Gå til innhold

tatt uten førerkort av politie ..

buzzy89

Anbefalte innlegg

OK . var ute å kjørte bil her om dagen så ble jeg stoppet .. jeg stakk ifra politie . og de viste hvem jeg var . jeg fikk 6 mnd og 6000 kr i bot ..

men så greide jeg ikke holde meg lengre en en uke så kjørte jeg en gang til å så ble jeg tatt da au . og jeg kjørte ifra de .. noen som vet hva jeg har ivente ? føler jeg slitter .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en bekjent som ble tatt for fyllekjøring med brannbil ei uke før han skulle kjøre opp på bil, (hadde selvsagt ikke traktor-lappen (som trengs for å kjøre brannbil), da han hadde missta den for lenge sia), men han fikk 2 år ekstra uten bil-lappen.

Lenke til kommentar

Brannbil = motor-redskap, å motorredskap kan man kjøre på traktorlappen. Vi som tok traktorlappen før 1.1.2005, å skaffa oss brannbil, har blitt stoppa gang på gang, men gått bra hver gang fordi det ikke var ulovlig. Veit ikke hvordan mulighetene for å gjøre det samma med dagens traktor-sertfikat er, men trur det er en del værre, da motorredskapet man kjører kun kan ha en maksimumshastighet på....50 km/t? Men har du en gammal brannbil med hastighet der omkring, så skal det gå bra. Mulig det er at dem ikke får veie mer enn 4 tonn også...mener det var noe slikt.

Lenke til kommentar
På traktorlappen kan man vel kun kjøre med motorredskap som har en teknisk topphastighet på 40 km/t.

Håper ikke det er en slik brannbil de sender når mitt hus brenner....

Er vel 40 km/t som gjelder nå ja, for dem som kjørte opp på traktor etter 1.1.2005. Men at det er teknisk topphastighet som gjelder, står ingen steder. Da jeg kjørte opp på traktor, kunne man kjøre motorredskap med ubegrensa vekt i 50 km/t, å det å registrere en gammal brannbil som motorredskap med topphastighet 50 km/t, var ikke no problem. Å da så dem på merke å motor. Har et eksempel på en International brannbil, fra ca 1970, med international motor (som er mye brukt i traktorer å motor-redskap), som ble kjørt på traktor-lappen. Med en gang motoren ble bytta med en transit-motor, ble den ulovlig å krevde sertfikat C1. Å legg merke til at jeg sier GAMMAL brannbil. brannbilene i dag kjører 3 ganger så fort under utrykkning, som en fra 60-tallet. På brannbil fra 60-tallet er 50 km/t faktisk en realistisk komfortabel bruks-hastighet

Lenke til kommentar

For å kjøre brannbil i dag MÅ man ha klasse C. Et Eu- og EØS-direktiv fra 2001 gjorde slutt på at brannbil regnes som motorredskap.

Man kan selvsagt få unntak fra dette kravet ved å kl. C, men da må man ha uttrykningssertifikat.

Lenke til kommentar

Gammel brannbil registrert som motorredskap, kan kjøres på traktor-lappen. Står klart å tydlig i førerkortforskriftene, at man med sertfikat klasse T kan kjøre motoredskap med hastighet intill 40 km/t (eller 50 som det er med gammalt sertfikat). Står ikke noe om at brannbiler registrert som motoredskap ikke tells. Å de gangene vi ble stoppa som 16-åringer med brannbil, ville selvsagt politiet reagert om det ikke var slik reglene var.

Lenke til kommentar
Latterlig hvordan alle alltid skal komme "dette fortjener du" osv. i slike tråder. Greit, kanskje han fortjener det, men han opprettet ikke tråden for å få høre det.

Tviler på det er mange som har klart å gjort det samme, og dermed vet hva han har i vente.

Personlig synst jeg det bør være en kraftig bot og flere månder i fengsel.

Lenke til kommentar
Latterlig hvordan alle alltid skal komme "dette fortjener du" osv. i slike tråder. Greit, kanskje han fortjener det, men han opprettet ikke tråden for å få høre det.

Sikkert ikke, men han må faktisk regne med slike reaksjoner i og med at han faktisk legger dette ut til allmenn beskuelse. Sånn er verden.

I denne tråden har det forøvrig vært mer diskusjon om gamle brannbiler enn om trådstarter fortjener livslang fengselsstraff og månedsbøter på 20 000,- resten av livet, i tillegg til den obligatoriske "brenne i all evighet".

Selv om trådstarter i utgangspunktet har handlet med minustall på intelligenssiden betyr det ikke at han ikke er intelligent nok til å skjønne at negative reaksjoner må komme.

Så: trådstarter oppfordres til å ta kontakt med tilgjengelige fagpersoner (nøytrale jurister, feks) for å få et lovtekstbegrunnet svar på sitt spørsmål. Har trådstarter feks en far med NAF-medlemsskap, og dermed tilgang på juridisk veiledning?

(for the record: jeg antar trådstarter innser sin endeløse dumskap, og finner det dermed unødvendig å påpeke idiotien, denne parantesen unntatt)

Lenke til kommentar

Sikkert ikke, men han må faktisk regne med slike reaksjoner i og med at han faktisk legger dette ut til allmenn beskuelse. Sånn er verden.

I denne tråden har det forøvrig vært mer diskusjon om gamle brannbiler enn om trådstarter fortjener livslang fengselsstraff og månedsbøter på 20 000,- resten av livet, i tillegg til den obligatoriske "brenne i all evighet".

Selv om trådstarter i utgangspunktet har handlet med minustall på intelligenssiden betyr det ikke at han ikke er intelligent nok til å skjønne at negative reaksjoner må komme.

Så: trådstarter oppfordres til å ta kontakt med tilgjengelige fagpersoner (nøytrale jurister, feks) for å få et lovtekstbegrunnet svar på sitt spørsmål. Har trådstarter feks en far med NAF-medlemsskap, og dermed tilgang på juridisk veiledning?

(for the record: jeg antar trådstarter innser sin endeløse dumskap, og finner det dermed unødvendig å påpeke idiotien, denne parantesen unntatt)

words :thumbup:

Lenke til kommentar

Det jeg lurer litt på er hvordan du greier å bli stoppet av politiet to ganger på så kort tid. Verken jeg eller kameratene mine har blitt stoppet av politiet noen gang (bortsett fra én som kjørte i 140 km/h). Det kan umulig være så stor synlig forskjell på en som har hatt lappen i 2 måneder og en som ikke har lappen.

Grisekjører trådstarter med én gang han ser blålys nærme seg? Eller grisekjører han slik at blålys blir tilkalt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...