Gå til innhold

Problemer med brenning [Noen må hjelpe meg!]

Abnorm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, da er jeg med. Disse skal støtte atapi enheter og tilhører intel kontrolleren.

Jeg tenkte du hadde brukt sata tilkoblingene helt nede på hk, visavis led og power,reset tilkoblingene. Disse tilhører marvell og støtter ikke atapi enheter.

Nei, bruker ikke de tre svarte som står på rad.

Men etterom du nevner "marvell", får det meg til å tenkte på en ting.

En gang jeg startet maskinen, var "marvell" driverene borte. Disse har jeg forsøkt å finne igjen, men vet ikke helt om jeg har klart det og om det er stabilt. Jeg viste ikke enn gang at marvell var en kontroller.

Men det har kanskje ikke noe med saken å gjøre, ettersom jeg hadde koblet til intel kontrolleren?

Lenke til kommentar

Hvis du ikke bruker Marvell kontrolleren så vil jeg anbefale deg å deaktivere den i bios, driverene og/eller kontrolleren er ustabil og mange har store problemer med stabilitet på denne.

Jeg har faktisk aldri brukt den og heller aldri lakt inn driverene til denne pga problemene.

Asus forumet har mange inlegg om dette og jeg kan faktisk ikke tenke meg at du skulle bli mindre plaget siden du kjører x64.

Du kan jo prøve å se om du får fjernet driverene og deaktivert den for å se om ting blir bedre, selv om det skal godt gjøres at det har negativ effekt på intel kontrolleren.

Lenke til kommentar

Ahh ok. Du kan prøve å gjøre noen brennetester nå - virker det ikke så vet ikke jeg hvorfor dette skjer.

Har du forresten lakt inn intel matrix storage manager ?

Jeg har min kontroller satt opp som ahci, uten matrix'n så vil ikke maskina nytte seg av feks sata2 og ncq.

Om dette kan ha noe å se for brennerene dine vet ikke jeg men det er jo verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Programmet lot seg installere nå...

Gjore også et brenne forsøk med den andre brenneren.

Brenningen gikk smertefritt, men jeg får ikke åpnet dvd-en etterpå.

Jeg flytter derfor dvd-platen overtil den andre brenneren, her fikk jeg åpnet den og resultatert av brenningen var bra.

Nå virker altså begge til brenning, men jeg får kun brukt den ene til å åpne med... Hmmm!

Lenke til kommentar

Kan jo nesten virke som at Marvell'n var syndebukken, synes det var litt merkelig.

Hvorfor du ikke får åpnet DVD-en etterpå var også merkelig...

Du kan prøve å ta en restart å se om ting kanskje forandrer seg siden Intel programmet er inne nå.

Regner med at du har oppdaterte chipset drivere, er klar over at Vista mest sannsynelig har disse som standard men..

Lenke til kommentar

Har nå gjort en restart.

Den vil fremdeles ikke åpne platen.

Ikonene på min datamaskin viser også at ingen dvd er satt inn.

Men når flytter platen over til den andre, endrer ikonet seg, så det er ikke noe galt med platen.

Brenneren lager også en lyd.

Ingen høy lyd, men en svak "pip pip" akuratt som om den blir aktivert også høres det ut som om platen begynner å spinne, men dette varer kun i 2sek, så gjentar den prossesen igjen.

Endret av frecjoha
Lenke til kommentar

Det er fremeles (etter mange år nå )kun Intels ICH xx kontrollere som fullt ut støtter ATAPI SATA og gir minst problemer for optiske enheter over sata.

Hold SATA DVD på Intel SATA portene samt disker , og hold deg unna Marvell portene (hvis mulig) .

Ditt kort har :

Intel ICH7R controller supports:

- 4 x SATA 3.0Gb/s (RAID 0,1,10,5)

- 1 x UltraDMA 133/100

Marvell 88SE614x supports:

- 4 x SATA 3.0Gb/s

Lenke til kommentar

Hadde jeg bare hatt en Px 760SA ville jeg trod kanskje det kunne være noe feil med denne, men nå har jeg to stk og begge har samme problem.

Tror derfor ikke det er noe galt med brenneren, men hva gjør PX760 så spessiell i forhold til PX810 ??

PlexTools er ikke installert...

Har aldri helt forståt vitsen med PlexTools. Hva gjør denne?

Den skal sies at PlexTools fulgte med de to 760, men med 810 fulgte ingenting med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...