Gå til innhold

Partibarometer februar 2008


Partibarometer februar 2008  

125 stemmer

  1. 1. Hvilket parti ville du stemt på om det var Stortingsvalg i dag?

    • Demokratene
      0
    • Det Liberale Folkeparti
      6
    • Det Norske Arbeiderparti
      18
    • Fremskrittspartiet
      22
    • Høyre
      26
    • Kristelig Folkeparti
      0
    • Kristent Samlingsparti
      0
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      0
    • Rødt
      9
    • Senterpartiet
      0
    • Sosialistisk Venstreparti
      7
    • Venstre
      25
    • Blankt
      4
    • Ville ikke stemt
      2
    • Vet ikke/ingen formening
      5
  2. 2. Hvilket parti liker du minst?

    • Demokratene
      11
    • Det Liberale Folkeparti
      4
    • Det Norske Arbeiderparti
      5
    • Fremskrittspartiet
      38
    • Høyre
      0
    • Kristelig Folkeparti
      7
    • Kristent Samlingsparti
      4
    • Kystpartiet
      0
    • Miljøpartiet De Grønne
      1
    • Norges Kommunistiske Parti
      6
    • Rødt
      14
    • Senterpartiet
      0
    • Sosialistisk Venstreparti
      27
    • Venstre
      0
    • Vet ikke/ingen formening
      8
  3. 3. Hvilken flerpartiregjering ville du ønsket, om ettpartiregjering ikke er mulig?

    • AP, SV og SP
      11
    • AP og SV
      12
    • AP og SP
      5
    • AP og KRF
      0
    • AP, SP og KRF
      0
    • Venstre, KRF og SP
      1
    • Venstre, KRF og Høyre
      6
    • KRF og Høyre
      2
    • Venstre og Høyre
      19
    • Høyre og FRP
      21
    • Høyre, FRP og Venstre
      15
    • Høyre, FRP og KRF
      3
    • FRP og KRF
      0
    • FRP og Venstre
      2
    • Ap og Høyre
      5
    • AP og Venstre
      9
    • Vet ikke/ingen formening
      4
    • Ingen av de nevnte
      10
  4. 4. Har du endret politisk ståsted siden januar?

    • Ja
      14
    • Nei
      94
    • Vet ikke/ingen formening
      17


Anbefalte innlegg

Virker som om Venstre er det nye populist partiet. Kanskje det er derfor de øker på meningsmålingene her og ellers. Er jo i realiteten en stemme ut av vinduet siden de neppe vil havne i regjering etter neste valg så lenge de ikke er åpne for et vidt samarbeid på borgerlig side. Eller kanskje vi får en mindretallsregjering med H, V og KRF med støtte fra AP? Tviler.

 

Hvilken stemme er ikke en stemme ut av vinduet? Én stemme har ingenting å si uansett, så hvorfor stemme taktisk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det partiet jeg liker minst er SV. Liker ikke skole og miljøpolitikken deres, pluss at statsrådene fra SV framstår som idioter.

 

Ikke bare statsrådene. Se her!

 

Og hva er det egentlig SV-statsrådene gjør som er så idiotisk? F.eks. kjører jo Kristin Halvorsen nesten høyrepolitikk når det gjelder finans, er det ikke det dere vill? Det eneste Høyre og FrP klarer om dagen er jo å kristisere alt regjeringen får til, mens de selv ikke klarte en dritt da de satt i rejering.

 

Når det gjelder Castro så har han jo gjort kjempemye for de fattige på Cuba. Grunnen til at folk rygger når hans navn nevnes, er jo pga. alle de USA-vennelige selskapene som ikke fikk være der lenger + at alle rikingene synes det ble fælt med en fyr som ville hjelpe de fattige... Greit, jeg er fullt klar over at de ikke har full ytringfrihet og at det er diktatur der, men sosialdemokratiet deres fungerer, de har faktisk et av verdens beste helsesystemer. Jeg ser derfor ingen grunn til at USA og andre land skal boikotte landet.

Endret av Ceridwen
Lenke til kommentar

Leser du egentlig det du skriver? Man kan ikke ha diktatur og sosialDEMOKRATI. Det burde jo være rimelig innlysende. Sosialdemokrati er forøvrig noe vi har i Skandinavia, som også ligger betraktelig lenger til høyre en Cuba.

 

Man kan jo også spørre seg om Castro egentlig bryr seg så mye om de fattige. For hvorfor er cuba fortsatt så fattig, hvorfor stimulere han ikke til økonomisk vekst, hvorfor liberalisere han ikke økonomien, selv kommunistene i Kina har sjønt at det er veien å gå.

 

Det virker jo rett og slett som om hans egoistiske ideer om hvordan Cuba burde være er større enn empatien til de fattige.

 

Dessuten så er helsesystemet på Cuba dritt i forhold til vestlig standard. Det at Cuba har et av verdens beste helsesystem må du lengre ut på landet med.

Lenke til kommentar

Liker Venstre best fordi de er liberale, miljøvennlige og sekulere (blander ikke kirke og stat)

 

Liker Frp minst fordi de folka jeg har truffet i fra dem er idioter og skolepolitikken deres er rett og slett latterlig.

 

Venstre og Høyre hadde vert optimalt, da kunne Høyre ta seg av økonomi og Venstre ta seg av sosialpolitikk :D

Lenke til kommentar
Leser du egentlig det du skriver? Man kan ikke ha diktatur og sosialDEMOKRATI. Det burde jo være rimelig innlysende. Sosialdemokrati er forøvrig noe vi har i Skandinavia, som også ligger betraktelig lenger til høyre en Cuba.

 

Man kan jo også spørre seg om Castro egentlig bryr seg så mye om de fattige. For hvorfor er cuba fortsatt så fattig, hvorfor stimulere han ikke til økonomisk vekst, hvorfor liberalisere han ikke økonomien, selv kommunistene i Kina har sjønt at det er veien å gå.

 

Det virker jo rett og slett som om hans egoistiske ideer om hvordan Cuba burde være er større enn empatien til de fattige.

 

Dessuten så er helsesystemet på Cuba dritt i forhold til vestlig standard. Det at Cuba har et av verdens beste helsesystem må du lengre ut på landet med.

 

Hm, ja jeg leste det jeg skrev, skrev at de har diktatur. Når det gjelder demokratiet, men de har et veldig merklelig demokratisk system, men FN mener i allefall at det ikke er noe valgfusk inne i bildet... Diktatur trenger nødvendig vis ikke være ille for et la med noe ett parti system nd, uten at jeg skal komme med eksempler, men demokrati trenger ikke være løsningen for alle land, er min mening.

 

Cuba har såklart mange problemer, det skal jeg ikke nekte for, ingen land er perfekte, men jeg vil ikke si at Cuba er av de verste i Sør-Amerika. Det hjelper uansett lite å legge blokade på Cuba siden de fortsatt sliter økonomisk etter Sovjets fall. En får håpe dette blir bedre med maktskiftet som er nå og at alliansen til andre Sør-Amerikanske land som bolivia og Venezuela.

 

Uansett såvel Cuba noe av den høyeste levealderen (og kanskje standar) i Sør-Amerika og de har offisielt gartis helsevesen og tannlege, og de skal sørge for at alle skal ha mat på bordet, hvordan dette fungerer i praksis vet jeg ikke. Skal ikke påstå at jeg har snakket med alle fattige innbyggere på Cuba og hørt hvordan de har det, men sammenlignet med f.eks. USA vil jeg nok påstå at de har et bedre helsevesen. De har også mange leger og hjelpearbeidere i andre land også.

 

kort sagt er det mye som virker med Cuba, men mye som ikke virker, vi får håpe at det som ikke virker kan forbedre seg med tiden. Verden er ikke svart og hvit uansett, alle land har noe som fungerer og noe som ikke fungerer.

 

Dette er kanskje litt off topic, men...

 

Glemte å si at jeg hadde stemt SV, og regjeringa vi har nå fungerer bedre enn den forigje, men uansett hvem som sitter i regjering får jo aldri politikerne gjort nok, siden flesteparten ikke klarer å få ut finger'n!

Endret av Ceridwen
Lenke til kommentar
Stem FRP - Nei til innvandring!

Da er det dumt av deg å stemme Frp. Demokratene appellerer nok mer til deg.

Eller Norges Patriotene.

Et ganske ubetydelig parti egentlig,går ikke ann å stemme på en gang.

 

 

Hehe... Demokratene har relativt liten politisk innflytelse i Norge, FRP derimot blir det største partiet i 2009! Og til dere som mener at jeg kan stemme på Norges Patriotene, de er ikke et politisk parti i Norge!

 

EDIT: Skriveleif

 

Men kanskje vil kunne fått en Norsk utave av BNP en gang, men så politisk korrete vi er i Norge kommer vel ikke det på tale?

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Kunne du forklart meg roberteh,hva BNP står for egentlig?

Orker ikke å lese alt så står på siden deres.

 

Som alle våre lesere vet, vil NorgesPatriotene stille til Stortingsvalget i 2009. Siden oppstarten i slutten av juni måned 2007 har vårt hovedfokus vært organisering samt å gjøre NorgesPatriotene kjent ved hjelp av flygeblader.
Endret av Feltherre
Lenke til kommentar
Kunne du forklart meg roberteh,hva BNP står for egentlig?

Orker ikke å lese alt så står på siden deres.

 

Gjerne det!

 

Som alle politiske partier har de har veldig mye på angendaen! Kort sakt vil de beskytte nordiske og britiske interesser mot ikke vestlige innvadrere. De hevdes at om 60år vil det britiske folk være i minoritet hvis innvandringen forsetter som den gjør i dag. Dette vil ødlegge den britiske økonomien og sette landet på skakke. Derfor må den britiske befolkningen sette en stopper for dette så de kan beholde sin identitet og sitt hjemmland. De vil ha øyeblikkelig deportasjon av ulovlig og kriminelle innvadrere og at de skal sone en eventuell straff i sitt hjemmland. De er også i mot arbeidsinnvanndring og mener at det britiske folket skal jobbe selv og ikke bruke utenlandsk arbeidskraft.

 

Dette var bare et utdrag, men er i hovedsak hva BNP står for. Les mere her!

 

EDIT: Skriveleif

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Vel jeg kjenner ikke alle i partiet og at noen kommer en enkelt utalelser for stå for deres kappe, men BNP har "kvittet" seg med mange av disse wannabe nynazistene. De satsert på seriøs politikk og prøver å komme vekk fra dette stemplet de har hatt i fortiden.

 

Må ikke glemme at det var det britiske folk som stemte de inn i parlametet!

 

EDIT: Skriveleif

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...