Gå til innhold

Kritikk på oppetidsovervåker

Anbefalte innlegg

Hei!

Ønsker kritikk/forslag til forbedringer på denne siden:

http://nettdyr.com/status

Mobilnummer: 99999999

Passord: passord1

Et ordentlig domene og design er underveis.

Greia er at du kan legge inn sidene dine for overvåkning, og får varsling på SMS når de/den er utilgjengelig. Tjenesten koster 1 krone per mottatte melding.

Siden er i prøveperiode, og alle registrerte brukere vil bli slettet ved slutt av prøveperioden.

Det er altså tjenesten jeg ønsker tilbakemelding på, ikke design.

Endret av Quattro7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykket mitt er at jeg er på en template side eller noe hvor det ikke er noe innhold.

Siden føles veldig nøytral ut, på en måte..

Generelt så er det jo et alright design - veldig simpelt og ikke vanskelig å gå seg bort, ikke noe hokkuspokkus men burde gjerne vært en kanin utav hatten en eller annen plass.

Og mens jeg først ser på siden så kan jeg nevne at kontakt.php (Kontakt oss) ikke fungerer : P

Hadde også 3 feil på validation av koden men feilfri css c",)

*edit*

Har forresten også lyst til å nevne det med at vi skal betale penger for en testfase blir feil.

Personlig så forstår jeg ikke hvordan noen kan være dumme nok til å bruke slike tjenester men jeg har gjentatte ganger blitt proved wrong om hvor .. lettlurte folk kan være.

Mvh, Julepils.

Endret av Julepils
Lenke til kommentar

Ville hatt ett brukernavn og ikke mobilnummeret som brukernavn, "Velkommen, 99999999" virker litt rart..

Syntes det var litt rart at man kan fortsatt se de andre normale sidene, som "Hjem", "Om tjenesten" osv. (fordi dem henvender til en som ikke er registrert seg)

Kanskje "Søkeord" delen kunne blitt skrevet litt mer om. Jeg skjønte ikke helt det..

Noen lenker er litt hjemt, som "Klikk her for å legge til ny side" og "logg ut".

Fikk ikke lagt til google.com

Når jeg trykker på en side, kan jeg ikke se hvilken side det er.

Det er litt vanskelig navigasjon, litt vanskelig å vite hvor jeg er..

EDIT: "kontakt oss" siden finnes ikke

Endret av Einar
Lenke til kommentar

Google.com => www.google.com

Prøv med www isteden.

Kontakt oss skal jeg ordne, og jeg skal skrive mer om søkeordene.

Kan uansett skrive her først: De søkeordene du velger vil bli søkt etter på den aktuelle siden. Hvis søkeordet blir funnet blir nettsiden registrert som offline.

Lenke til kommentar
Julepils: for dem som har egne servere hjemme etc, så er dette veldig fint. Selv bruker jeg det, bare ikke hos denne karen :)

Er det virkelig såpass krise? Er det virkelig så lenge du er borte ifra serveren? Hva skal du gjøre hvis du er såpass langt borte ifra serverene uansett? Liksom... cmon? =P

Er jo forsåvidt ikke snakk om den høyeste prisen i verden heller for tjenesten så det er jo et pluss iforhold til å "gidde" å bruke den, men ser ingen grunn til å trenge noe slikt - men synts alikevel det er litt stilig på en annen måte igjen så kommer nok til å få kunder. Må nok vurdere noen flere tjenester til kundene etterhvert tho ;p

Lenke til kommentar

Quattro7: latinsk :p

Jeg sa at det var for dårlig at tjenesten fordi den kun så etter ord. Du burde også ha noe som sjekker om portene er oppe. F.eks om FTP, HTTP eller SSH portene har "ryket"..

Funksjoner du burde ha:

- Varsling på epost

- Mulighet for ferie eller pause funksjon (altså sette den på pause så den ikke sjekker i en periode)

- Månedlig/ukes status

- Testing på portene

- pinging

Julepils: Fint å stats over hvor lang oppetid du har, og hvor mye du kan garantere. Ja, jeg er ofte borte, så det er jo greit å sleppe å sjekke på nettet standig vekk, men istedet få en sms og så SSH'e seg inn og fikse det..

(jeg benytter meg ikke av sms biten da jeg syntes det blir fort dyrt når ISPen min er så ustabile. (Lyse Tele))

Lenke til kommentar

Fullstendig enig i hva Einar tar frem her iforhold til tilleggsfunksjoner noe som jeg nevnte at jeg tror du må tenke på etterhvert hvertfal, enda bedre er det jo å tilby mest mulig allerede fra start av - men da huske på å ikke overprise ting for å sikre kunder først, og så heller når tjenesten har et godt navn og folk føler seg trygge så kan man legge til ting og øke innskuddet.

Einar: Hehe, alright alright - som jeg også nevnte så tror jeg ikke det blir helt mangel på kunder. Personlig så er jeg såpass mye online at det ikke er noe problem å se på siden om den er oppe eller ikke istedenfor å ha en ekstra outcome - men tilogmed med bare de simple tilleggsfunksjonene så tror jeg det hele virker mer fristende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...