Finnsen Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Prøver å bli klok på forskjellige lydkort. Ser at Audigy 2 har 24-bit/196 kHz. Er det noe jeg vil få nytte av i analog stereo? Tenkt å koble pcèn til stereoanlegget. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Det hjelper jo ikke hvis du hører på musikk fra en CD. Den har jo ikke så høy kvalitet. Det er bare SACD og DVD Audio som har det. Lenke til kommentar
Finnsen Skrevet 18. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2003 Har hovedkort med Realtek ALC650, står ikke i spesifikasjonene hva dette er, alternativt har jeg kort med 16-bit / 48kHz. Hvilken kvalitet har en CD plate?, er det noen vits i å bytte ut det jeg har. Er klar over at det er andre faktorer enn DA-konverteren som påvirker kvaliteten på lydkortet. Er bare interessert i maks ut av pcèn og over i stereoanlegget. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 18. februar 2003 Del Skrevet 18. februar 2003 Hehe. Man bør kanskje tenke litt kvalitetsmessig også. Selvom man teknisk sett ikke vanligvis får bruk for 24-bit/192kHz er det uansett fordeler ved å ha separat lydkort.. onboardlydkort forbindes jo ikke akkurat med kvalitet. AudigyII er nok et KNALL lydkort. I følge Dolby Laboratories er det en milepæl innen pc-verdenen. Tipper du høster flere fordeler enn støtte for DVD-Audio... - Skal du har RIKTIG god lyd fra PC'en kjøper du AudigyII, skikkelig god (les dyr) digitalkabel (bruker S/PDIF..), kjører signalet til din eksterne DAC (til noen tusinger..) og til forsterkeren. Ripper du cd'ene dine til .WAV (leses wave) kan lyden konkurrere med RIKTIG god cd-spillere/drivverk! Lenke til kommentar
frans Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Upsampling av CDspillere er ikke noe nytt og skal gi hørbare lydforbedringer i sær i diskantområdet. Dog tror jeg ikke at Audigy2 "upsampler" musikk CDer. Skal man ha skikkelig nytte av Audigy2 på stereoanlegget, bør man legge noen tusen kroner i skikkelige signalkabler (prøv skjermede sølvkabler). Skal man koble PC til stereoanlegget med "gratis signalkabler" er det i stor grad å kaste bort penger ved å velge Audigy2 fremfor f.eks. Nvidias APU/soundstorm. Audigy2 er bra, i sær til spilling, men langt fra det de ypperste du kan få til musikkgjengivelse. Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Ja, audigy2 har mye bedre lyd på f.eks mp3 enn mitt gamle sblive kort.. bruker minijack plugg til analog stereo. Lenke til kommentar
Rawen Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Når det gjelder analog lyd, så bør du se på signal støyforhold. Gamle lydkort har en tendens til å støye en del. Gode dac'er gir i hovedregel bedre lyd uansett kvaliteten på innsignalet. Skal du bruke digital ut, så er det bortkastet å kjøpe audigy 2, for det er konverteringen som gjor audigy2 til et godt kort samt at det har en kraftig eax prosessor som avlaster hoved cpu'en din under spill med 3d lyd. Ved digital ut, så bypasser du dette i lydkortet... Audigy 2 med gode signalkabler er nok den beste kostnadseffektive løsningen for folk flest som bruker pc'en til mere enn word og internett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå