Gå til innhold

Ny Hardisk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Maxtoren støyer ganske mye i forhold til Seagaten.

Forskjellen på 8MB og 2MB er nettop at den ene har 8MB buffer-minne og den andre har 2MB. Det har en del å si på ytelsen og prisen. 8MB er raskere dersom du skal ha den til system-disk, database, webserver, eller til videoredigering.

Hvis du bare skal ha disken til mp3, videoer, dokumenter osv så kan du like gjerne gå for en med 2MB.

Så du må vurdere selv:

stille vs noe støy

pris

om du har behov for 8MB buffer (og den ytelsen det gir)

Lenke til kommentar

hvis du har lite ram og pagefilen må jobbe så ja, men så lenge ikke økonomien din dør så anbefaler jeg med 8mb cache fordi det er mer framtidsrettet, skulle gjerne skiftet ut min 2mb med en 8mb... (har wd, drukner i lyden av alle kabbisene, må gjøre noe snart)

Snart begynner du på videoredigering osv, fordi det er kult :yes:

Lenke til kommentar

Jeg tror det finnes noen benchmarc på det, men er litt usikker. Hvis su har nok ram (dvs. 512MB eller mer) så skal hele det spillebrettet du holder på med ligge i ram'en og da har harddisken 0 å si.

Kanskje fremtidige spille krever mer ram. Hvis du da ikke har nok, så vil harddisken bremse ytelsen mindre om det er 8MB i stedet for 2MB.

Ellers så kanskje det tar litte kortere tid å laste starte spillet og laste nye brett til ram'en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...