DJViking Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Nettopp installert SUSE 11 Alpha 2 med KDE4 for å prøve KDE sin nyeste versjon. Det virker som om KDE har fjernet en god del konfigurasjonsmuligheter. Det gode gamle KDE kontrollpanelet er borte og det konfigurasjonsprogrammet som finnes har svært få konfigurasjonsmuligheter. Er de borte eller bare godt gjemt? En annen ting er startmenyen som jeg synes de har ødelagt. Noen liker den vist, men jeg finner den for kompakt og kaotisk. Er det mulig å forandre på denne og få en annen visning? Skal KDE4 være slik eller er det bare meg? Endret 9. februar 2008 av DJViking Lenke til kommentar
icebyte Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 KDE4 er fortsatt veldig tidlig i utviklingen og ut ifra det jeg har fått med meg, så har de lagt ut KDE4 selv om det ikke var helt ferdig og det er mulig noe av kontrollpanelet her ikke er helt ferdig (dette vet jeg ikke, men det kan være slik, baserer meg her på det jeg har hørt og respons jeg har fått fra de som har brukt KDE4). Det blir sikkert bedre konfigurasjonsmuligheter i de neste versjonene som utgis av KDE så det er sikkert ikke glemt. Når har jeg ikke prøvd KDE4 selv ennå, så det kan jo være at de har lagt det et annet sted i denne major-releasen? Ut ifra det jeg tror, så skal KDE4 se slik ut som standard, men det kan sikkert forandres mer etterhvert som det kommer temaer oll. for KDE4. Når det gjelder menybaren, så har vel den alltid vært mulig å gjøre mindre, skifte farge/bakgrunn på oll. så du trenger jo ikke ha den helt lik som den i KDE4 (nå vet jeg ikke om de har lagt i den samme støtten for endring av utseende på menybaren i KDE4 som i KDE3). Selv bruker jeg GNOME til daglig, men når KDE4 kommer ut med noen nye releaser, så kommer jeg til å prøve det. Synes det er altfor tidlig å bruke KDE4 til daglig ettersom det er såpass tidlig i utviklingen..ut ifra den responsen jeg har fått av de som har prøvd KDE4 er det ganske tregt/ressurskrevende oll. ennå. Lenke til kommentar
DevilsDecoy Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 En annen ting er startmenyen som jeg synes de har ødelagt. Noen liker den vist, men jeg finner den for kompakt og kaotisk. Er det mulig å forandre på denne og få en annen visning? Den gamle menyen finnes, men så vidt jeg vet kan man fortsatt ikke legge til plasmoids på panelet enda, så da må du ha en knapp på skrivebordet... De fleste tingene vil nok komme etterhvert som vi nærmer oss 4.1 (29. juli) Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Eneste grunnen til at kde 4 ble sluppet ut nå var å få en stabil platform for utviklerne å utvikle programvare, kde 4.0 er ikke ment for sluttbrukere, noe mange distribusjoner har missforstått. PS! KDE 4.1 kommer ut til sommern, som er ment for sluttbrukere, 4.2 kommer i januar til neste og så videre. Endret 10. februar 2008 av roberth1990 Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Får håpe det gjør det riktige og beholder samme nivå av konfigurasjonsmuligheter. Jeg har lest på et engelsk forum og det er mange som er svært misfornøyd med den nye startmenyen og systeminstillingene. Enten er de i mindretall eller så har ikke utviklerne lyttet på brukerne. Lenke til kommentar
olear Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 KDE 4.0 er bare starten (på noe godt). Den trenger tid til å modnes, se på 4.0 som et rammeverk. Som sagt tidligere så er det 4.1 de fleste venter på, det er da de fleste distroer begynner å implentere KDE4 og de ny programmene basert på KDE4/Qt4. Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Får håpe det gjør det riktige og beholder samme nivå av konfigurasjonsmuligheter. Jeg har lest på et engelsk forum og det er mange som er svært misfornøyd med den nye startmenyen og systeminstillingene. Enten er de i mindretall eller så har ikke utviklerne lyttet på brukerne. Og jeg gjentar, KDE 4.0 er ikke for sluttbrukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå