Ap. Syvertsen Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Never hold a guinea pig by the tail or its eyes will pop out. Er dette sant? Leste det her og kommer ikke helt over dette. Og så en appell til dere som har marsvin: Kan dere ikke prøve så får vi det vitenskaplig bevist? Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 vel .... det høres ut som noen foreldre sier til ungen som plager dyret .... seriøst .. det er lite sannsynlig! Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 For at øynene skal dette ut, må det jo ikke være noe foran mer enn 50 % av øyet. Om dette er tilfelle, hadde øynene falt ut uansett. Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 For at øynene skal dette ut, må det jo ikke være noe foran mer enn 50 % av øyet. Om dette er tilfelle, hadde øynene falt ut uansett. hæ? Rekonstruer den der litt takk... Lenke til kommentar
Den Polse Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Øynene har jo nerver som ville gjort at hvis de ikke ble holdt tilbake på andre måter ville de vel hengt igjen i dem ? Stempler dette som tull og tøys Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Skal øynene dette ut, så må jo enten øyehulen utvide seg, eller så må selve øyeeple presse seg sammen. hvis ikke så hadde øynene ramlet ut uansett. i tillegg så er det endel nerver og slikt (de kan jo såklart "slippe øyet, men det virker jo bare dumt. er ikke bra for noen ting.") som holder fast. Jeg mener det bare er bullshit. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Det er bullshit. Eg hadde marsvin da eg var liten og den hang eg spesielt etter halen ettersom eg lekte at de holdt på å falle og slikt men aldri skjedde det at øyene poppet ut. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Det er bullshit. Eg hadde marsvin da eg var liten og den hang eg spesielt etter halen ettersom eg lekte at de holdt på å falle og slikt men aldri skjedde det at øyene poppet ut. dette er grunnen til at barn ikke skal ha kjæledyr.. "jeg lekte at de holdt på å falle så jeg holdt de oppned etter halen.." stakkars dyr tror derimot ikke det er bra å skrive slikt som at øynene faller ut hvis man gjør ditt og datt.. i alle fall ikke hvis det ikke er sant! da er det jo klart at man MÅ prøve på det! går det ikke første gangen så prøver man litt til! pus blir gla hvis man smører sennep i rompa på den! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 ...da er det jo klart at man MÅ prøve på det! går det ikke første gangen så prøver man litt til! Jepp det stemmer nok, husker den gangen vi kjøpte mikrobølgeovn og jeg ble fortalt at man IKKE måtte koke egg i mikroen.... Det måtte gå som det gikk pus blir gla hvis man smører sennep i rompa på den! Ja, dem sier så... Noen som vet om noen som har bare måttet prøve det? Lenke til kommentar
YBD Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har marsvin, og kan ikke skjønne at det er mulig, marsvin har da ikke hale? Lenke til kommentar
lperik Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har marsvin, og kan ikke skjønne at det er mulig, marsvin har da ikke hale? stomp da Lenke til kommentar
Ap. Syvertsen Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 (de kan jo såklart "slippe øyet, men det virker jo bare dumt. er ikke bra for noen ting.") Det er ikke bra for noen ting at lemen hiver seg utfor fjellskrenter eller stiller seg opp midt i veien heller.. Så hvorfor skulle ikke marsvin slippe øynene? Kanskje det er akkurat som slanger mister halen. Hvis et rovdyr kommer for å spise et marsivn og øynene detter ut... "Yuk" tenker rovdyret og stikker, ikke akkurat delikat. Lenke til kommentar
eab Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvis et rovdyr kommer for å spise et marsivn og øynene detter ut... "Yuk" tenker rovdyret og stikker, ikke akkurat delikat. Er det ikke litt upraktisk å springe fra et rovdyr når man ikke har øyne å se med? Marsvin er definitivt ikke de glupeste dyra.. Hadde et selv når jeg var mindre. Det gnagde mye på strømledningene her i huset Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 har aldri hørt om at de kan miste øyne pga. det... Dette er forresten min post nummer 1000 håper ikke jeg har føkke opp forumet helt heller... Lenke til kommentar
DjSlayer Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Jez, er det ingen som har åpnet linken som han henviser til. Der ser man att det er bare svada. Btw Takk for ny sigg Lenke til kommentar
ZubZerO Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 lol..... mye rart en kan sitte å fundere på, gitt Lenke til kommentar
Odden Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 vel, stapper en en kinaputt i rævva på et marsvin så sprenges nok øynene ut ja Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 23. februar 2003 Del Skrevet 23. februar 2003 *Prøve* *Prøve* Lenke til kommentar
uranus Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg må si at jeg tviler litt nå. Men du kan jo prøve hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå