Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger Seriøs hjelp, Etter oppgradering av Firmware


Anbefalte innlegg

Hey

 

Tenger seriøst hjelp etter jeg klare og fucke opp Firmwaren på Routeren min ;( Har 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway - 4 10/100 LAN, 1 10Mbit WAN .

Så skulle jeg oppgradere Firmware til den.Til en nyere,

menne så lasta jeg ned firmawaren til feil router samme Sort bare en anna Model jeg har 3C855-ME

også lasta jeg ned firmwaren til 3C857-ME

så fucka Updatinga seg.så skulle jeg bak maskinen og ta TP kabelen fra Modemet ,direkte til min maskin. så reiv jeg hele routeren i gulvet og Power cablen gikk ut ;(

Så får ikke kontakt med den lengre. finnes det noen annen vei og få fiksa dette på ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se i manualen for å finne ut hvordan du resetter den til fabrikkinstillingene, eller på nettsidene til 3com.

 

Jeg hadde en slik router, og jeg tor du må sette LAN -kabelen i WAN- porten, og så sette i strømkontakten på ruteren. så skal den jobbe i noen minutter ( se på utropstegnet på ruteren) og når den er ferdig kan du ta strømmen på ruteren, og kople opp hele greia som vanlig.

 

Men sjekk hvordan du skal gjøre det med manual/nettsidene før du gjør noe.

Lenke til kommentar

Har du prøvd det som står i manualen? Du vet det som man prøver aller sist :wink:

 

Recovering from

Corrupted Software

If the Alert LED remains permanently on following power-up, it is possible that the

system software has become corrupted. In this condition, the Gateway will enter a

“recovery” state; DHCP is disabled, and the LAN IP address is set to 192.168.1.1.

Follow the instructions below to upload a new copy of the system software to a

Gateway unit in this state.

Ensure that one of your computers has a copy of the new software image file

stored on its hard disk or available on CD-ROM.

1 Remove power from the Gateway and disconnect the Cable/DSL modem and all

your computers, except for the one computer with the software image.

2 You will need to reconfigure this computer with the following static IP address

information:

IP address: 192.168.1.2

Subnet mask: 255.255.255.0

Default Gateway address: 192.168.1.1

3 Restart the computer, and re-apply power to the Gateway.

4 Using the Web browser on the computer, enter the following URL in the location

bar: http://192.168.1.1. This will connect you to the Microcode Recovery utility in

the Gateway.

5 Follow the on-screen instructions. Enter the path and filename of the software

image file.

6 When the upload has completed, the Gateway will restart, run the self-test and, if

successful, resume normal operation. The Alert LED will go out.

7 Refer to the Installation Guide to reconnect your Gateway to the Cable/DSL

modem and the computers in your network. Do not forget to reconfigure the

computer you used for the software upload.

Lenke til kommentar
agvg: Det er ikke snakk om rett eller galt, det er snakk om få mannen på nett...helst billigst mulig. Klarer han ikke flashe routern selv, så er muligheten der, å bruke garantien.

 

Billigst for hvem? Tenk om alle benyttet seg av denne muligheten, hva hadde skjedd med pris, garanti og kundeservice da? Husker jeg leste en artikkel ( kommer ikke på i forbifarten hvor ) om webbutikker som klaget på kunder som nettopp opplevde større og større pågang av kunder med slike "garantisaker". Litt mer seriøse tilfeller, men det er likevel ikke et ukjent fenomen. I beste fall blir det ikke oppdaget, i verste fall blir ruteren send til 3Com og det finner sikkert ganske lett ut hva som har skjedd. Moro å være kunde da. Klarer man ikke å fikse det selv, bør man kanskje være åpen rundt saken og se om butikken viser litt velvilje og ordner det likevel.

Lenke til kommentar
agvg: Det er ikke snakk om rett eller galt' date=' det er snakk om få mannen på nett...helst billigst mulig. Klarer han ikke flashe routern selv, så er muligheten der, å bruke garantien. [/quote']

 

Billigst for hvem?

Tenk om alle benyttet seg av denne muligheten, hva hadde skjedd med pris, garanti og kundeservice da?.
Hvis folk bruker garantien de får ved kjøp av et produkt, så registrerer produsenten antall feil og type, og har da muligheten til å forbedre sine produkter så man minsker etterarbeid av sine løsninger/produkter, og da paralelt så får kunden/brukern et bedre produkt i nærmere framtid hvis produsenten er nøye med oppfølging av feilvarer. I dette tilfelle, hvorfor skulle kveila hele routern pga feil firmware, logisk nok fordi de ikke harmonerer.Og da hvorfor var/er det så vanskelig å legge inn nytt, eller få kontakt med routern? Hadde det ikke vært ideelt for 3Com og fått nyss om dette? Med enklere flashing, bedre software løsninger, etc etc ?!! Man ser jo oppskriften over også, det finns en løsning! Men generelt for alle produkter, les nedover...

 

Pris: Jo, prisen holder seg der den er foreløpig, men at ALLE skulle gjordt det samme hadde kanskje forandret den, men det er lite sannsynlig.

 

Kundeservice:3Com har en garanti ordning, og budsjettrammene til 3Com veit jeg ikkeno om, men siden de har en slik unik garanti så burde/skal de holde sine produkter til en gunstig pris, samt proffesjonelt kundesenter som inngår i salget som paralelt er bra kanskjepga livstidsgaranti.

 

Jeg skjønner selvfølgelig umoralen i å bruke garantiordningen i slike tilfeller, men selvom det er en brukerfeil så kan det hjelpe med å utvikle enklere løsninger i framtida.

 

Hva man gjør er opp til deg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...