Gå til innhold

Hjelp til kameravalg!

Anbefalte innlegg

Heisann!

En ung student her, lurer på om noen har et godt råd fotoråd til meg...

Skal kjøpe meg digitalkamera, men vet ikke hvilket... Har planer om å bruke rundt 5000kr, hva ville dere valgt? Tenkte på Casio QV-R4, men testen av R3 var ikke fin lesning. Er veldig i tvil, håper dere kan hjelpe meg!

Jeg vektlegger bildekvalitet, brukervennlighet og litt design, dette er det viktigste for meg... Har også kikka litt på HP Photosmart 850, men lurer på om det kan bli lite brukt da det er såpass stort.

Venter på svar jeg :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig!

Jeg regner med at de fleste leser både tester og prisguider før de ber om hjelp på forumet? :-?

Jeg er litt enig i at et stort kamera som HP850 gjerne vil ligge igjen hjemme når du mest trenger det..

Kamera som Canon Ixus v3 og Minolta F-100 +++ er jo svært praktisk og bildekvaliteten er også god.

Du er jo et godt stykke på vei hvis du velger bort alle kamera som er store og "upraktiske". Du vil da sitte igjen med noen få kamera som du bør sjekke nærmere...

se div tester.

www.megapixel.net

www.dpreview.com/reviews

www.steves-digicams.com

Og selvfølgelig www.akam.no sine tester :p

Lenke til kommentar

Jeg har nylig kjøpt et Canon PowerShot S45, og er meget fornøyd med det. God kvalitet på bildene, enkelt i bruk, og gode muligheter for manuelle innstillinger. Litt stort det også (ikke så stort som HP850), men jeg vil påstå at det er et bedre kamera enn feks Ixus.

Mulig prisen er litt høyere enn det du antydet...

Lenke til kommentar

Hepp!

Ta en titt på Olympus sine kameraer. De virker litt små og "tuslete", men er relativt kjappe, har brukbar lysstyrke og har stort sett MEGET bra bildekvalitet.

Gå inn på http://www.digit.no/Tester/Kameraer/kamerate.htm

og klikk deg inn på Olympus Camedia C-50 Zoom f.eks.. Dette er et 5 megapixelkamera til rundt 5.000.-. (Det virker som om testkameraet hadde en svakhet i forhold til de erfaringene jeg har fått tilbakemeldinger på, så ta ikke alt det negative i den testen så nøye.) Jeg har brukt Olympus i mange år, både digitalt og analogt, og har alltid vært fornøyd.

Jeg har bestandig hatt flere kameraer av ulike merker, og har også brukt mangt et Nikon og Canon samt HP-kamera, men jeg vender alltid tilbake til Olympus.

Lykke til med kamerakjøp!! :smile:

Mvh

Wikingen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...