Gå til innhold

As Roma (Offisiel Side!)


Lusken

Anbefalte innlegg

ja vi kjøper spillere også men ikke like mye og ikke FOR like mye som mange andre og det mener vi med at vi bygger opp sjel. Hvis ikke vi bygger opp sjel så nevn en klubb som gjør det?

 

Finnes ingen klubber som bygger opp helt selv, men Atletico Bilbao bruker talenter og de spillerne de henter er kun fra Baskerland.

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja vi kjøper spillere også men ikke like mye og ikke FOR like mye som mange andre og det mener vi med at vi bygger opp sjel. Hvis ikke vi bygger opp sjel så nevn en klubb som gjør det?

 

Finnes ingen klubber som bygger opp helt selv, men Atletico Madrid bruker talenter og de spillerne de henter er kun fra Baskerland.

mhm..men de bruker dem ikke vett..benken er ikke å spill hehe

Lenke til kommentar
ja vi kjøper spillere også men ikke like mye og ikke FOR like mye som mange andre og det mener vi med at vi bygger opp sjel. Hvis ikke vi bygger opp sjel så nevn en klubb som gjør det?

 

Finnes ingen klubber som bygger opp helt selv, men Atletico Madrid bruker talenter og de spillerne de henter er kun fra Baskerland.

mhm..men de bruker dem ikke vett..benken er ikke å spill hehe

 

Jo, de bruker dem, de har ikke annet enn baskere i stallen.

Skrev madrid, mente selvfølgleig Bilbao, my miss

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Og hvor er grunnen til at folk interesserer seg i Italiensk fotball framfor Engelsk? :p

 

Ser ikke på drap, kaos og politikk som en grunn til å se på fotball jeg men..

Om du hadde satt deg inn i Italiensk fotball, supporterne osv, hadde du skifta mening osv. Ser at du leser mye norske magasiner når du uttaler deg slik. (ser at en annen har sagt det og at du muligsens svarer til han, så ok)

 

I England så er fotball noe å se på.

I Italia står det mye bak, muligens altfor mye, folk ofrer seg for klubben og har ikke et annet liv.

 

Og når du begynner å kødde med italienere så er det dem som avslutter greia. Ikke feige franskmenn eller spanjoler som gjemmer seg for dere.

 

Palermo-West Ham, engelskmenn gikk av hengslene, 20 arrestert (West ham), 4innlagt på sykehus (Palermo), og man kan stille seg et spørsmål, hvor mange i Norge fikk med seg dette?

 

Vg fant opp artikkelen, treneren leide inn vakter for å banke opp egene spillere. (hallo?)

 

Kan også nevne at Roma supporterne trekker seg når politiet kommer, noe ManU ikke gjør, dessverre skjer ting slikt, når noen ikke trekker seg så kan ikke poltiet gjøre noe annet selv om det ikke er forsvarlig, dem er jo mennesker dem og, og tror du ikke dem føler seg trua, når dem er 30 mot 20 000 engelskmenn?

 

Ontopic.

J***** synd at dere ikke slo Inter... Åssen greide dere å ikke skåre et til? Tviler på at dere tar 1plassen hadde også gjort det om dere hadde slått inter. Men Inter er i en dårlig periode så...

Lenke til kommentar
I England så er fotball noe å se på.

I Italia står det mye bak, muligens altfor mye, folk ofrer seg for klubben og har ikke et annet liv.

Har du drukket maling eller hva feiler deg? Har du noensinne vært i England og sett kamp? Engelskmenn er lidenskaplige når det gjelder fotball, fotball er en av de største delene av livet til de fleste engelskmenn.

 

Og angående situasjonene mellom Roma og United; selv om du tar på deg de tykkeste, verste, ekleste, mest klissete "Italiensk fotball eier alt"-brillene dine må du skjønne at det er italienere/italiensk politi som gjør store feil - ikke Red Army!

 

Er selv ingen motstander av italiensk fotball, men alt det utenomsportslige ødelegger.

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar
I England så er fotball noe å se på.

Har du drukket maling eller hva feiler deg? Har du noensinne vært i England og sett kamp? Engelskmenn er lidenskaplige når det gjelder fotball, fotball er en av de største delene av livet til de fleste engelskmenn.

 

Og angående situasjonene mellom Roma og United; selv om du tar på deg de tykkeste, verste, ekleste, mest klissete "Italiensk fotball eier alt"-brillene dine må du skjønne at det er italienere/italiensk politi som gjør store feil - ikke Red Army!

 

Er selv ingen motstander av italiensk fotball, men alt det utenomsportslige ødelegger.

Enig med Maldini3 i mye han sier men Kiman: Se på videoen fra Roma når politiet kommer til skilleveggen. Italienerne trekker seg tilbake fra veggen mens det gjør ikke manu supporterne. Dette kommer du ikke unna. Og det med west-ham palermo er jo et soleklart eksempel på hvordan italia-vennlig informasjon ikke kommer til Norge. Og på old trafford når manu vant 7-1 så ble det omtrent 20 manu supportere arrestert og 4 italienere.

 

Så ja det italienske politiet handlet litt feil men at det gikk mer utover manu supporterne som ikke trakk seg en over roma supporterne som trakk seg overrasker meg ikke

Lenke til kommentar

Hadde Red Army noen grunn til å trekke seg unna? Jeg hadde ikke flyttet på meg, bortsett fra hvis jeg visste jeg hadde gjort noe galt.

 

At "omtrent 20 United-supportere" ble arrestert på Old Trafford vet ikke jeg noe om, men for å sette det i perspektiv; hvis fire italienere ypper til bråk vil det være mer enn fire engelskmenn som går etter de. Det har vel noe med antall engelskmenn mot antall italienere å gjøre, right?

 

Og at italiensk politi handlet litt feil er vel en like stor underdrivelse som å si at Moskva-Marit er litt stygg.

Lenke til kommentar
Hadde Red Army noen grunn til å trekke seg unna? Jeg hadde ikke flyttet på meg, bortsett fra hvis jeg visste jeg hadde gjort noe galt.

 

At "omtrent 20 United-supportere" ble arrestert på Old Trafford vet ikke jeg noe om, men for å sette det i perspektiv; hvis fire italienere ypper til bråk vil det være mer enn fire engelskmenn som går etter de. Det har vel noe med antall engelskmenn mot antall italienere å gjøre, right?

 

Og at italiensk politi handlet litt feil er vel en like stor underdrivelse som å si at Moskva-Marit er litt stygg.

Men nå var det jo ikke "ingen ting" som red army gjorde, de kastet flasker og prøvde å knuse plexi-glasset som skilte supporterne, noe du ville sett hvis du tok en titt på videoen jeg bad deg om å se på.

 

Så sier du at du ikke vet noe om de ca. 20 manu supporterne som ble arrestert? Hvorfor er du da kvalifisert til denne diskusjonen om du bare gidder lese det drittet det ene laget gjør, mens det andre vet du ikke noe om? Og nei det var ikke italienerne som yppet til bråk i følge Skysports, 20 sortkledde engelskmenn stod og ventet på roma supporterne med våpen og fyrverkeri og ble så arrestert etter litt knuffing med Roma fansen.

Lenke til kommentar

Sier ikke at United-fansen ikke gjorde noe, men det jeg har hørt er at Roma-supporterne yppet til bråket, og da er det ikke rart at United-fansen reagerer. Men skal kun Red Army få svi for det når italienerne var minst like ille?

 

Og jeg vet at det ble arrestert et visst antall United-supportere utenfor Old Trafford, men jeg trodde ikke det var i nærheten av så mange. Handler vel litt om å forsvare seg selv, når de på bortekamp ble knivstukket, right?

 

Et par linker jeg tror du hadde godt av å se:

Fem United-supportere knivstukket

Knivstukket nordmann: - Noen ropte «run»

Seks knivstukket i Roma

United-fans knivstukket i Roma

Champions League-kveld skjemmet av publikumsbråk

Ti United-fans knvistukket i Roma

 

Fellesnevner for alle disse sakene: "X antall United-supportere knivstukket" - det står ikke noe om knivstukkede italienere?

Lenke til kommentar
Sier ikke at United-fansen ikke gjorde noe, men det jeg har hørt er at Roma-supporterne yppet til bråket, og da er det ikke rart at United-fansen reagerer. Men skal kun Red Army få svi for det når italienerne var minst like ille?

 

Og jeg vet at det ble arrestert et visst antall United-supportere utenfor Old Trafford, men jeg trodde ikke det var i nærheten av så mange. Handler vel litt om å forsvare seg selv, når de på bortekamp ble knivstukket, right?

 

Et par linker jeg tror du hadde godt av å se:

Fem United-supportere knivstukket

Knivstukket nordmann: - Noen ropte «run»

Seks knivstukket i Roma

United-fans knivstukket i Roma

Champions League-kveld skjemmet av publikumsbråk

Ti United-fans knvistukket i Roma

 

Fellesnevner for alle disse sakene: "X antall United-supportere knivstukket" - det står ikke noe om knivstukkede italienere?

En annen fellesnevner: Norkse kilder. De har jo ikke engang skrevet om det som skjedde med Roma fansen. Overrasker meg ikke men det er bare slik det er. Norske medier hater italiensk fotball.

Les og skriv engelske eller italienske kilder her så kan jeg ta deg alvorlig

http://soccerlens.com/21-fans-arrested-for...roma-game/1373/

http://soccerlens.com/manchester-united-fa...t-of-hand/4903/

Lenke til kommentar

Norske kilder ja, men norske medier har iflg. PFUs regler ikke lov til å gjøre det minste feilskjær før det blir straff. At norske medier ikke skriver om solskinnshistoriene fra italiensk fotball er noe annet enn at de ikke dekker en sak sånn den faktisk er. Og du skjønner at det er et fåtall av nordmenn som faktisk gidder å lese om italiensk fotball, right? Skandaler er alltid interessant, men daglige agurknyheter fra Serie A er det få som bryr seg om. Uansett, dersom det hadde skjedd noe veldig stygt i forhold til at United-supporterne hadde knivstukket Roma-supporterne el.l. hadde jo det kommet i norske medier, det er jo nyheter som VG elsker!

 

Og sånn by the way; hadde du hatt et noe mindre egosentrisk brukernavn skulle jeg kanskje kunne tatt deg alvorlig(omtrent like idiotisk som den siste kommentaren din).

Lenke til kommentar
Uansett, dersom det hadde skjedd noe veldig stygt i forhold til at United-supporterne hadde knivstukket Roma-supporterne el.l. hadde jo det kommet i norske medier, det er jo nyheter som VG elsker!

 

Ja hittel har det kommet mye negativt om de engelske klubbene som ikke greier å offøre seg.

 

Synd ikke Norge var med i VM, og du hadde gått rundt med norsk skjerft og møtt engelskmenn der nede. Da hadde du bytta mening om dine fantastiske folk som ikke gjør noe galt. Det er helt forjævlig å møte engelskmenn utenfor banen når du heier på det andre laget. Nå vuderer jeg faktisk å dra til EM til sommeren, gjett hvorfor, ja England er ikke med.

 

Og jeg la vel aldri hovedskylden på ManU supporterne... Politiet kom og ManU supporterne trakk seg ikke som Romerne. Sett deg selv inn i situvasjonen som en politimann, sammen med 20 andre politimenn og foran deg står det 20 000 ukontrollerte engelskmenn som kaster stoler, flasker osv på deg. Du må begynne å se ting fra TO sider.

 

 

Om jeg ikke tar feil så greide ikke ManU supporterne å offføre seg i Frankrike heller, og hvem får skylden? Jo hjemmelaget.

 

Og det skjedde vel noe lignede i Spania? Sevilla-Tottenham...

 

Vi har også Palermo-West Ham...

Lenke til kommentar
Elsker dette brukernavnet for når jeg ser at noen begynner å disse brukernavnet ditt så begynner de å gå tomme for argumenter.

Elsker når jeg skriver en tekst, og noen ikke bryr seg om annet enn det lille, provoserende sluttpoenget mitt som var et angrep på en brukers tamme forsøk på å overse mine argumenter og meninger fordi jeg ikke leser italienske aviser. Svar på det som er poenget du, ikke min feil at du kom med et så tamt personangrep i ditt forrige innlegg.

 

Uansett, dersom det hadde skjedd noe veldig stygt i forhold til at United-supporterne hadde knivstukket Roma-supporterne el.l. hadde jo det kommet i norske medier, det er jo nyheter som VG elsker!

 

Ja hittel har det kommet mye negativt om de engelske klubbene som ikke greier å offøre seg.

 

Synd ikke Norge var med i VM, og du hadde gått rundt med norsk skjerft og møtt engelskmenn der nede. Da hadde du bytta mening om dine fantastiske folk som ikke gjør noe galt. Det er helt forjævlig å møte engelskmenn utenfor banen når du heier på det andre laget. Nå vuderer jeg faktisk å dra til EM til sommeren, gjett hvorfor, ja England er ikke med.

 

Og jeg la vel aldri hovedskylden på ManU supporterne... Politiet kom og ManU supporterne trakk seg ikke som Romerne. Sett deg selv inn i situvasjonen som en politimann, sammen med 20 andre politimenn og foran deg står det 20 000 ukontrollerte engelskmenn som kaster stoler, flasker osv på deg. Du må begynne å se ting fra TO sider.

 

 

Om jeg ikke tar feil så greide ikke ManU supporterne å offføre seg i Frankrike heller, og hvem får skylden? Jo hjemmelaget.

 

Og det skjedde vel noe lignede i Spania? Sevilla-Tottenham...

 

Vi har også Palermo-West Ham...

Jeg var i London for to uker siden og var på pub og så Liverpool - Inter, samt at jeg var ute i Londons gater når Arsenal spilte mot Milan. På pubben var det de italienske supporterne som var idioter - i gatene var det Milan-supporterne som yppet til bråk. Dette er selvfølgelig ikke representativt for alle italienske supportere, men det stemmer godt med det bildet jeg har fått av supporterkulturen i pizza-landet. Etter å ha vært i England to ganger, møtt engelskmenn under VM 2006 og sett på fotballkamper på tv synes jeg ikke engelskmenn er noe verre enn noen andre. Ja, de har et rufsete rykte, det eksisterer hooligan-firms og de har en stor trang til å ta hevn - men italiensk supporterkultur virker for meg mye mer rufsete enn den engelske for øyeblikket. Og vi skal heller ikke glemme det talentfulle italienske politiet, som angriper kvinner på stadion.

 

Synes bare at det alltid må skje noe dritt når det er matcher i italia, og da spesielt i Roma. Det kan dere ikke se bort i fra, selv om dere elsker italiensk fotball?

 

Angående diskusjonen om Romas supportere kontra United sine så mener jeg ikke at Uniteds supportere er uskyldige - men det var ikke dems skyld og det florerer av historier fra de som var på kampen om hvordan de ble slått ned av politiet uten å ha gjort noe som helst. Dette skjer så godt som aldri inne på engelske stadioer - så hvorfor er da tribunebråk et kjent problem i Italia? Du må ta av deg Maldini-brillene dine og se realiteten - engelske supportere kan godt lage bråk de, men i dette tilfellet var det politiet/supporterne til Roma som var hovedsynderne.

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar

Så du mener at Roma supporterne skal ha skylden for at dem trekker seg når politiet kommer og skal også ha skylden for at ManU supporterne ikke trekker seg når politiet kommer?

 

Det politiet gjorde kan ikke forsvares, men jeg syns på en måte at det ikke kan gjøres noe annet, for sett deg selv inn irollen som politi, mot mange supportere som er ute å kjøre.

 

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med VM, var du i Tyskland eller England eller hjemme i stua?

 

Og det er heller ikke skjokkerende at du ser at Italiensk fotball er mer bråk rundt, det er tross alt livet dem's og du tåler da mindre, og gjør alt for å forsvare klubben din. Klubben din kommer foran familien osv. Noe det ikke gjør i England. Det er altfor mye følser inne i bildet og man skulle ønske det kunne vært mindre altså kun i bråk og ikke når dem oppfører seg.

 

Phil Neviile sier også at han blir mer og mer nervøs for å spille kamper i England da han føler seg truet, og det skal også være flere som føler seg truet. Men det viser også seg at supporterne på stadionene føler seg truet av politiet.

 

Men ikke glem at VG, Tv3 og de andre magasinene her i landet foretrekker ENgland og vil helst ikke skrive noe negativt om det. Så det er ikke sjokkerende at du som mange andre fotball elskere ser på England som et stille sted.

 

Selve kulturen er nok verre i England, men fotballkulturen er bedre og verre i Italia

Lenke til kommentar
Du må ta av deg Maldini-brillene dine og se realiteten - engelske supportere kan godt lage bråk de, men i dette tilfellet var det politiet/supporterne til Roma som var hovedsynderne.

 

Herregud da mann, du har ikke sett på noem videoer jeg har vist deg og ei heller leser du artiklene jeg gir deg en link til. La meg ta det en gang til:

1. Supporterne er splittet av plexi-glass. Vanlige vakter er på Romas side mens terrorpoliti ankommer på manu sin side. Hvorfor det er slik vet jeg ikke.

 

2. Begge supportere begynner å hive ting over plexiglasset og etterhvert å storme glasset. Når vaktene på Romas side kommer ned til dem og stiller seg opp foran glasset så går Roma supporterne rolig tilbake. Når terrorpolitiet kommer til supporterne på manu sin side så fortsetter mange av manu supporterne å storme glasset.

 

Ja terrorpolitiet overdrev men hvordan kan du skylde på Roma supporterne i den saken.

 

Det ble knivstukne noen manu fans og noen Roma fans (eller var det 1, husker ikke). Saken er den at begge lagenes fans hadde kniver på seg. Som det står i en artikkel lenger opp om du gidder lese den så var det en gruppe mørkkledde manu fans som stakk av fra manu gruppen inn på en Roma bar for å lage trøbbel. Når du attpåtil har med deg kniver da så blir det bråk.

 

For tredje gang i dette inlegget: Les artiklene jeg linker til. Hadde du gjort det hadde jeg ikke trengt å skrive halvparten så mye som jeg gjør

Lenke til kommentar
Du må ta av deg Maldini-brillene dine og se realiteten - engelske supportere kan godt lage bråk de, men i dette tilfellet var det politiet/supporterne til Roma som var hovedsynderne.

 

For tredje gang i dette inlegget: Les artiklene jeg linker til. Hadde du gjort det hadde jeg ikke trengt å skrive halvparten så mye som jeg gjør

 

Han leser dem ikke for noen ganger kan sannheten være for tøft.

Lenke til kommentar

Jeg har lest de artiklene dine, og har lest om de mørkkledde supporterne som stakk av fra resten av supporterne - men finner ikke et ord om at de hadde med seg kniver? Det nærmeste jeg kommer er at 5 United-supportere ble knivstukket og en artikkel det er linket til om at 7 United-supportere er knivstukket. Dette står for øvrig også, uten at det sier noe om det var de engelske eller italienske supporterne som bar kniver: "16 fans (12 English, 4 Italian) are to appear in court after being arrested in isolated incidents outside Old Trafford. Charges ranged from public order offenses and criminal damage to possession of bladed weapons."

 

Jeg sier at Roma-supporterne var med på det, og det kan du ikke nekte på. Dog er det terrorpolitiet som er ute å kjører i den saken her. Leste en annen artikkel enn de du linket til, og der står det at 1 Roma-supporter er meldt knivstukket.

 

Det som er sikkert - både italienske og engelske "fans" har gjort store feil i denne sammenhengen.

 

@3Maldini:

Hvis politiet på en fotballstadion ikke takler den relativt lille gruppen United-supportere som er der burde har de ikke noe på en fotballbane å gjøre. Se for deg masseslagsmål - hvordan skulle det gått da? De burde være trent og være profesjonelle nok til å ikke utføre blind vold mot United-supporterne. Når noen fans gjør noe galt må du ta de, du kan ikke slå ned alle de andre også for å være sikker på at du fikk tatt alle de ansvarlige.

 

Jeg var i Tyskland under VM 2006 ja.

 

Hvis fotball er så jævlig viktig for italienere håper jeg bare ikke vi får lignende tilstander som i Argentina - der er det kort sagt livsfarlig å være på kamp. Men tror du virkelig ikke at den harde kjernen av United-supportere i England lever for United? Store deler av Red Army bor i Salford i utkanten av Manchester - og det er fattig arbeiderklasse som har fotball som det store i livet sitt. Ha orden på fakta før du kommer med påstander om at fotball bare er noe å se på for engelskmenn. Storbritannia er balløya, det er fotballens sentrum og der hvor fotballen har vokst frem.

 

Hvorvidt de uttaler noe negativt om engelsk fotball eller ikke har jeg ikke oversikten over, men jeg synes da stadig at jeg hører om skandaler i engelsk fotball. Og tribunebråk er så godt som totalt fraværende på de nye moderne anleggene i England mot de mer utslitte i Italia, så sånn sett er det ikke så mye å skrive om. Synes helt ærlig det ikke står stort om negative ting fra italiensk fotball heller, bortsett fra korrupsjonssakene og lignende som selvfølgelig omtales.

Endret av Kiman™
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...