Sadoneger Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har lest en del skryt om australske nettbutikker i det siste, bl.a. mener Dinside.no at veien om Australia er den billigste måten å skaffe seg go'filmene på (for den som har tid til å vente noen dager ekstra på posten). Jeg har bestilt noen filmer fra ezydvd.com, latterlig lav pris på dem og jeg var glad for at de ikke oppga riktig verdi utenpå pakken. Det gjorde at jeg slapp de kjipe ekstrautgiftene på pakker verdt mer enn 200kr. Nå vil jeg ha Band of Brothers, den koster 470 spenn rett i postkassa fra Australia og har norsk tekst. Dvs, på devoteddvd.com.au er den faktisk enda billigere forutsatt at de også oppgir verdi på mindre enn 200 kroner utenpå pakken evt. markerer den som gave. Noen som har handla fra devoteddvd som kan hjelpe meg? S. Lenke til kommentar
vamp Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 "Tv2 hjelper deg" hadde en test om dette. Devotedvd var omtalt i denne. Les mer på: http://www.tv2.no/magasiner/hjelperdeg/tip...articleID=82965 Lenke til kommentar
Sadoneger Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Tja... var ikke så veldig grundig omtale der da, men det var jo i TV2-stil. Tror jeg sier meg fornøyd med å spare 50% i forhold til norsk pris ved å kjøpe fra Ezydvd. Liker bestillingssystemet deres bedre, og så vet jeg at den kommer til å være markert med lav verdi. Butikker i Australia bør vurderes, folkens! Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hva slags sone er de filmene du har bestilt derfra? Mener å ha lest et eller annet sted at DVD'er laget for det australske markedet hadde i stor grad dårlig kvalitet og kunne "rotne" istykker i løpet av noen få år. Ikke at du skal ta det jeg sier som for sikkert her.. Men ville kanskje søkt på nettet etter mere info ang. dette.. Andy Lenke til kommentar
Sadoneger Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Du tenker sikker på denne artikkelen på Dinside.no. Joda, platene fra Australia er sone 4. Men nå er ikke den lista akkurat så krystallklar på at det er selve sonen som er problemet, det er ikke så veldig mange færre i sone 1... men lista blir vel lengre og mer definitiv etter hvert. Selv kan jeg ikke forstå annet enn at dette må være bare tilfeldigheter. Ultralav pris + norsk tekst er overbevisende nok for meg. Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hva slags sone er de filmene du har bestilt derfra? Mener å ha lest et eller annet sted at DVD'er laget for det australske markedet hadde i stor grad dårlig kvalitet og kunne "rotne" istykker i løpet av noen få år. Ikke at du skal ta det jeg sier som for sikkert her.. Men ville kanskje søkt på nettet etter mere info ang. dette.. Andy Sone 4 skal i realiteten være lik sone 2 med unntak av noe teksting og ekstra ting. Lyd og bilde sporet som brukes skal etter det jeg har hørt være akkurat det samme. Dessuten er veldig mangen sone 4 filmer og sone 2. Ellers har jeg bestilt en del i fra DevotedDVD og aldri opplevd problemer med dem. Bestillings systemet ble og nettopp oppgradert, og fungerer utmerket. Sendingen tar ca 8 dager, men var utsatt for at pakken ble holdt igjen på en flyplass en uke i frykt for at det skulle være noe farlig. Var i hvertfall det som sto på klisterlappen som var klistret på. Lenke til kommentar
Sadoneger Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Sone 4 skal i realiteten være lik sone 2 med unntak av noe teksting og ekstra ting. Lyd og bilde sporet som brukes skal etter det jeg har hørt være akkurat det samme. Dessuten er veldig mangen sone 4 filmer og sone 2. Ellers har jeg bestilt en del i fra DevotedDVD og aldri opplevd problemer med dem. Bestillings systemet ble og nettopp oppgradert, og fungerer utmerket. Sendingen tar ca 8 dager, men var utsatt for at pakken ble holdt igjen på en flyplass en uke i frykt for at det skulle være noe farlig. Var i hvertfall det som sto på klisterlappen som var klistret på. Måtte du betale noe ekstra her i Norge for bestillinger verdt mer enn 200,-? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Nei man må ikke det. De aller fleste nettbutikker setter på merkelapp det står GIFT på. Dermed er sjansen 95% for at pakken aldri blir kontrollert i tolla. De har nok altfor mye gjennomgang til å ha tid å åpne alle gavepakker som kommer til Norge. Noen setter tilogmed feil verdi på pakken, f.eks. 199 NOK. Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Dessuten er maks verdi på gaver 500, ikke 200. Ved kjøp er det vel 200 som gjelder, men siden de sender det som gift OG merker med verdi under 200 kr så er det ikke noe problem. Du kan og velge om du vil ha filmene individuelt pakket. Pleier bare å betale for tough bag, noe som bare er en litt kraftig konvolutt, og har enda ikke hatt noen skader på verken disk'er eller cover. Sitter å venter på at de skal få Band of Brothers på lager igjen, og det blir første gang jeg får en pakke for over 500 kr. Håper det går bra Lenke til kommentar
Sadoneger Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Over 500kr? På Ezydvd.com kommer den på 370,- + 105,- i porto. (88 australske dollar + 25 ditto i porto) Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Sorry, tenkte litt feil der ja. Blir under 500. Lå på litt over 300 på Devoted og. Lenke til kommentar
Sadoneger Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Jepp, det var det jeg også fant ut. Det blir en drøy 50-lapp billigere på Devoted. Skal prøve dem neste gang, ingen grunn til å sløse med småpengene. Det morsomme er at jeg så boksen for 899,- på Elkjøp i går! Lenke til kommentar
svennand Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 EZYDVD is da bomb.... bare spør om de kan skrive gave på den så går alt så bra... kanskje du sparer deg noen få kroner på devotet men trenger man det. man sparer nå nok bare ved å bestille fra easydvd (pris ca 400 inkl porto og forsikring.....) Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 EZYDVD is da bomb.... bare spør om de kan skrive gave på den så går alt så bra... kanskje du sparer deg noen få kroner på devotet men trenger man det. man sparer nå nok bare ved å bestille fra easydvd (pris ca 400 inkl porto og forsikring.....) En gang til? Skjønte ikke mye av det du sa der. Devoted merker alle pakkene med gave uansett. Har hvertfall gjort det med alle pakkene jeg har bestilt. Frakta er og rimelig. Gikk nettopp igjennom ordreprosessen på Band of Brothers, og etter dagens kurs koster det 401,58 kr å få sendt den til Norge inkludert frakt. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 EZYDVD is da bomb.... bare spør om de kan skrive gave på den så går alt så bra... kanskje du sparer deg noen få kroner på devotet men trenger man det. man sparer nå nok bare ved å bestille fra easydvd (pris ca 400 inkl porto og forsikring.....) En gang til? Skjønte ikke mye av det du sa der. Devoted merker alle pakkene med gave uansett. Har hvertfall gjort det med alle pakkene jeg har bestilt. Frakta er og rimelig. Gikk nettopp igjennom ordreprosessen på Band of Brothers, og etter dagens kurs koster det 401,58 kr å få sendt den til Norge inkludert frakt. Jeg utalte meg for Ezydvd, har personlig bare positive erfaringer med dem... brukt dem i vel 4 mnd nå.... Jeg mente at jeg ikke har noen erfaring med devoted. for alt jeg vet kan de være helt supre... jeg har bare ikke noen erfaringer med dem.... Ezydvd= 88,14 AUD +25AUD for frakt og forsikring = 472.27 Norway Kronas :o 1 AUD = 4.1742 NOK 1 NOK = 0.2396 AUD De er vel kanskje litt dyrere en devoted.... Uansett vil bare si at Ezydvd er fin ps. det er nok devoted også Lenke til kommentar
svennand Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 etter littegrann sammenligning mellom devoted og ezydvd viser det seg mange filmer er mye dyrere på devoted en Ezydvd... gjelder spesielt eldre slagere.... eksepel terminator spesial edition koster på devoted=40 AUD Ezydvd=24AUD The Rock Devoted=26.95AUS Ezydvd =19.95AUS Con Air Devoted=26.95 Ezydvd =19.95 Face Off Devoted=26.95 Ezydvd=28.95 konklusjon. når man er ute etter en dvd sjekk både devoted og ezydvd, slikt er det penger å spare på.... Lenke til kommentar
Sadoneger Skrevet 25. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2003 ...og slik endte kjøpet av Band of Brothers fra Ezydvd: AUD 113,14 EZYDVD PTY LTD 484,66 NOK Altså kosta serien meg 484,66 levert i postkassa. Pakken brukte bare fem dager til Norge, og de trakk beløpet samtidig som de sendte pakken. Det er eksempelvis 300 kr billigere enn fra kanadiske Dvdboxoffice (165 kanadiske $ = 783,- kr). Det er jo også et par andre forskjeller på pakkene, men jeg regner norsk tekst som viktigere enn at platene ligger i en tinnboks! Men Devoted er altså enda noen kroner billigere... - Sado. Lenke til kommentar
Hedeon Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Tinnboksen er jo bare Limited Edition, som forsåvidt er begynt å bli utsolgt i Norge og, så er vel bare papp på oss nå. Er litt kjipt at Devoted er utsolgt. Har ventet en stund på den nå. Lenke til kommentar
Beornegard Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Svennand skrev: konklusjon. når man er ute etter en dvd sjekk både devoted og ezydvd, slikt er det penger å spare på.... Eller gjør det enda enklere, og spar gjerne enda noen kroner ved å gå på www.happyhunter.com. Der kan du søke etter hva det skal være og du får prisene fra mange ulike webshoper i en liste (dersom det finnes noen special/collector's versjoner vises disse også). Prisene kan også enkelt konverteres til det man måtte ønske. Genialt verktøy til å finne billigste webshop. Lenke til kommentar
AVF_Kokken Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Mener å ha lest et eller annet sted at DVD'er laget for det australske markedet hadde i stor grad dårlig kvalitet og kunne "rotne" istykker i løpet av noen få år.Andy Råttenskap ja, sjekk denne tråden. Men så var det troverdigheten til IT-avisen da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå