Prusk Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Bomringen er vel tatt ned, men skal nå opp igjen? Lenke til kommentar
Subishi Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Bomringen skal opp i ny utgave; "miljøbomring". Slik håper AP de skal lure befolkningen til å tro at dette faktisk har noe effekt på klimaforandringene. Blir det ny bom er jeg redd den kommer til å stå der i ei lang stund. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Bomringen skal opp i ny utgave; "miljøbomring". Slik håper AP de skal lure befolkningen til å tro at dette faktisk har noe effekt på klimaforandringene. Blir det ny bom er jeg redd den kommer til å stå der i ei lang stund. Ah, så om man bytter navn på den, så er det greit igjen? Nei, det er ikke sinsykt med 80% skatt på inntekt, det er miljøskatt til alle nå Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Nå har det vært mye fokus på avgifter så langt, men nå begynner man å se nytten av inntektene på ekstraavgiftene: http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1086450.ece Dette vil være et kjempeløft for kollektivtrafikken i Trondheim om denne planen blir gjennomført. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 Håper de får inn penger fra andre steder enn bensinavgift, "miljøstasjoner" og parkeringsavgift ved private kjøpesentere. Bensinavgiften de ville innføre var en særorndning for Tromsø. Miljøstasjonene er ikke lov å bruke i samme område som en eventuell avgift på bensin. (Det er bare lov å ha en innsamlingsmetode for "miljøavgift" i et område eller noe i den retningen.) Og parkeringsavgift for biler som parkeres på privat grunn må det også gjøres endringer i loven for å få gjennom. Videre var de ikke lovet 1kr fra staten for hver krone de samlet inn likevel. Forøvrig synes jeg løsningen fra noen studenter så bedre ut enn dette nettet her, bakdelen der så ut til å være bytte av buss. Det minnet om metrobussene de har fått i Kr.sand, hvor brukere av kollektiv har økt etter omleggingen. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Håper de får inn penger fra andre steder enn bensinavgift, "miljøstasjoner" og parkeringsavgift ved private kjøpesentere. Det er kanskje litt upopulært å si det, men pengene til et slikt system tryller seg ikke fram av seg selv. Jeg kan ikke helt se hvordan de vil finansiere et slikt system hvis ikke de har bomstasjoner eller bensinavgift. Forøvrig synes jeg løsningen fra noen studenter så bedre ut enn dette nettet her, bakdelen der så ut til å være bytte av buss. Det minnet om metrobussene de har fått i Kr.sand, hvor brukere av kollektiv har økt etter omleggingen. Hvis store deler av byens befolkning må bytte buss, blir det en stor bakdel. Erfaringer viser at populariteten til buss går kraftig ned hvis man må bytte buss for å komme seg dit man skal. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Håper de får inn penger fra andre steder enn bensinavgift, "miljøstasjoner" og parkeringsavgift ved private kjøpesentere. Det er kanskje litt upopulært å si det, men pengene til et slikt system tryller seg ikke fram av seg selv. Jeg kan ikke helt se hvordan de vil finansiere et slikt system hvis ikke de har bomstasjoner eller bensinavgift. Det er inget problem å hente disse pengene gjennom rasjonalisering eller ved å omprioritere midler. Ingen kan påstå at kommunen, eller staten for den saks skyld, er optimalt drevet. Siden jeg fremdeles vil klage like mye over det nye systemet som systemet i dag, kan man strengt tatt bare beholde dagens system. Da slipper jeg en ekstra ting, miljøavgiften, å klage over. I tillegger det ikke til å komme ifra at dette er et reglerett løftebrudd fra bystyret. Folket forsto det slik at de lovet å ikke inneføre en slik avgift, noe de var klar over, og da hjelper de lite å fikle med teknikaliteter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå