Hazno Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hei! Jeg vurderer nå sterkt å søke på NITH (Programmering og Systemutvikling), og ringte da til SiO (snakket med en resepsjon på ene studenthjemmet tror jeg) for å høre om hvordan diverse reglement var ettersom jeg antakeligvis kom til å søke om å bo på et av deres studenthjem. Men så fikk jeg høre at de ikke har noen avtale med NITH og at man derfor ikke kan søke om å leie hybel i noen av SiO sine studenthjem. Vet at det finnes OAS også som leier ut hybler i studenthjem, men jeg ringte da NITH og spurte om de hadde noen avtale med noen studenthjem i det hele tatt, sa de "nei". Nå ser jeg på SiO sine sider og ser de har over 150 hybler som ikke er utleid, og syns da det virker veldig rart at de skal nekte en student som trenger hybel å kunne bo i en av deres hybler (antar de vil ha penger like mye som jeg vil mer enn gjerne betale for å bo på et slikt studenthjem). Mitt spørsmål er da: Er det noen her som går på NITH og som bor på et av SiO eller OAS sine studenthjem og har fått ordnet en avtale (i så fall, hva gjorde dere?), eller leier dere alle privat? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Ingen skoler har avtaler med studenthjem, forruten BI som har egne studentboliger. NITH (hvor jeg studerer) er medlem av OAS, og dermed kan du søke på alle OAS-boligene. Du kan og søke på SIO-boliger da de reseverer x% av boligene sine til OAS-studenter. Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Tusen takk for så raskt svar Dette høres veldig lovende ut! Jeg fikk beskjed om nettopp at SiO ikke tok studenter fra NITH, kun HiO, UiO og BI, men tydelig at resepsjonisten jeg snakket med ikke helt visste hva hun snakket om og antakeligvis ikke ville si noe som kunne "backfire" på hu senere. Likte spesielt delene med OAS ettersom jeg syns OAS sine studentboliger er mye mer fristende enn SiO sine (nærmere sentrum/skolen til ikke mye mer per måned). Har også hørt fra min bror som bor i Oslo at OAS sine ser mye penere ut og områdene rundt er mye penere. Da er det bare å søke da Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Anker studenthus ligger bra til i forhold til NITH, tar deg 10 minutter å gå til skolen Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 16. februar 2008 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg var på visning hos anker studentbolig for noen år siden. Det endte med at jeg gikk krypende tilbake til den gamle hybelen min da jeg fikk skikkelig følelse av å være i ett fengsel år jeg var inne på anker studentbolig. Det var ett kjøkken delt på 6 eller 7 studenter, 2 små kjøleskap og ingen oppvaskmaskin. Inne på rommene var det en sofa (ikke sovesofa) og et pcbord, ingen seng, og ingen mulighet for å ta ut sofaen for å få plass til en seng. Nå har jeg hørt at det skal være en del som er pusset opp der da, så det kan hende jeg ikke fikk se denne delen. Selv vurderer jeg sterkt å starte ved NITH til høsten, men jeg skal da se på privatmarkedet etter en leilighet. Tror nok jeg vil anbefale dette. Det er mange som har ledige rom i bofelleskap i noen store og flotte leiligheter. Så om jeg ikke skulle flyttet sammen med kjæresten min så tror jeg kanskje jeg ville sett etter noe slikt. Og om du er bekymret for beliggenhet i forhold til sentrum, så er jeg av den erfaring at det spiller nesten ingen rolle hvor du bor (inntil en viss grad selvfølgelig). Du kommer deg dit du skal på 10-20 minutter uansett hvor du måtte befinne deg. Lenke til kommentar
bossmop Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg bodde i 5 år på OAS sitt studenthus på Carl Berner. Da var det helt nytt og veldig veldig bra. Jeg vet at det er litt forskjellig på de felles kjøkkenene, noen er veldig sosiale mens andre ikke funker i det hele tatt. Fordelen med de som er sosiale er at alle tar i et tak for å holde orden. Selv bodde jeg på dublett med en kompis og senere leide jeg en to-roms sammen med dama. God pris og vaktmester som surrer rundt der stort sett hver dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå