tradhtare Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Influensaen herjer for fullt igjen, i alle fall her i Midt-Norge. Jeg har vært sofaliggende siden søndag med influensa. Det begynte med feber, vond hals og verkende kropp og på torsdag trodde jeg at jeg begynte å bli frisk fordi de symptomene begynte å gi seg. Men neida, i går begynte jeg å bli tett i halsen og i dag er det helt på trynet. Slim i halsen, litt hoste, og det høres ut som jeg har kommet i et absurd stemmeskifte uten like. Ikke anbefal astmamedisin, da jeg ikke har astma. Det var bakgrunnen. Her kommer spørsmålet: Har dere erfaringer med ting som er slimoppløsende? Kjerringråd eller tips om apotekmidler mottas med takk. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Kjerringråd eller tips om apotekmidler mottas med takk. Her er rådet mitt: Dette: og Snyt Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Kan man snyte ut slim fra halsen? Endret 10. februar 2008 av tradhtare Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Man kan hoste det ut! På et toalettpapir. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) Drikk masse! Det tynner ut slimet! edit: Men du må pisse sånn cirka hælvettes mange ganger! ^^ Endret 10. februar 2008 av Underpants Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Appelsinjuice! Det hjelper litt, ihvertfall hos meg Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Drikk masse! Det tynner ut slimet! edit: Men du må pisse sånn cirka hælvettes mange ganger! ^^ Appelsinjuice! Det hjelper litt, ihvertfall hos meg Sørg for at du svelger juicet i "luftrøret". Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Appelsinjuice! Det hjelper litt, ihvertfall hos meg Holdt på å skrive det i innlegget mitt, men tenkte at det holdt å si "drikk masse". Appelsinjus drikker jeg masse av hver dag! Jeg har ikke så mye problemer med slim. ^^ Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Drikk masse! Det tynner ut slimet! edit: Men du må pisse sånn cirka hælvettes mange ganger! ^^ Appelsinjuice! Det hjelper litt, ihvertfall hos meg Sørg for at du svelger juicet i "luftrøret". Det virker Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Haha, føler det er litt destruktive tips her? Litt sånn ala med vondt skal vondt fordrives.. Jeg bor for meg selv, så jeg har ikke lenger alt mulig å velge mellom i kjøleskapet. Haha. En av medaljens bakside når det gjelder å flytte hjemmefra. Får kjøpe appelsinjuice i morgen. Mens folk her var treg å svare fant jeg ut at apoteket hadde åpent til 24 Så jeg fikk meg noe som het Bisolvon. En helvetes smak på det, får håpe det hjelper! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Spør legen etter efedrin Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Efedrin.. det høres kjent ut. Hva er det? Spray, mikstur, tabletter? Og primært mot hva? Må finne ut hvorfor jeg kjenner til navnet! Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) her har du oppskrift på en gammel "hekse-brygg": du blander ut en kopp med solbæer-sirup(det er best med sirup, saft gir ikke samme efekt). du bruker seff kokende vann. legg i en teskjed med honning og 1-2 klyper med kanel(ja, kanel) funker som pokker. smme hva som er galt med halsen funker dette. de ulike ingrediensene har ulike kvaliteter som gjød godt. smaken kan heller diskuteres. men man er som regel tett i nesen når men har influensa. vist du liker solber-sirup er det ikke noe problem. god bedring mvh. 2ball(s) edit: denne funker! Endret 10. februar 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
tradhtare Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 denne funker! Takk for tips. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Bisolvon, enten hostesaft (smaker dritt) eller tabletter. Funker overraskende bra. Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Saltvann + sprøyte + papir. Du sprøyter saltvannet inn i nesa i liggende posisjon, venter litt og reiser deg opp. Så kan du snyte. Dette er ikke spesielt behagelig, men det hjelper vertfall meg. Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Drikk minst mulig melk. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Drikk minst mulig melk. meget godt tips edit: fikk 'jeksla' lyst på melk nå.. edit: fikk du testa 'brygget' mitt? Endret 18. mars 2008 av 2ball(s) Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 20. mars 2008 Del Skrevet 20. mars 2008 Drikk minst mulig melk. Jau, jeg spiste masse is når jeg hadde vondt i halsen. Det var ikke så lurt. =P Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 21. mars 2008 Del Skrevet 21. mars 2008 Drikk minst mulig melk. Jau, jeg spiste masse is når jeg hadde vondt i halsen. Det var ikke så lurt. =P Synd is lindrer så godt i halsen. Håper du er bedre nå da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå