Pono Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Heisann! En ung student her, lurer på om noen har et godt råd fotoråd til meg... Skal kjøpe meg digitalkamera, men vet ikke hvilket... Har planer om å bruke rundt 5000kr, hva ville dere valgt? Tenkte på Casio QV-R4, men testen av R3 var ikke fin lesning. Er veldig i tvil, håper dere kan hjelpe meg! Jeg vektlegger bildekvalitet, brukervennlighet og litt design, dette er det viktigste for meg... Har også kikka litt på HP Photosmart 850, men lurer på om det kan bli lite brukt da det er såpass stort. Venter på svar jeg Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 En bra plass å begynne på er Anbefalinger: http://www.akam.no/anbefalinger/ Deretter kan du gå til Prisguiden: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?...thumbnails=true Når du har studert dette, kan du stille spørsmål på forumet. Lenke til kommentar
Pono Skrevet 19. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har jo lest det der da vet du... Håpte kanskje noen hadde personlige erfaringer, jeg da. Slike "god dag mann økseskaft"-svar som du kom med der er ikke mye verdt... Lenke til kommentar
008800 Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Helt enig! Jeg regner med at de fleste leser både tester og prisguider før de ber om hjelp på forumet? :-? Jeg er litt enig i at et stort kamera som HP850 gjerne vil ligge igjen hjemme når du mest trenger det.. Kamera som Canon Ixus v3 og Minolta F-100 +++ er jo svært praktisk og bildekvaliteten er også god. Du er jo et godt stykke på vei hvis du velger bort alle kamera som er store og "upraktiske". Du vil da sitte igjen med noen få kamera som du bør sjekke nærmere... se div tester. www.megapixel.net www.dpreview.com/reviews www.steves-digicams.com Og selvfølgelig www.akam.no sine tester Lenke til kommentar
rks Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg har nylig kjøpt et Canon PowerShot S45, og er meget fornøyd med det. God kvalitet på bildene, enkelt i bruk, og gode muligheter for manuelle innstillinger. Litt stort det også (ikke så stort som HP850), men jeg vil påstå at det er et bedre kamera enn feks Ixus. Mulig prisen er litt høyere enn det du antydet... Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Jeg ville kjøpt meg Canon ixus v3, dritt lekkert kamera med mange finneser og funksjoner, har lest mange gode tester av det, og bildekvaliteten er meget bra :wink: Passer perfekt i lomma! Lenke til kommentar
nextri Skrevet 25. februar 2003 Del Skrevet 25. februar 2003 Jeg har selv tenkt å kjøpe Casio Exilim Ex-M2.. Synes det virker digg... men det er bare min mening Lenke til kommentar
Wikingen Skrevet 26. februar 2003 Del Skrevet 26. februar 2003 Hepp! Ta en titt på Olympus sine kameraer. De virker litt små og "tuslete", men er relativt kjappe, har brukbar lysstyrke og har stort sett MEGET bra bildekvalitet. Gå inn på http://www.digit.no/Tester/Kameraer/kamerate.htm og klikk deg inn på Olympus Camedia C-50 Zoom f.eks.. Dette er et 5 megapixelkamera til rundt 5.000.-. (Det virker som om testkameraet hadde en svakhet i forhold til de erfaringene jeg har fått tilbakemeldinger på, så ta ikke alt det negative i den testen så nøye.) Jeg har brukt Olympus i mange år, både digitalt og analogt, og har alltid vært fornøyd. Jeg har bestandig hatt flere kameraer av ulike merker, og har også brukt mangt et Nikon og Canon samt HP-kamera, men jeg vender alltid tilbake til Olympus. Lykke til med kamerakjøp!! :smile: Mvh Wikingen Lenke til kommentar
Pono Skrevet 28. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2003 Vil bare takke for mange fine tips, etter litt "grums" i begynnelsen av tråden, kom det mange fine råd og vink! Lenke til kommentar
rks Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Vil bare takke for mange fine tips, etter litt "grums" i begynnelsen av tråden, kom det mange fine råd og vink! Ble det noe kjøp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå