Gå til innhold

Crysis treigt på high end pc

Anbefalte innlegg

Jeg veit det er mye snakk om crysis og system specs, men har en splitter ny Dell XPS 720(specs lenger ned på siden) og kan kjøre kun på medium/high og da lagger det!

Dette er systemet mitt:

2x 8800 GT i SLI med nyeste nvidia driver

2x 160 GB HDD i RAID 0

4 GB 800 MHz RAM

680i hovedkort

750 W strømforskyning

Vista Home Basic

DirX 10 såklart

Vet ikke framerate, da jeg ikke vet hvordan jeg finner ut hva den er. Når jeg tar på "optimal graphics" eller hva enn det står, mener spillet at jeg skal ha på very high på alt. Det mener jeg og! Men det lagger som et helvete, og med full AA, 1600x1200 og alt på very high, kræsjer spillet.

Noen ideer om hva det kan være som gjør at det er sånn? Kjører også bioshock i DirX 9c, og det lagger en del det og(alt på fullt, 1600x1200).

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

jeg har en intel pentium 4 prosesor på 2,8ghz, og 1 gb ram og et geforce 7300gs 256mb ddr2

kan jeg kjøre crysis på dette systemet og hvis jeg kan, med hvilke innstillinger da?

Er du heldig greier du vell spillet akkurat på low.

Lenke til kommentar

@MrLG: Kan ikke akkurat si at 1280x1024 er så høy oppløsning, og ikke glem at jeg har to GT, og ikke ett. To GT drar lett fra ultra (som skal være sterkt på høye oppløsninger).

Har forresten skifta litt på instillingene, men da vil den ikke loade savegames. Hva kan det skyldes?

EDIT: så at MrLG skrev det samme som meg.

Endret av conflict
Lenke til kommentar
@MrLG: Kan ikke akkurat si at 1280x1024 er så høy oppløsning, og ikke glem at jeg har to GT, og ikke ett. To GT drar lett fra ultra (som skal være sterkt på høye oppløsninger).

Har forresten skifta litt på instillingene, men da vil den ikke loade savegames. Hva kan det skyldes?

EDIT: så at MrLG skrev det samme som meg.

Okei, så ikke det andre innlegget ditt men bare at du skrev noe at du spilte på 1600x1200 oppløsning, for akkurat der hjelper det ikke så himla mye å ha GT i SLI(i Crysis). Men er vell sikkert ganske normalt med det du får, 42 i gjennomsnitt høres ikke så dårlig ut. Hvordan du får fikset de savegamene kan jeg nok ikke svare på da men, burde ikke ha noe med graffikk innstillinger å gjøre ihvertfall

Lenke til kommentar

Nå opplevde jeg nettopp noe skikkelig freaky. Jeg spilte de siste levelene med SLI på, og det gitt drittdårlig. Sikkert 10-20 fps i gjenomsnitt(på medium med 0xAA). Men på siste level, der man skal drepe den digre greia, slo jeg av sli, og kjørte det uten lag på 8x AA og high på alt.

Hvorfor er det sånn?! Jeg har lagt inn 1.1 patch, som skulle fikse SLI problemer!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har nVidia GeForce 8500 GT og kjører det meste uten problemer, inkludert Crysis. (resten er Dual Core 3GHz, 2GM RAM og stor harddisk, uten at jeg ser hva det har å si i denne sammenhengen. Det viktigte er RAM, CPU og grafikk kort.) Det meste er på Very High eller High, men AA og skygger pleier jeg å skru helt av om det er mulig da det går utrolig tregt. I tillegg har Crysis de der Volumetric greiene, og det går mye raskere om jeg skrur det ned. Grafikken ser selvsagt litt dårligere ut uten dette, men når det meste går jevnt hele tiden gjør det meg ikke noe. Det eneste problemet jeg har er når flyet glir gjennom skyene i begynnelsen og i cutscenene, av en eller annen grunn. Bare et lite tips. ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kjører du High til Very High med et 8500GT? Det tror jeg ikke på. Det er altfor altfor dårlig til å bli kjørt på high med.

Er jo mange som sliter med 8800 Ultra på High-Very High.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har: E6600 2,4ghz og g8800gts 640mb og 4 gb ram (1gb har nettopp forsvunnet i løse luften)

Og bruker vista 64bit.

Jeg kan ikke kjøre spillet på high, oppløsningen min er 1280x1024.

Hvordan burde min pc greie å drive dette spillet?

Synes ytelsen er lav, har en blanding mellom medium og high og fpsen er ofte nede på 15-20.

Er det bare meg, eller er det noe som ikke fungerer som det skal?

Har lastet ned patch, merket ikke noe bedre ytelse. Drivere osv er og de nyeste...

Men jeg bruker ikke den nvidia-driveren som er laget for crysis, er den enda aktuell. Eller fungerer den nyeste driveren like fint?

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Det er Crytek som har gjort noe rart med motoren her, for det er ingen pc på markedet som greier å kjøre det bra nok. Til og med vært borti folk med 8800 Ultra i SLI som fortsatt sitter med 40fps. Ikke rart multiplayeren ble en fiasko når folk burde ha 60fps + for å hele tatt konkurrere.

Lenke til kommentar

Ja det merkelig.

Skal prøve å formatere, og prøve å finne ut hvorfor over 1gb ram er borte. Kanskje det hjelper?

Sist jeg sjekket så fikk jeg 11500 poeng i 3dmark 06, viss det hjelper dere.

Tror dere jeg vil få bedre ytelse viss jeg får til å fikse ramproblemet mitt? 3gb vs 4gb for å si det enkelt og greit... Men greier heller ikke helt å forstå hvordan over 1gb ram plutselig skal forsvinne. Har sjekket

med div programmer, og de registrerer alltid alle rambrikkene. Er det noe spesielt jeg må inn på i biosen for å finne ut hva problemet kan være? Har asus p5b hovedkort btw.

Takker for alle innspill, siden min første pc så opplever jeg dårlig ytelse forhold til hva folk med tilsvarende og dårligere oppsett. Begynner å bli litt provosert over dette. Hva kan dette skyldes? Bare jeg som er uheldig med hardware-kjøpa mine eller kan det være driver-relatert?

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...