Abnorm Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Dette er nesten flaut, men jeg får ikke brent noen CD. Jeg som har brent noen tusner av CD-er opp igjennom årene. Har aldri hatt noe problemer før, men nå som jeg har byttet ut noen programmer og hardware får jeg det rett og slett ikke til. Har alltid brukt ulike verioner av Nero. (4-5-6 osv.) Og det samme med Windows (95,98,2000 osv.) Brennerene har også alltid vært en eller annen PLextor. Men nå sitter jeg med Vista, Nero 8 og Plextor 760SA. Men ingen CD kommer ut! Det rare er at når jeg skal brenne (Lyd CD), virker det som om alt går greit. Får beskjeden at brenning har blitt utført uten veil osv. Men når jeg setter inn CDen igjen og trykker på stajonen, får jeg beskjed om å gi CDen et navn (Klargjør tom plate) Platen er tom!! Hmmm. Hva pokker er dette for noe tull! Endret 28. februar 2008 av frecjoha Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 høres ut som om du har huket av for simulering Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg er enig med SirAmp her, det virker som du bruker simulering. Får du opp brenneren din i Nero er det bare å endre til den når du skal brenne ut. Bruker du IDE-brenner eller en S-ATA? Lenke til kommentar
Psh Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Plextor PX-760SA er en s-ata brenner. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Er det ikke så at en del hovedkort med Nforce har problemer med brennere som bruker S-ATA? Det er ihvertfall det jeg har fått med meg etter å ha lest om brennere som bruker S-ATA, her på forumet. Min NEC 7170S har ingen problemer på mitt HK som er basert på Intel P965. Edit: Med PX-760SA står vel kanskje SA etter 760 for S-ATA? Endret 9. februar 2008 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Er det ikke så at en del hovedkort med Nforce har problemer med brennere som bruker S-ATA? Det er ihvertfall det jeg har fått med meg etter å ha lest om brennere som bruker S-ATA, her på forumet. Min NEC 7170S har ingen problemer på mitt HK som er basert på Intel P965. Edit: Med PX-760SA står vel kanskje SA etter 760 for S-ATA? Vis det er Asus P5WDG2-WS PRO kortet som han har i sig så er dette ett Intel 975X chipset. Lenke til kommentar
Psh Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg ser at trådstarter har to stykker av disse brennerne(står i sig), er det samme feil på begge? Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 1. Jeg bruker ikke "simulering" 2. Dette er en SATA ja. 3. Problemet er på begge. Eller noen ganger får jeg ingen respons fra den ene. Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har du prøvd å brenne når du har tilkoblet bare en brenner? Det virker jo som programmet blir "forvirret" ved at det ikke vet hvilken brenner det skal sende dataene til. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Har du prøvd å brenne når du har tilkoblet bare en brenner? Det virker jo som programmet blir "forvirret" ved at det ikke vet hvilken brenner det skal sende dataene til. Skal gjøre et forsøk. Holder med å ta ut SATA kabelen? Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Har nå tatt den ut og skal gjøre et forsøk med brenning. Kan det ha noe å si hvor på hovedkorte disse brennerene er koblet. To av mine harddisker var koblet på to røde kontakter (SATA1 og SATA2) Mens dvd-romene var koblet på to svarte (SATA3 og SATA4) Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Fikk denne meldingen nå, har også fått denne tidligere. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Hmmm. Kan også fortelle at stasjonen har forsvunnet under brenne prosessen, denne var tilgjengelig føre. Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 fremdeles ingen som har peiling... Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Forsøkte å sette inn en annen brenner jeg hadde fra en annen maskin. En plextor PX-810SA, denne så ut til å brenne fint (fikk også brenneprosses vellykket) Men da jeg skulle åpne dvd-en for å se på innholdet, står brenneren bare å jobber og etter en stund får jeg "Explorer svarer ikke" (umulig å åpne dvd-en) Nå har jeg hatt problemer med alle min tre brennere, tror derfor ikke lenger problemet er brenneren. Det må være noe annet. Hva kan det være? Endret 28. februar 2008 av frecjoha Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Vet ikke hva dette kommer av - har samme hk og har ikke slike problemer verken i xp eller vista med ide eller sata brennere. Dette hk har to stk sata kontrollere, intel og marvell. Marvell støtter ikke sata brennere. Sjekk at du ikke har sata brennere tilkoblet til de 3 sata kontaktene helt nede ved siden av led tilkoblingene. Gabriel Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 28. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Ned ved led kontaktene har jeg fire sata kontakter. 1 og 2 er koblet til harddisk (om jeg ikke husker feil, er disse kontaktene røde) 3 og 4 går til cd/dvd-rom (disse kontaktene er sorte) Endret 28. februar 2008 av frecjoha Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Kanskje et skudd i mørket, men har du nyeste firmware til brenneren din? Firmwareoppgradering har hjulpet meg en gang,men ikke med et problem som dette da. Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Ok, da er jeg med. Disse skal støtte atapi enheter og tilhører intel kontrolleren. Jeg tenkte du hadde brukt sata tilkoblingene helt nede på hk, visavis led og power,reset tilkoblingene. Disse tilhører marvell og støtter ikke atapi enheter. Endret 28. februar 2008 av GabrielV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå