Gå til innhold

Steining - en grusom straffemetode

Anbefalte innlegg

Noen gang hørt om blodørn?

Hehe, hørtes ganske jævlig ut. Hvor lenge levde offeret?

Jeg ar gitt deg svar, Niskivara, men du lukker øynene og fortsetter å provosere. Jada, alle er like jævlige. Du står på det. Jeg forteller deg hvorfor, men du gir deg ikke. Jada, SV er på høyresiden. Les din samfunnskunskap. Jada, det står i menneskerettighetene at man har rett til å bestemme alt over sitt eget liv. Les dine menneskerettigheter.

Poenget med propagandaen er i dette tilfellet ikke å belyse fakta som alle er enige om, men å distrahere vekk fra vår egen involvering i internasjonal politisk og økonomisk undertrykkelse, og den totale uvilligheten til alle partier her i landet til å faktisk ta de økonomiske konsekvensene som må til for å skape et så problemfritt som mulig system hvor man kan kombinere innvandring med et velferdssystem, noe som alltid kommer til å måtte koste mye ressurser og penger. Langt mer enn noen er villige til å betale. Så derfor er det bedre å lage propaganda for å få det til å se ut som det er en fundamental kulturell krig mellom sivillisasjoner, hvor vi representerer "De gode" og de andre er "De onde". Mye enklere å se på det slik, for da slipper man selvransakelse.

Akkurat det er jeg faktisk jævlig enig med deg i!

:)

Kanskje du bør gå tilbake og lese noen av de "provoserende" argumentene mine og se om det faktisk ligger noe mer bak de, og om du kan finne ut hvorfor jeg ikke er fornøyd med svarene dine.

Jeg har gjerne lyst på en god diskusjon, med mye uenighet, men jeg føler at den må være på et visst nivå hvor man tar til betraktning nok allmengyldige menneskelige aspekter. Når du kaller folk for aper, så finner jeg det en helt unødvendig og ekkel provokasjon som bare ødelegger for all debatt om problemet. Sikkert rimelig lignende de problemene du har med mine "unødvendige provokasjoner". Forskjellen er at jeg strengt tatt er villig til å argumentere for hvorfor det jeg sier ikke er unødvendige provokasjoner, men jeg har ikke sett noen gode argumenter fra deg for ditt syn på andre som "aper".

Og ja, jeg vet du har skrevet at vi alle er "aper". Men det betyr ingenting siden du ikke akkurat brukte ordet som en hedersbetegnelse da du feilaktig beskyldte muslimer for å ha steinet jenten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen gang hørt om blodørn?

Hehe, hørtes ganske jævlig ut. Hvor lenge levde offeret?

Jeg ar gitt deg svar, Niskivara, men du lukker øynene og fortsetter å provosere. Jada, alle er like jævlige. Du står på det. Jeg forteller deg hvorfor, men du gir deg ikke. Jada, SV er på høyresiden. Les din samfunnskunskap. Jada, det står i menneskerettighetene at man har rett til å bestemme alt over sitt eget liv. Les dine menneskerettigheter.

Poenget med propagandaen er i dette tilfellet ikke å belyse fakta som alle er enige om, men å distrahere vekk fra vår egen involvering i internasjonal politisk og økonomisk undertrykkelse, og den totale uvilligheten til alle partier her i landet til å faktisk ta de økonomiske konsekvensene som må til for å skape et så problemfritt som mulig system hvor man kan kombinere innvandring med et velferdssystem, noe som alltid kommer til å måtte koste mye ressurser og penger. Langt mer enn noen er villige til å betale. Så derfor er det bedre å lage propaganda for å få det til å se ut som det er en fundamental kulturell krig mellom sivillisasjoner, hvor vi representerer "De gode" og de andre er "De onde". Mye enklere å se på det slik, for da slipper man selvransakelse.

Akkurat det er jeg faktisk jævlig enig med deg i!

:)

Kanskje du bør gå tilbake og lese noen av de "provoserende" argumentene mine og se om det faktisk ligger noe mer bak de, og om du kan finne ut hvorfor jeg ikke er fornøyd med svarene dine.

Jeg har gjerne lyst på en god diskusjon, med mye uenighet, men jeg føler at den må være på et visst nivå hvor man tar til betraktning nok allmengyldige menneskelige aspekter. Når du kaller folk for aper, så finner jeg det en helt unødvendig og ekkel provokasjon som bare ødelegger for all debatt om problemet. Sikkert rimelig lignende de problemene du har med mine "unødvendige provokasjoner". Forskjellen er at jeg strengt tatt er villig til å argumentere for hvorfor det jeg sier ikke er unødvendige provokasjoner, men jeg har ikke sett noen gode argumenter fra deg for ditt syn på andre som "aper".

Og ja, jeg vet du har skrevet at vi alle er "aper". Men det betyr ingenting siden du ikke akkurat brukte ordet som en hedersbetegnelse da du feilaktig beskyldte muslimer for å ha steinet jenten.

Nei, jeg kommer ikke til å bli enig med deg i alt. Å tro at dine meninger er bedre enn mine og at jeg vil bli enig bare jeg leser dem mange nok ganger, er arrogant. Vi blir aldri enige, du har dine meninger og jeg har mine og ingen er mer riktige objektivt sett.

Lenke til kommentar
Propaganda har ikke noe å gjøre med om noe er fakta eller ikke. Det har å gjøre med presentasjonen av det, enn om det er fakta eller ei.

Og ja, i mine øyne så bekrefter det du skriver at du har falt for propaganda. Poenget med propagandaen er i dette tilfellet ikke å belyse fakta som alle er enige om, men å distrahere vekk fra vår egen involvering i internasjonal politisk og økonomisk undertrykkelse, og den totale uvilligheten til alle partier her i landet til å faktisk ta de økonomiske konsekvensene som må til for å skape et så problemfritt som mulig system hvor man kan kombinere innvandring med et velferdssystem, noe som alltid kommer til å måtte koste mye ressurser og penger. Langt mer enn noen er villige til å betale. Så derfor er det bedre å lage propaganda for å få det til å se ut som det er en fundamental kulturell krig mellom sivillisasjoner, hvor vi representerer "De gode" og de andre er "De onde". Mye enklere å se på det slik, for da slipper man selvransakelse.

Nå må du gi deg.

Det er jo en kulturell krig mellom sivilisasjonen.

Man må kunne kalle en spade for en spade når redskapen faktisk ser ut som en.

Og at det fokuseres mye på dette beviser jo bare tingenes tilstand.

At norsk innvandringspolitikk kunne vært radikalt annerledes har ingenting med propagandaen og gjøre.

Det kan faktisk virke tverdt om, at du har falt for den ytterste venstresidens propaganda om norsk innvandringspolitikk.

Det er mange psykologiske og sosionomiske forklaringer på det, og de er alle bygget på logikk og sammenligning av fakta. Hva med å sjekke ut noen av forklaringene og se hvordan de passer sammen med din virkelighet?

Jeg har sett på forklaringene og forstår dem fra voldsutøvernes ståsted, men det gjør ikke æresdrap noe mere rett av den grunn.

De nekter jo å se situasjonen fra offerets siden, det er det som er det grusome i det hele og da blir det hele bare makabert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Dette er ikke noe å vise på dette forumet. Muslimer er ikke helt bra i hodet sitt. Det er noe feil med koranen som tillater dette. Et forskrudd folk som tillater noe slikt.

Oppfordrer de som styrer dette forumet til å stenge denne tråden.

Kunne ikke vært mere enig! Utenom det å stenge tråden. Slikt som dette bør spres slik at det blir skapt mere oppmerksomhet rundt dette.

Lenke til kommentar
Dette er ikke noe å vise på dette forumet. Muslimer er ikke helt bra i hodet sitt. Det er noe feil med koranen som tillater dette. Et forskrudd folk som tillater noe slikt.

Kunne ikke vært mere enig! Utenom det å stenge tråden. Slikt som dette bør spres slik at det blir skapt mere oppmerksomhet rundt dette.

Hvorfor må dere ta alle under en kam. Det blir som å si at alle nordmenn er god på ski og det beste de vet er brunost eller at alle samer har rein. Det er media som viser grusome/uvanlige hendelser og ikke slik det er til vanlig.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar
Nei, jeg kommer ikke til å bli enig med deg i alt. Å tro at dine meninger er bedre enn mine og at jeg vil bli enig bare jeg leser dem mange nok ganger, er arrogant. Vi blir aldri enige, du har dine meninger og jeg har mine og ingen er mer riktige objektivt sett.

Jeg sa ikke på noe som helst sted at du skal bli enig med meg. Les det jeg skriver, ikke det du vil jeg skal skrive.

Nå må du gi deg.

Det er jo en kulturell krig mellom sivilisasjonen.

Man må kunne kalle en spade for en spade når redskapen faktisk ser ut som en.

Og at det fokuseres mye på dette beviser jo bare tingenes tilstand.

At norsk innvandringspolitikk kunne vært radikalt annerledes har ingenting med propagandaen og gjøre.

Det kan faktisk virke tverdt om, at du har falt for den ytterste venstresidens propaganda om norsk innvandringspolitikk.

Jeg har ikke fallt for den ytterste venstresiden propaganda om norsk innvandringspolitikk, siden den "propagandaen", eller de undersøkelsene og forslagene, som opprinnelig kom fra akademisk venstreside ble kraftig kritisert fra venstresiden og ble tatt opp av FRP og omgjort til deres interesser. Så den eneste propagandaen som har kommet med lignende meninger som mine har vært FRP sin, en propaganda jeg likevel er totalt uenig med. Det er få eller ingen på ekstrem venstreside som alvorlig problematiserer konflikten mellom velferdsystemet og innvandring. Her må man faktisk til høyrsesiden for å i det hele tatt høre noen av argumentene.

Og det er ingen krig mellom sivillisasjoner i dag. Det er mange "kriger", men ingen av de mellom sivillisasjoner. Det er derimot mange som ypper til krig, og dess mer man faller for propagandaen om en slik krig, dess nærmere kommer man til å oppfylle sin egen profeti. Det du tror er en spade, er faktisk bare en kvist som ligner på en teskje.

Det er mange psykologiske og sosionomiske forklaringer på det, og de er alle bygget på logikk og sammenligning av fakta. Hva med å sjekke ut noen av forklaringene og se hvordan de passer sammen med din virkelighet?

Jeg har sett på forklaringene og forstår dem fra voldsutøvernes ståsted, men det gjør ikke æresdrap noe mere rett av den grunn.

De nekter jo å se situasjonen fra offerets siden, det er det som er det grusome i det hele og da blir det hele bare makabert.

Det samme kan man si om mange situasjoner. Blant annet hvordan vi i suksessrike kapitalistiske land nekter å se ting fra ofrene våres side, og dermed heller fordømmer dem for å oppføre seg slik den sosiale situasjonen tilsier at mennesker kommer til å oppføre seg.

Det er utrolig skummelt at det ennå er folk som ikke har fått med seg at det ikke var muslimer som steinet jenten. Hun ble steinet for å forelske seg i en muslim, ikke steinet av muslimer.

Lenke til kommentar
[quote

Så du mener at alle muslimer hadde drept dattera sin hvis hun hadde blitt forelsket i feil person?

ja.

Og du klager på at andre skjærer alle over én kam? :|

Du tar forresten feil, og det sier jeg på grunnlag av min personlige erfaring...

Dumme spørsmål fortjener dumme svar.

Lenke til kommentar

Ett lite tips: Det er ikke lurt å kalle sin motstander, eller sin motstanders argumenter for dumme - spesielt hvis man presterer å ikke komme med argumenter selv. Dette er en smule ironisk og viser manglende folkeskikk. Det finnes masse av kunnskap å ta av her på forumet :)

Lenke til kommentar
Og det er ingen krig mellom sivillisasjoner i dag. Det er mange "kriger", men ingen av de mellom sivillisasjoner. Det er derimot mange som ypper til krig, og dess mer man faller for propagandaen om en slik krig, dess nærmere kommer man til å oppfylle sin egen profeti. Det du tror er en spade, er faktisk bare en kvist som ligner på en teskje.

Dette kaller jeg kverulering.

Det er selvsagt ingen verdenskrig mellom sivilisasjoner men det er to vidt forskjellige kulturer som står opp mot hverandre med to hvidt forskjellige verdier og menneskesyn.

Og slik jeg oppfatter at du benekter spadens eksistens så benekter du kalde fakta om situasjonen.

Lenke til kommentar
[quote

Så du mener at alle muslimer hadde drept dattera sin hvis hun hadde blitt forelsket i feil person?

ja.

Og du klager på at andre skjærer alle over én kam? :|

Du tar forresten feil, og det sier jeg på grunnlag av min personlige erfaring...

Dumme spørsmål fortjener dumme svar.

Ja spurte om det fordi du skrev dette innlegget. Se på det som er i fet skrift.

quote name=Boomerang' post='10541121' date='10/02-2008 : 17:25]Jeg sier bare at det er latterlig og irrasjonelt. Kanskje en del nordmenn drepte døtrene sine etter krigen fordi de fikk barn med tyskere, men langtfra de fleste gjorde det. De som gjorde det var aper. Å hate et helt folk fordi noen av dem er skutt i hodet, er helt absurd. Å drepe dattera si fordi hun får barn med en som tilfeldigvis var født i landet hvis leder var skutt i huet, er enda mindre rasjonelt.

Leve fornuften.[/quote

Måtte fjerne noen tegn på quoten siden alt ble helt fucket.

Endret av KnewtFan
Lenke til kommentar

Dette kaller jeg kverulering.

Det er selvsagt ingen verdenskrig mellom sivilisasjoner men det er to vidt forskjellige kulturer som står opp mot hverandre med to hvidt forskjellige verdier og menneskesyn.

Og slik jeg oppfatter at du benekter spadens eksistens så benekter du kalde fakta om situasjonen.

Det var kverulering, ja. Fordi jeg ikke gadd å bringe fram alle argumentene.

Men siden du var så snill å åpne veien for et av argumentene så kan jeg i alle fall ta det:

Det er ikke to vidt forskjellige kulturer. Islamsk kultur og Kristen kultur, som vi faktisk er et produkt av, er ekstremt nært beslektede kulturer som har en felles historie som er umulig å dele fra hverandre. Filosofisk, religiøst, og politisk, så er det ikke mange store forskjeller. Forskjellene handler om økonomi og makt.

Hvis man vil se en forbedring i den Islamske verden, må man faktisk prøve å legge til rette for at de kan få rom nok til å gjennomgå sin egen "opplysningstid", noe man ikke gjør ved å gi økonomisk støtte til totalitære og autoritære regimer i bytte mot ressurser skapt av deres undertrykkelse av sine egne folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...