og det er et godt tegn. Offensivt er det så underholdende at jeg nesten får boner hver gang. Både mot Real og mot Parma forrige helg.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
I England så er fotball noe å se på.

I Italia står det mye bak, muligens altfor mye, folk ofrer seg for klubben og har ikke et annet liv.

Har du drukket maling eller hva feiler deg? Har du noensinne vært i England og sett kamp? Engelskmenn er lidenskaplige når det gjelder fotball, fotball er en av de største delene av livet til de fleste engelskmenn.

Og angående situasjonene mellom Roma og United; selv om du tar på deg de tykkeste, verste, ekleste, mest klissete "Italiensk fotball eier alt"-brillene dine må du skjønne at det er italienere/italiensk politi som gjør store feil - ikke Red Army!

Er selv ingen motstander av italiensk fotball, men alt det utenomsportslige ødelegger.

Det vi mener med at Italienere er mer lidenskaplige enn Engelskmenn er vell fordi de er villig til å ofre så utrolig mye mer for laget sitt. Engelskmenn betaler i dyre dommer for sin inngangsbillet (Ja økonomisk gir de alt, men på tribunen er det annen mine!), kun de absolutt værste engelskmenn gir bråk fra seg (iforhold til italienerene), noe mer enn det klarer jeg ikke se.

Italienere derimot gir mer enn bare det økonomiske fra seg, engasjement (dvs via gode og meningsfulle sanger, "bannere", røykbomber som er positivt i en viss forstand! osv osv), diverse trommer/musikk instrumenter er ikke uvanlig å se på kampene. (dette var bare en illustrajon).

Uansett, Italiensk fotball, er hva fotballen var! Kontakten mellom spillerene og supporterene finnes ikke lenger!

Fotballen i England er hva jeg vil kalle A4. Dvs du varmer opp, spiller kampen, dusjer og er på vei hjem. I Italia er det derimot betraktlig mer kontakt mellom supportere og spillere. Det er ikke uvanlig i en viktig kamp at du ser Banen blir stormet eller lignende. Ref. til den avsluttende kampen i 01/02 da roma vant Scudetto'n.

Finnes sikkert noen opptak av det, hvorav flere spillere nærmest stripper fordi Supporterene ber spillerene om å kle av seg de Vinnende klæra. Så extremt er det!

Dessuten er selve fotballen i Italia en helt annen enn i england, italiensk fotball går ut på Kunnskap, forståelse, kreativitet og selvsagt Teknikk. Del Piero og Totti er gode eks. på slike spillere.

I England går fotballen mer ut på hastigheten på spillet ditt (pasningene skal gå fort som F), taklinger, extremt harde skudd og sist men ikke minst kondisjonen/viljen til å jobbe!

Sry. Men vi italienere vil ikke at fotball'en skal gå ut på å løpe mest (host host! liverpool)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Fiorentina er en spesiell klubb det å...men lenger nord i italia = :mad: :mad: :no::thumbdown: hat!

Nå tror jeg du skal roe deg ned litt mister. Vi vet alle at de beste lagene i Italia befinner seg i de nordligste regionene i Italia. Piemonte blant annet.

Når alt kommer til alt er Roma en fin klubb. Håpet virkelig at dere skulle havne på plassen over apene fra Milano, men det ble dessverre med håpet. Selv håper jeg uendelig mye mer på Scudetto til Roma enn Inter til neste år, men aller helst kan selvsagt Juve plukke den med seg. ;)

Forza La Grande Juve!

Endret av Sono
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...