Gå til innhold

30t arbeidsuke for småbarnsforeldre?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så løsningen må være at alle er single og barnløse i fremtiden? :)

Ikke nødvendigvis single. Men de som ikke har lyst på så mye stress og mas trenger ikke absolutt få barn, nei. I hvert fall ikke flere enn ett eller to.

Tror at man i dagens sammfunn synes alt er stress enten man har barn eller ikke så jeg vet ikke helt om dette er løsningen. Er forresten ikke 2 barn gjennomsnittet her i landet?

Lenke til kommentar

Er småbarnforeldre selv og jeg kan ikke se noen stor grunn til å ha 30 timers uker. Man har mer enn nok fritid med 37,5timers uke. Ungene er det viktigste i livet ditt, du prioriterer feil om du ikke har nok tid sammen med dem. Hva tror du plager deg mest i dine gamle dager, at du jobbet for lite eller ikke var mer sammen med ungene dine?

"ingen suksess kan rette opp det å svikte som foreldre"

1,9 barn er vel snittet i Norge?

Endret av trra
Lenke til kommentar
Så løsningen må være at alle er single og barnløse i fremtiden? :)

Ikke nødvendigvis single. Men de som ikke har lyst på så mye stress og mas trenger ikke absolutt få barn, nei. I hvert fall ikke flere enn ett eller to.

Tror at man i dagens sammfunn synes alt er stress enten man har barn eller ikke så jeg vet ikke helt om dette er løsningen. Er forresten ikke 2 barn gjennomsnittet her i landet?

Tror det er 1,8. Hvilket betyr at vi i ville vært tre millioner nordmenn om 100 år hvis det ikke var for innvandring.

Endret av Boomerang
Lenke til kommentar
Dette må da bety at de som vil være hjemme å føde og oppdra en 7-8 unger for å holde landet vårt oppe burde egentlig få mye bedre betalt for jobben de gjør

Hehe, nei. De oppdrar ikke så mange unger for å holde landet vårt oppe. De gjør det for sin egen (og ofte sin egen sekt) sin skyld. De burde få mer barnebidrag, og det gjør de jo.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ja takk, sier jeg! Det er viktig å få tid til å være sammen med ungene. I dagens Norge jobber og stresser vi for mye.

Poll, anyone?

Å få barn er et eget valg, bør ha samme arbeidsuke som andre ihvertfall dersom de skal få like mye betalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...