pusi Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Maskinen jobber og jobber, men jeg får til svar at mottakeren ikke kan motta bildene. Hender det går bra med ett, men jeg vil jo sende flere. Bildene er jpfg, bruker windows mail. Eeh, trengs flere opplysninger? Hvordan kan jeg løse dette, og hva skyldes det? Veldig takknemlig for hjelp! Hilsen skikkelig amatør:) Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 tipper filstørrelsen er for stor, eller at mottakeren ikke har mer ledig plass i postkassen sin Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Maskinen jobber og jobber, men jeg får til svar at mottakeren ikke kan motta bildene. Hender det går bra med ett, men jeg vil jo sende flere. Bildene er jpfg, bruker windows mail. Eeh, trengs flere opplysninger? Hvordan kan jeg løse dette, og hva skyldes det? Veldig takknemlig for hjelp!Hilsen skikkelig amatør:) Når du sender bilde-vedlegg i mail bør du ikke ha bildene større enn ca 100kb, gjerne mindre også. Jeg husker i internetts-begynnerfase at jeg sendte et 4MB bilde til en venninne som hadde en PC som ikke tålte det, og alt crasjet ..ikke særlig populært. (en del hot-mail og yahoo-adresser har også ofte begrensninger i mail-boksene sine) RandiA Lenke til kommentar
pusi Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Kan jeg redusere filstørrelsen på noe vis? Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Kan jeg redusere filstørrelsen på noe vis? Ja, det kan du nok...mange måter å gjøre det på. Hvis du ikke har et billedredigeringsprogram, finnes det mange "resizere" å ta ned fra nettet gratis. Hvor store prøvde du å sende bildene da? RandiA Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 I stede for å endre størrelsen på bildet, eller på andre måter endre kvaliteten på bildet, vil jeg anbefalle at du bruker enten en bilde opplastnings tjeneste, eller en fildelings tjeneste. Du kan f.eks. lagre bildene hos imageshack.us, og sende linkene til bildene i mailen. Du kan også pakke bildene i en .rar eller .zip fil (eller hvilken som helst annet arkiverings format du vil) og laste filen opp hos f.eks. rapidshare.com, for så å sende linken til den filen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Ikkje bruk Imageshack, treigare side skal du leite lenge etter (med mindre det har vorte mykje betre i det siste). Photobucket eller Flickr er betre. Lenke til kommentar
pusi Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Ikkje bruk Imageshack, treigare side skal du leite lenge etter (med mindre det har vorte mykje betre i det siste). Photobucket eller Flickr er betre. Tusen takk, alle sammen. Nå har jeg litt å pludre med, får se hvilken løsning som faller seg lettest. Man lærer så lenge man lever:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå