Gå til innhold

Februarlønn snart her. Ny TV FullHD 10000,-

Anbefalte innlegg

Hei, da er snart februarlønnen i havn og kanskje ny TV i hus.

Jeg har satt et tak på ca. 10000,- altså 10399 er greit men 11299 ol. ikke er greit.

Det jeg vil ha er FullHD for pengene, men bortsett fra det kan jeg ikke mye om TVer.

40-42" er fint, men jeg vet ikke om det lar seg gjøre mtp. pris.

Bruksområdet er mest DVD eller HD\BD men jeg vil også koble den på pc for å se Divx.

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke se deg blind på om en TV har 1080P eller 720P, da du på en normal sitteavstand i den skjermstørrelsen mest sannsynlig ikke vil klare å skildre de to oppløsningene fra hverandre. Det er andre faktorer som fargegjengivelse, bildebehandlig og sort og kontratnivå som er viktigere. Om du skal gå for plasma eller LCD derimot kommer litt ann på ditt bruksområde, hva er det og hvordan er lysforholdet i rommet ditt?

Endret av Actionchicken
Lenke til kommentar

Bruksområdet er som jeg sier mest DVD og HD\BD etter en stund. og litt Divx fra tv. Fotballkamp er også noe som kan skje;)

Det er et lyst rom og store vinduer. Ikke noe særlig med lamper. Er ikke helt sikker på hva du mener med lysforhold;)

Har tenkt litt på det med FullHD VS. HDready. Og det stemmer nok. er ikke så viktig.

Lenke til kommentar
Med den størrelsen og normal sitteavstand er det bortkastet med full HD.

Jeg ser det er flere som sier dette. Jeg er litt i samme situasjon som opprinnelig poster - jeg har i utgangspunktet lyst på full HD, men er usikker på om det er verdt det - og benytter anledningen til å spørre: Hvilken skjermstørrelse (og sitteavstand) må man opp i for at full HD skal ha noe for seg?

Og et relatert spørsmål: Hvilken effekt har full HD på signaler i lavere oppløsning, som TV og "gammeldags" DVD? Er skjermoppløsningen helt likegyldig da, eller er TVen bedre til å skalere enn øynene mine slik at det blir forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...