Gå til innhold

Spørsmål angående fargejustering i Photoshop

Anbefalte innlegg

Hvis du velger "åpne" lagres videoen bare midlertidig mens den spilles av. Du må velge "lagre" eller "save as", og åpne den manuelt etterpå.. :) Først DA kan du finne den på maskinen etterpå - og starte/stoppe den som du vil

Ja, takk..nå skjønte jeg det. Men den lar seg visst ikke så lett åpne. Har prøvd å brenne den en par ganger også, men kaster bare bort CD'er...litt plundre med slikt alltid :!:

RandiA

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du velger "åpne" lagres videoen bare midlertidig mens den spilles av. Du må velge "lagre" eller "save as", og åpne den manuelt etterpå.. :) Først DA kan du finne den på maskinen etterpå - og starte/stoppe den som du vil

Ja, takk..nå skjønte jeg det. Men den lar seg visst ikke så lett åpne. Har prøvd å brenne den en par ganger også, men kaster bare bort CD'er...litt plundre med slikt alltid :!:

RandiA

Om den er veldig stor kan det hende du må vente en GOD stund før den åpner seg (om du velger åpne) da man enkelte ganger må laste ned hele filmen før den begynner å spille.

Om du velger save as... kan du følge med på tiden det tar å laste den ned for senere å avspille den når du ønsker det.

Lenke til kommentar

Redigerte bildet litt for deg jeg, brukte noe som heter Quick Selection Tool i PS til å redigere hhv himmel, fjellparti, bygninger/trær og forgrunnen (snø) for seg selv, og justerte brightness/contrast samt fargemetning for hver del jeg markerte (når du har markert et parti, så vil alle endringer du foretar kun vise seg i det avmerkede området). Dette ble gjort på ikke lengre enn 15 min. Poenget jeg vil fram til er at du bør vurdere om du vil markere hvert område for seg og redigere ut ifra det.

post-65834-1203359760_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Har visst ikke det verktøyet i min Photoshop 7.0.
Nei, det var nytt i CS3. Hendig verktøy, som fungerer veldig fint. (Tryllestaven er litt mindre hendig.)

Takk for opplysningen, Torbjørn...det hjalp meg til å føle at jeg ikke er helt på ukjente veier i min Photoshop :!:

RandiA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...