kristwa Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Hei, I går ettermiddag satt jeg og surfet og ante fred og ingen fare. Plutselig slo datamaskinen min seg av og jeg kjente en svak lukt som minner om brente/varme komponenter. Jeg lykkes ikke med å få maskinen min i gang igjen, men hver gang jeg slår av og på strømforsyningen, så kommer en vedvarende høyfrekvent lyd ut av strømforsyningen som er av typen Hiper Type-R 580W. Denne lyden kommer uansett om strømforsyningen er koblet til hovedkortet eller ikke. Regner med at retur og skifting av denne komponenten vil komme til å gå greit, men det jeg virkelig lurer på er om det er sannsynlig at strømforsyninga tar med seg flere komponenter inn i døden når den ble ødelagt. Har ikke noen ekstra strømforsyninger liggende så det er vanskelig å få testet. Hva kan jeg forvente i så fall? Hovedkort? CPU? Skjermkort? Harddisker??? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Mest sannsynlig vil det gå greit å bare bytte strømforsyninga. Siden den døde så "stille" som bare å slå seg av, tviler jeg på noe annet har gått med. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Dne høyfrekvente lyden er et kjennt problem på mange 580 Hiper forsyninger. Det kommer akkuratnår du slår av/på den fysiske bryteren bak sant? Så neida, akkurat det har ihvertfall ikke noe med feilen å gjøre direkte. -Stigma Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2008 Den kommer da ja, men varer så lenge strømforsyninga er på. Kan ikke påstå at jeg har hørt at strømforsyninga har vært sånn tidligere Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2008 Har fått innvilget retur på den hos Norek, nå lurer jeg bare på hvilken strømforsyning jeg skal ha meg. Må velge en av disse: http://www.norek.no/k/kl.aspx?bn=10060 Det jeg vil ha er en støysvak og helst modulær PSU som er kraftig nok til å håndtere komponentene mine, trenger ikke noe særlig kraftigere enn det. Håper noen kan gi et par tips der... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå