DaddyYankee Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Hei, har dere mic kunnskap? Har tenkt å kjøpe en artist mic, men har ikke noe kunnskap selv med mic Prisen er jeg litt usikkert, men kan dere hjelpe å finne en bra microfon?? Takk _--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-- Trenger dere mer info, spør.. _--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-- Endret 9. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Jeg tipper spisskompetansen på ordentlige mikrofoner finnes i Musikkskapning og instrumenter, så jeg flytter tråden dit (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres via PM/melding) Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Vokalmikk? Shure SM58. Slenger meg på den. Jeg har ikke god kjennskap til mikrofoner, men jeg har vært borti mange eksemplarer av SM58, og den låter ganske bra. Det er vel også en ganske allmenn oppfatning at SM58 er den beste allround-vokalmikrofonen i overkommelig prisklasse. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Vokalmikk? Shure SM58. Slenger meg på den. Jeg har ikke god kjennskap til mikrofoner, men jeg har vært borti mange eksemplarer av SM58, og den låter ganske bra. Det er vel også en ganske allmenn oppfatning at SM58 er den beste allround-vokalmikrofonen i overkommelig prisklasse. tusen takk, kan kobles til data? + flere tipser? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 (endret) Det er vel XLR-kontakt på den. I teorien skal du vel kunne koble den til en pc med en XLR-jack-kabel og en jack-minijack adapter, men jeg ville nok ha satset på å kjøpe meg et lydkort heller. Ikke nødvendigvis noe dyre greier, gjerne en usb-løsning til rundt tusenlappen, type M-Audio e.l. edit: forslag - http://www.riff.no/butikk/product_info.php...fe70774d3c84cfb Endret 9. februar 2008 av surbz00r Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 du må ha en form for pre-amp. skal du bruke mikken til "studio" opptak av vokal. ville jeg kanskje kjøpt en kondensator mikk. SM58 er dynamisk og brukes mest til konsert vokal. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 Med en kondensatormikk må man vel ha preamp/mikser/forsterker med fantommating, og dette blir vel en unødvendig prisfaktor så lenge han ikke skal bruke mikrofonen til proff musikkproduksjon av typen plateinnspillinger eller skal gjøre istrumentopptak med den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. februar 2008 Del Skrevet 10. februar 2008 (endret) du må ha pre-amp med en sm58 også. Endret 10. februar 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
ThorU Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 du må ha pre-amp med en sm58 også. Nei, jeg har koblet den til med XLR-jack og jack-mini jack adapter, og det funka helt fint... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 det funker med ikke helt fint.. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Det er vel kanskje ikke alle som har dine krav til lydkvalitet, NIrD. Men til saken- kanskje vi skulle ha laget en anbefaling på mikrofoner, og da gjerne delt opp i et par- tre prisklasser? Så kunne vi melde hva vi har erfaring med, og hva vi synes? Mener å huske at det har vært noen sånne tråder på mikrofoner. Jeg kan skrive noe om budsjettmikrofoner, og så kan andre ta seg av "månedslønn per stykk". klassen. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 11. februar 2008 Del Skrevet 11. februar 2008 Sm 57 eller 58 er alltid gode kjøp og om du blir lei får du alltid solgt de. Beta-versjonene av disse er enda fetere. U2 spiller inn vokal med beta58. Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 16. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2008 Sm 57 eller 58 er alltid gode kjøp og om du blir lei får du alltid solgt de. Beta-versjonene av disse er enda fetere. U2 spiller inn vokal med beta58. Thx 4 information! Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 24. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2008 Men fikk vite at Shure mikrofoner er best for live.. Men jeg skal recorde via pcn, så den har jeg ikke behöv for.. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Kan tenke meg at denne hadde vært perfekt for deg: http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=1545 Har USB tilkobling, så du slipper preamp. Dessuten er det av merket RØDE, som er kjent for meget gode mikrofoner! OBS: Vil kun virke på PC/Mac, kan ikke kobles til annet lydutstyr. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Denne er på tilbud. Den kobles til via USB, uten noen ekstra preamp. Skal love deg du får god lyd for en billig penge her! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 (endret) En Shure SM58 er en veldig god mikrofon, men det kommer helt an på hvilke krav du stiller. Vi må høre litt mer hva trådstarter er ute etter før vi kan anbefale noe, så hva skal mikrofonen brukes til? Og hvilken kvalitet forventer du? Endret 27. desember 2008 av Slettet+oiasdf79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå