Ken@th Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Hey Tenger seriøst hjelp etter jeg klare og fucke opp Firmwaren på Routeren min ;( Har 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway - 4 10/100 LAN, 1 10Mbit WAN . Så skulle jeg oppgradere Firmware til den.Til en nyere, menne så lasta jeg ned firmawaren til feil router samme Sort bare en anna Model jeg har 3C855-ME også lasta jeg ned firmwaren til 3C857-ME så fucka Updatinga seg.så skulle jeg bak maskinen og ta TP kabelen fra Modemet ,direkte til min maskin. så reiv jeg hele routeren i gulvet og Power cablen gikk ut ;( Så får ikke kontakt med den lengre. finnes det noen annen vei og få fiksa dette på ? Lenke til kommentar
magh Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg tror det står i manualen hvordan du resetter den, hvis jeg ikke er helt på jordet. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Den routeren har ikke reset-knapp (såvidt jeg vet). Eneste måten å resette den på er via webgrensesnittet, så prognosen ser ikke helt bra ut... Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 det er finnes ingen Reset knapp på routeren. og iogmed at jeg ikke får kontakt med Routeren, så er jeg vell fucked ? eller finnes det noen andre måter og få kontakt med den eller ? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 send en mail til 3com ogen til komplett eller der du kjøpte den og spør :wink: Lenke til kommentar
Ken@th Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Da sender jeg den heller i retur med Reklamasjon Lenke til kommentar
boza Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 3Com har livstidsgaranti på ALLE produkter! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 3Com har livstidsgaranti på ALLE produkter! So? Dette er da ingen garantisak. Lenke til kommentar
boza Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 hvorfor ikke det agvg? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Se i manualen for å finne ut hvordan du resetter den til fabrikkinstillingene, eller på nettsidene til 3com. Jeg hadde en slik router, og jeg tor du må sette LAN -kabelen i WAN- porten, og så sette i strømkontakten på ruteren. så skal den jobbe i noen minutter ( se på utropstegnet på ruteren) og når den er ferdig kan du ta strømmen på ruteren, og kople opp hele greia som vanlig. Men sjekk hvordan du skal gjøre det med manual/nettsidene før du gjør noe. Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Hvis utstyret kverker seg selv ved normal bruk, er det garanti. Hvis du kverker det, er det ikke. Det skader selvfølgelig ikke å prøve/spørre. Lenke til kommentar
_Neon_ Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Er det noe konsoll port på den? en 9 pins kontakt? Vet mange routere må resetes via konsoll hvis du klarer å kødde til firmware. Og livstidsgaranti har ikke noe med at du kræsjer routeren din selv Lenke til kommentar
boza Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Neimenn, 3Com behøver ikke å vite at DU har gjordt det selv... Lenke til kommentar
Prodigal Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Kenneth di stygge newb ! Nei, du får no slite me den der routern Surt d asso *du må tenke FØR du gjør ei handling* hehe, snx! Lenke til kommentar
Yazfat Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Har du prøvd det som står i manualen? Du vet det som man prøver aller sist :wink: Recovering from Corrupted Software If the Alert LED remains permanently on following power-up, it is possible that the system software has become corrupted. In this condition, the Gateway will enter a “recovery” state; DHCP is disabled, and the LAN IP address is set to 192.168.1.1. Follow the instructions below to upload a new copy of the system software to a Gateway unit in this state. Ensure that one of your computers has a copy of the new software image file stored on its hard disk or available on CD-ROM. 1 Remove power from the Gateway and disconnect the Cable/DSL modem and all your computers, except for the one computer with the software image. 2 You will need to reconfigure this computer with the following static IP address information: IP address: 192.168.1.2 Subnet mask: 255.255.255.0 Default Gateway address: 192.168.1.1 3 Restart the computer, and re-apply power to the Gateway. 4 Using the Web browser on the computer, enter the following URL in the location bar: http://192.168.1.1. This will connect you to the Microcode Recovery utility in the Gateway. 5 Follow the on-screen instructions. Enter the path and filename of the software image file. 6 When the upload has completed, the Gateway will restart, run the self-test and, if successful, resume normal operation. The Alert LED will go out. 7 Refer to the Installation Guide to reconnect your Gateway to the Cable/DSL modem and the computers in your network. Do not forget to reconfigure the computer you used for the software upload. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 Neimenn, 3Com behøver ikke å vite at DU har gjordt det selv... So? Det blir ikke mer rett om du lyver eller unngår og fortelle sannheten. Lenke til kommentar
boza Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 agvg: Det er ikke snakk om rett eller galt, det er snakk om få mannen på nett...helst billigst mulig. Klarer han ikke flashe routern selv, så er muligheten der, å bruke garantien. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 agvg: Det er ikke snakk om rett eller galt, det er snakk om få mannen på nett...helst billigst mulig. Klarer han ikke flashe routern selv, så er muligheten der, å bruke garantien. Billigst for hvem? Tenk om alle benyttet seg av denne muligheten, hva hadde skjedd med pris, garanti og kundeservice da? Husker jeg leste en artikkel ( kommer ikke på i forbifarten hvor ) om webbutikker som klaget på kunder som nettopp opplevde større og større pågang av kunder med slike "garantisaker". Litt mer seriøse tilfeller, men det er likevel ikke et ukjent fenomen. I beste fall blir det ikke oppdaget, i verste fall blir ruteren send til 3Com og det finner sikkert ganske lett ut hva som har skjedd. Moro å være kunde da. Klarer man ikke å fikse det selv, bør man kanskje være åpen rundt saken og se om butikken viser litt velvilje og ordner det likevel. Lenke til kommentar
boza Skrevet 19. februar 2003 Del Skrevet 19. februar 2003 agvg: Det er ikke snakk om rett eller galt' date=' det er snakk om få mannen på nett...helst billigst mulig. Klarer han ikke flashe routern selv, så er muligheten der, å bruke garantien. [/quote'] Billigst for hvem? Tenk om alle benyttet seg av denne muligheten, hva hadde skjedd med pris, garanti og kundeservice da?. Hvis folk bruker garantien de får ved kjøp av et produkt, så registrerer produsenten antall feil og type, og har da muligheten til å forbedre sine produkter så man minsker etterarbeid av sine løsninger/produkter, og da paralelt så får kunden/brukern et bedre produkt i nærmere framtid hvis produsenten er nøye med oppfølging av feilvarer. I dette tilfelle, hvorfor skulle kveila hele routern pga feil firmware, logisk nok fordi de ikke harmonerer.Og da hvorfor var/er det så vanskelig å legge inn nytt, eller få kontakt med routern? Hadde det ikke vært ideelt for 3Com og fått nyss om dette? Med enklere flashing, bedre software løsninger, etc etc ?!! Man ser jo oppskriften over også, det finns en løsning! Men generelt for alle produkter, les nedover... Pris: Jo, prisen holder seg der den er foreløpig, men at ALLE skulle gjordt det samme hadde kanskje forandret den, men det er lite sannsynlig. Kundeservice:3Com har en garanti ordning, og budsjettrammene til 3Com veit jeg ikkeno om, men siden de har en slik unik garanti så burde/skal de holde sine produkter til en gunstig pris, samt proffesjonelt kundesenter som inngår i salget som paralelt er bra kanskjepga livstidsgaranti. Jeg skjønner selvfølgelig umoralen i å bruke garantiordningen i slike tilfeller, men selvom det er en brukerfeil så kan det hjelpe med å utvikle enklere løsninger i framtida. Hva man gjør er opp til deg selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå