Klovlid Skrevet 9. februar 2008 Del Skrevet 9. februar 2008 Sit her med tanken på å lage meg en server i minimal størrelse, tenke få i pico- eller nano-itx sjangeren. Bakgrunnen for å lage denne er å ha en server som taklar enkle oppgaver som web-/ftp-server, ventrilo (8stk) og muligens i framtida kjøre en stk tynn klient (terminal server). Eg for min del ser for meg ei veldig enkel løsning med mest mulig passiv kjøling, dette setter da for min del fokuset på VIA. SÅ då er spørsmålet litt om kor vidt VIA kan levere kapasiteten eg trenger, og om korta er støtta i Windows server. Ser for meg et budsjett på 4-5000kr og PC-en skal bruke minnekort som hdd, minnekortlesar + minnekort = dugelig løsning. Så kanskje nokon av dykk har svar på noko av det er lurer på, tenker då på ytelse, støtte fra OS, støy, passiv kjøling med minst mulig vifter, kabinett, valg av komponenter, osv. Kanskje nokon som har ei lignande løsning? Takker for svar som måtte kome, skal fikse ei handleliste om litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå