Arne_F Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Hei! Jeg gikk over fra Telenor til One Call, i slutten av desember. Siden den tid, har jeg hatt et problem; jeg kan ikke sende SMS! Jeg har prøvd å nå dem via telefon ved flere anledninger, men køen er alt for lang, og jeg er alt for lat. Jeg har lagt på etter ca. 10 minutter hver gang. Jeg prøvde også å kontakte kundeservicen via. nett for en uke siden. Jeg har ennå ikke mottatt noe svar, og jeg begynner å bli ganske utolmodig. Jeg gått igjenom guidene de har på onecall sine hjemmesider uten hell, og dessuten har jeg lest denne tråden, men den inneholder ingen løsning. Nå til spørsmålet: Har noen av dere hatt dette problemet? I så fall, hvordan løste dere det? Mvh, Rune Løsningen: Jeg måtte bytte nummeret til meldingssentralen til "+4747919000". Etter dette fungerte alt smertefritt! Endret 11. februar 2008 av Ninfur Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Se på innstillingene på sms og under meldingsentraler. meldingsentral navn: one meldingsentral nr: +4792001000 Hvordan kommer jeg i gang med MMS og GPRS WAP på mobilen? For å sende og motta MMS og datatrafikk må du legge inn korrekte innstillinger i din mobiltelefon i tillegg til å ha aktivert MMS og GPRS. Tjenestene er standard på ditt mobilabonnement og automatisk oppsett finner du her. http://onecall.moota.com/ Endret 9. februar 2008 av Nmcu Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg kan forresten sende MMS, så det er ikke noe problem. Ellers hadde jeg gjort noe med saken mye tidligere. Jeg har også fulgt guidene som de har på One Call sin hjemmeside, så nummeret til meldningsentralen stemmer. Lenke til kommentar
Nmcu Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg anbefaler deg å gå in manuelt i telefonen, å slette alt som telenor og netcom har etterlatt seg på den. Det tar litt tid men telefonen skal virke etter det. Jeg gjorde det med min 8800 nokia og det fungerte bra. Pass på at du ikke sletter noe som du ikke skal slette !! Tok et bilde av en sony telefon for å illustrere hvor du kan begyne. http://i31.tinypic.com/2vi302f.jpg Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Prøvde å gjøre det på den enkle måten; jeg tilbakestilte alle instillingene. Dette hjalp ikke. Deretter tilbakestilte jeg alt, men det gikk heller ikke. Uansett, takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
comsy Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 onecall er bra det, så lenge du ikke har problemer jeg hadde feil på sim kortet, slik att det stadig sto innaktivt simkort, spesielt når det var kaldt. kontaket kundeservice ved mailer og telefoner uten svar, så etter 2 mnd uten å få kontakt mista de meg som kunde. Så ønsker deg lykke til med onecall's kundeservice Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Hvis du har Sony Ericsson har jeg børt borte i at databærer for SMS-sending blir satt til GPRS ved operatør-/simkortbytte, denne må stå på GSM. Sjekk innstillingene. (Kan jo hende det gjelder andre merker og) Endret 10. februar 2008 av rulleguru Lenke til kommentar
mlan Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 meldingsentral navn: one meldingsentral nr: +4792001000 Jeg har +4747919000 som nummer til meldingsentral. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 ja da vil du slite med å sende sms. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 jeg hadde feil på sim kortet, slik att det stadig sto innaktivt simkort, spesielt når det var kaldt. kontaket kundeservice ved mailer og telefoner uten svar, så etter 2 mnd uten å få kontakt mista de meg som kunde. Skjedde med meg også. Har fått 2 nye simkort av de. Nå ser det ut til å fungere. Hadde ingen problem med kundeservice. Ringte de. Første gang tok det max 1 min før jeg slapp gjennom. Andre gang måtte jeg vente i 10 min før jeg slapp gjennom. Men når jeg først slapp gjennom på telefon så fikk jeg kjempeservice. De brukte ikke det typiske kundeservicesvaret "Det er sikkert noe feil med telefonen din". Men de kunne opplyse meg om at de hadde hatt problemer med en leveranse av simkort. Tok 2-3 dager så hadde jeg nye simkort i postkassa. Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 +4747919000 er meldingssentral nummeret for kunder på den nye platformen til One Call... Network Norway... +4792001000 er den gamle til netcom Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Som ein ser av innlegg 8 er det to ulike nummer ute og går for meldingssentralen. +4747919000 ser ut til å vere Network Norway sitt nummer, så dersom du har fått nytt simkort i det siste er det nok dette som er det rette nummeret. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Herlig, gutter! Tusen takk for hjelpen! Jeg hadde nummeret til den gamle meldingssentralen, og det var grunnen til at det ikke virket! Igjen, takk så mye for hjelpen! (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå