Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskin slår seg av automatisk, haster

Anbefalte innlegg

Hei,

PC-en min har begynt å skru seg av automatisk. Alle vifter går rundt, og har sjekket at ingen ledninger er løse. Det som er merkelig, er at hvis jeg lar den stå i ro litt, så kan den stå på lengre (2 min + -) før den skrur seg av automatisk igjen. Skrur jeg den på 3-4 ganger på rad etter det, er den på i 1 sek før den skrur seg av. Er det strømforsyningen min som det er noe galt med? RAM? Den fungerte 100% optimalt før jeg flyttet den, skjønner dere. Kan det være CPU-kjøleren det er noe galt med?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første tanken min er temperatur. Når maskin er kald boot og gå inn i bios, finn der Hardware monitor og sjekk temperatur på CPU og chipsett. Om den ligger høyt og klatrer veldig så sjekk at kjøler sitter godt på CPU evt Chipsett vifte/heatpipe er montert korrekt.

Kan være minne f.eks også som ikke liker seg når det blir varmt(selv om temp ikke er unormalt høyt), ergo da feil på minnet.

Men sjekk CPU og Chipsett temp først.

Lenke til kommentar
Første tanken min er temperatur. Når maskin er kald boot og gå inn i bios, finn der Hardware monitor og sjekk temperatur på CPU og chipsett. Om den ligger høyt og klatrer veldig så sjekk at kjøler sitter godt på CPU evt Chipsett vifte/heatpipe er montert korrekt.

Kan være minne f.eks også som ikke liker seg når det blir varmt(selv om temp ikke er unormalt høyt), ergo da feil på minnet.

Men sjekk CPU og Chipsett temp først.

Kan være, men CPU og Chipset-temp har vært på rundt 30 grader idle til vanlig, om ikke lavere. Mulig at det er noe som er løst som jeg har oversett.

Edit: Phase-LEDSA på HK slutter også å lyse, litt etter jeg har starta PC-en.

Endret av manowar2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...