Boomerang Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Ja takk, sier jeg! Det er viktig å få tid til å være sammen med ungene. I dagens Norge jobber og stresser vi for mye. Poll, anyone? Lenke til kommentar
pekle Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Er det ikkje nok folk på kloden om ikkje folk skal få fri for å få ungar i tillegg? Kan sikkert be om å få gå ned til 80% stilling nokre år. Dessutan er vel Noreg eit av landa i verda som arbeider færrast timar per år allereie. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Er det ikkje nok folk på kloden om ikkje folk skal få fri for å få ungar i tillegg? Kan sikkert be om å få gå ned til 80% stilling nokre år. Dessutan er vel Noreg eit av landa i verda som arbeider færrast timar per år allereie. Enig.. Vi er litt bortskjemte.. Unga klarer seg fint i barnehager og det finnes helger for en grunn.. Lenke til kommentar
nilsMeister Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hvem vil DU skal oppdra DINE barn? Deg eller staten? Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hvem vil DU skal oppdra DINE barn? Deg eller staten? Touch`e Lenke til kommentar
pekle Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Det er ikkje snakk om kva den enkelte vil. Kunne personleg gjerne fått nokre hundre tusen i året for å gå heime og dulle, men nokon må betale for godene. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Er det ikkje nok folk på kloden om ikkje folk skal få fri for å få ungar i tillegg? Kan sikkert be om å få gå ned til 80% stilling nokre år. Dessutan er vel Noreg eit av landa i verda som arbeider færrast timar per år allereie. Vi snakker ikke om på kloden, men i Norge. Bør det bli 30t arbeidsuke for sbf i Norge? Dessutan er vel Noreg eit av landa i verda som arbeider færrast timar per år allereie. Det gjelder bare menn. Kvinnene er heller blant de som jobber mest. Dessutan er vel Noreg eit av landa i verda som arbeider færrast timar per år allereie. Det gjelder bare menn. Kvinnene er heller blant de som jobber mest. Lenke til kommentar
frøken strøken Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Hva om man heller gir småbarnsforeldrene tilbud om vaksehjelp og at barnehagene har tilbud om middager som man kan ta med hjem da er jo store deler av tidsklemmen løst Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Billigere restauranter i Norge, sier jeg! Det er et paradoks at verdens befolkning er blant de som spiser minst ute her i verden. I mange europeiske land er det helt vanlig å spise middag ute. I Norge skjer det fem-seks ganger i året, og da mest på McDonalds. Lenke til kommentar
frøken strøken Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Ja det hadde gjordt seg. men i Norge skjer ikke det. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Er det ikkje nok folk på kloden om ikkje folk skal få fri for å få ungar i tillegg? Kan sikkert be om å få gå ned til 80% stilling nokre år. Dessutan er vel Noreg eit av landa i verda som arbeider færrast timar per år allereie. Vi snakker ikke om på kloden, men i Norge. Bør det bli 30t arbeidsuke for sbf i Norge? Nei. Noreg er ikkje frikobla fra verda, det er ikkje mangel på folk. Billegare restaurantar? Da må vi godta ein underklasse av servitørar, samt at nokon må subsidiere leigeutgiftene til restaurantlokale. Høres ut som ein jobb for Skatteytaren. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Vi er ikke for mange folk i Norge. Nordmenn føder for få unger. Jeg stemmer for 6t arbeidsdag. Vi har råd til det med det oljefondet vi har. Det er viktig å gjøre annet enn å jobbe her i livet. Man lever bare én gang. Det er pissdyre restauranter i Norge i dag. En middag for en familie på 5 kommer fort opp i 1000 kr. Lenke til kommentar
pekle Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Berre om ein meiner at nordmenn er betre enn andre folk. Trass i tusenlappen for eit måltid ser storparten av restaurantane i Oslo seg nødt til å snyte på skatten. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Mindre hjemme mere jobb sier jeg. Skal du oppdra ungen din får du si opp jobben og være hjemme da eller takke deg til den tiden du har nå. Lenke til kommentar
frøken strøken Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Tror egentlig at alt dette endre opp med å gjøre de rette prioriteringene. Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 De færreste har råd til å spise ute med de prisene. Staten burde gi mer støtte til restauranter. Jeg skjønner at det er pissdyrt i tjukkeste sentrum av byen, men det burde opprettes flere restauranter (og da ikke superfine restauranter med hvite duker , lysekroner og stivpyntede kelnere) på Løkka, Groruddalen, Røa, Grønland osv. Hadde man kunnet få en middag til 60-70 kr per pers, ville det hjulpet mye på tidsklemma. I dagens stressesamfunn er det nesten så jeg ønsker jeg ble født på en stillehavsøy hvor folk har et litt mer avslappet forhold til tid. Det er et paradoks at verdens rikeste befolkning ikke er mer enn et middels lykkelig land. Slik det er nå ser jeg ikke poenget med å få under. Et evig kjas og mas, hente dem i barnehage, lage mat, kjøre dem til fritidsaktiviteter og stupe i seng når dagens plikter er unnagjort, for så å starte på'n igjen dagen derpå. Kjipt liv ass. Mindre hjemme mere jobb sier jeg.Skal du oppdra ungen din får du si opp jobben og være hjemme da eller takke deg til den tiden du har nå. Stråmann - ignorer han. Mindre hjemme mere jobb sier jeg.Skal du oppdra ungen din får du si opp jobben og være hjemme da eller takke deg til den tiden du har nå. Stråmann - ignorer han. Tror egentlig at alt dette endre opp med å gjøre de rette prioriteringene. Som hva da? Jobb vs. oppdra ungene? Lenke til kommentar
frøken strøken Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Som jeg nevnte litt over her, ansette vaskehjelp eller kansje aupair om man har det travelt og velge å bruke fritiden sammen med ungene i stede for på ting som husarbeid,handling osv. For vår del f.eks så har begge nå jobber som vil kreve at vi jobber en del overtid og da må vi forsøke å få dette til å gå opp slik at guttungen ikke blir skadelidende. Vi har bestemt at helger er ikke lov til å jobbe men da må man ofte ta alt hus arbeidet men med vaskehjelp eller aupair slipper man dette og kan kose seg som familie hele helgen. Men blir guttungen skadelidende så må vi roe ned jobbingen Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Har man derimot ikke barn, eller maks én, har man plutselig ganske bra med fritid og frihet. Lenke til kommentar
frøken strøken Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Har man derimot ikke barn, eller maks én, har man plutselig ganske bra med fritid og frihet. hva hadde det med saken å gjøre? Lenke til kommentar
Boomerang Skrevet 10. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2008 Har man derimot ikke barn, eller maks én, har man plutselig ganske bra med fritid og frihet. hva hadde det med saken å gjøre? Mindre stress og mer fritid. Akkurat det vi har mangel på i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå